Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
De meest grmaakte fout is te vroeg beginnen. Er is nog maar weinig dat nu gezaaid kan worden. Als je te vroeg gaat voorzaaien binnen dan heb je tegen de tijd dat het naar buiten kan hele lange slappe sprieten. Ik geloof dat je nu al wel vroege spinazie en kropsla kunt zaaien onder glas.
Door Nynke
Nadia schreef: Die bak van de intratuin ga ik halen!!! Dankjewel hanna!

is er iets waar ik nu al mee kan beginnen??
ben begonnen met kiemgroenten. Dat lukt al best goed!
ik had nog gereageerd op FB op de alfafa, had je dat gezien?
Je kunt al best wat dingen binenn zaaien, peultjes, doperwten, andijvie. Deze niet warm neerzetten, vooral de peultjes schieten dan keihard uit en worden heel slungelig (weet ik uit ervaring :P)
Lonaa schreef: Doperwtplantjes komen hier ook goed op.  :biggrin2:
Ik ga ze morgen overpotten.

De paprika's zitten hier nog in een koffiefilter (deno-methode, helpt ze kiemen) en ik zag vandaag dat ze allemaal gekiemd zijn!
wanneer heb jij de paprikazaadjes gezaaid ?
-Annemarie- schreef: Overigens las ik hier: http://www.makkelijkemoestuin.com/vermiculiet.html  dat je beter geen vermiculiet kunt gebruiken dat in de bouw voor isolatiedoeleinden gebruikt wordt. Dus alleen de agri-variant.
Beter maar niet naar de Bouwmaat dan?  :-\

Wij gaan Blijham combineren met een boodschappen tripje Duitsland.  :)  Dat moet dan wel snel gebeuren, want er komen hier ook twee of drie vierkante meter bakken.
En ik ben nog op zoek naar een kleine compostbak. Al dan niet zelf te maken.  :)
Dat heb ik ook weleens gelezen, maar als Diana het zelf aangeeft zou je toch verwachten dat het wel kan?  :-\ :-\

OT: Ik heb de peultjes en doperwten verplaatst naar de badkamer, daar is het minder warm dan in de woonkamer  8)
Door Lonaa
Nynke schreef: ik had nog gereageerd op FB op de alfafa, had je dat gezien?
wanneer heb jij de paprikazaadjes gezaaid ?

OT: Ik heb de peultjes en doperwten verplaatst naar de badkamer, daar is het minder warm dan in de woonkamer  8)
Tegelijk met de doperwten, maar natuurlijk niet opgeschreven wanneer dat was. Denk bijna een week geleden.

De deno-methode is een ontzettend handige manier om moeilijk kiembare zaden te laten kiemen.
Je pakt een koffiefilter, die scheur je open, maak je nat, leg je je zaden in, vouw m dicht, in een zipzakje, zipzakje niet helemaal dicht maken, en warm wegzetten (op je modem ofzo)

Link:
http://www.mooiemoestuin.nl/zaaien-en-z ... o-methode/

Ik heb mijn doperwten gisteren verplaatst naar de slaapkamer, ook daar is het kouder dan in de woonkamer. En dan kan Ziva de jonge scheuten niet slopen. 1 van de 4 is namelijk gisteren al gesneuveld.
Door Lonaa
Nynke schreef: ik had al gelezen over de Deno-methode, is zeker interessant !!!
Ik had een week of 4 geleden paprika's gezaaid zonder deze methode, dus gewoon in een bak, maar er kwam niks op...

Hier werkt het, alle zaadjes zijn gekiemd!
Door keetje
flodder en dwarrel schreef: hier heb je ook veel info

http://www.levenvanhetland.nl/index.htm
leuke site,.....opgeslagen.

Hier dus een een-meter-bak, staat nog in de schuur, zou ik die eventueel voor op mijn gedeeltelijk bestraatte tuin kunnen zetten, met worteldoek eronder ofzo, tegen het leeglopen? Onze hele voortuin staat ieder jaar vol met zevenblad, lekker voor de caafjes maar ik krijg er een punthoofd van. Dus ik wil die bak niet zo op de aarde zetten. Zou dat kunnen?
Door Nynke
keetje schreef: leuke site,.....opgeslagen.

Hier dus een een-meter-bak, staat nog in de schuur, zou ik die eventueel voor op mijn gedeeltelijk bestraatte tuin kunnen zetten, met worteldoek eronder ofzo, tegen het leeglopen? Onze hele voortuin staat ieder jaar vol met zevenblad, lekker voor de caafjes maar ik krijg er een punthoofd van. Dus ik wil die bak niet zo op de aarde zetten. Zou dat kunnen?
Ik denk dat je hem daar best kan plaatsen, maar ik denk dat het zevenblad gewoon door het worteldoek heen kruipt  :-X :-X  Misschien op het zevenblad eerst nog een stuk landbouwplastic leggen??
Door Lonaa
Nynke schreef: Ik denk dat je hem daar best kan plaatsen, maar ik denk dat het zevenblad gewoon door het worteldoek heen kruipt  :-X :-X  Misschien op het zevenblad eerst nog een stuk landbouwplastic leggen??
Zevenblad.  :-X :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door