Lil schreef: Podenco's en Galgo's ga je hier in NL erg weinig vinden denk ik zo.Echt waar? Die ervaring heb ik zelf dus helemaal niet. En ik ken aardig wat mensen met dit type honden. Maar ongetwijfeld zijn er ook met dit soort honden problemen. Daarbij is het natuurlijk ook net wat je als probleem ziet. Vrienden van ons hebben een galgo die door de voormalige Nederlandse adoptante al bij de da werd aangeboden om hem in te laten slapen. Het beestje joeg en luisterde dan niet
Nu zie ik wel heel veel problemen met dat type honden als ik in mijn omgeving kijk. Dat ligt denk ik niet aan de honden, maar aan andere dingen.
Mijn moeder haalt altijd middenslag honden uit het asiel, zij zal nooit herders, rotweilers, staffords etc. nemen. Dus ik denk dat het best een vooroordeel is dat er heel veel van zitten. Zullen vast iets meer zijn, omdat het met dit soort rassen eerder mis gaat. Maar altijd middenslag kruisingen en rashonden gehad uit het asiel van verschillend pluimage.Op dit moment heeft moeders een cocker spaniel. Nog wel uit het plaatselijke asiel.
![]()

Misschien heb ik inderdaad een wat vertekend beeld hoor, ik kijk wel regelmatig op de sites van veel asielen. Maar omdat ik ook heel veel kijk op de sites van Spaanse asielen vallen me de verschillen wel duidelijk op. Ik ben echt een type voor veel van de Spaanse honden en gelukkig zijn er ook mensen die hier juist de honden vinden waar hun hart bij ligt. Misschien komt het ook wel een beetje omdat mijn hart uitgaat naar de langzitters en hier zijn dat dan bijna automatisch 'probleemgevallen' terwijl in een Spaans asiel met 600 honden dat elke gemiddelde hond kan zijn. Gewoon door het overgrote aanbod en de beperkte vraag daar.