Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
K&D schreef: Da's een sprongvoor mij koet het lactose vrij, dus minstens 24 uur in de machine....ik ga stapje voor stapje anders kan ik het niet bijbenen
...van een pan in een slaapzak naar een eenvoudige elektrieke...
![]()
Hij is onderweg; ik ben benieuwd.
TMG1961 schreef: Ik heb geen enkel idee waarom ik geen dikke yoghurt krijg. Heb volle melk plus 10% yoghurt gebruikt de laatste keer en het 24 uur in de machine gelaten en daarna 24 uur in koelkast maar de yoghurt is nog altijd dun.Als je dat laatste doet, de melk op 45 graden in de machine doen, dan doe je hetzelfde wat ik doe, dan moet het dikker worden.
Enigste wat ik nog niet geprobeerd heb is de melk van te voren paar minuten te laten koken en dan af te laten koelen tot 45 graden en dan yoghurt erbij en dan in de machine. Werkt het dan ook niet dan weet ik het echt niet meer.
Pauline schreef: Misschien in de toekomst koop ik er ook eentje. Sinds een week of wat is het duidelijk dat Eddie lactose intolerant is, dus als we t.z.t. weer yoghurt willen gaan eten zal er een oplossing moeten komen. Hmmmm eerst die van Conleeuw dan maar gaan lenen.Hij is niet de enige...
K&D schreef: eureka:Héél interessant!
Koop een pak houdbare halfvolle melk van de Aldi (of zo) en dit bij de Turk:
(ik heb gevraagd naar de dikste Bulgaarse of Griekse yoghurt die ze hebben)
http://www.apostels.de/en/produktwelt/apostels-proto/
en gebruik de Proto (2 flinke eetlepels) als starter. We zetten het apparaat op de langste tijd (11 uur bij de onze) en doen de melk en starter er op 40 graden (dus voorverwarmd) in. De starter roer ik met wat lauwwarme melk goed door en giet deze dan in de beker en roer nog even goed door.
Met dit spul blijft de lepel rechtop staan.![]()
![]()
en of ie dik is...
Met de zakjes culturen hebben wij ook zachte maar dunne yoghurt.
K&D schreef: Gelukkig is mijn Grieks uitstekend en staat het in het Duits op de verpakking helaas alleen maar dat het lebende yoghurtkulturen zijn.Daar staat het volgende in, maar ik begrijp even niet of dat voor deze yoghurt geldt?
Ik heb wel deze link gevonden; misschien staat het daarin
http://www.revue-genie-industriel.info/ ... php?id=755
K&D schreef: Ik heb het artikel ook doorgelezen en dit is volgens mij meer algemeen. Ik heb ff een mailtje gestuurd naar de Apostels.Hé bedankt!![]()
K&D schreef: Het enige waar ik nu nog heel benieuwd naar ben, is of de yoghurt bacteriën dood gaan door invriezen of niet.Op het SCD forum adviseren ze om yoghurt in te vriezen als je op reis gaat.
Want dan kan ik wat van de originele Proto yoghurt invriezen in porties en die weer als starter gebruiken.