Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door Sonja
#3451462
Met al mijn bijdrages aan het klaagtopic begin ik me zo langzamerhand wel een ze*kerd te voelen. Nou klopt dat in dit geval wel, want ik had dus zakjes voor mijn nefrodrains besteld. :biggrin2:
Normaal gezien bestel ik die en dan heb ik ze een dag later in huis. Dat bedrijf heeft een eigen bezorgdienst. Een enkele keer, als ze het qua route niet ingepland krijgen, komt het met post.nl. In dat geval krijg ik een mail van post.nl dat er een pakket bezorgd gaat worden.
Ik verwachtte dus gisteren al een bezorging, maar niets gezien. Ik dacht dat het vandaag dan wel zou komen, maar toen ik vanmiddag thuiskwam was het er nog niet. En ik heb die materialen echt nodig en we gaan maandag op vakantie. :( Gelukkig nog net wel kunnen bellen. Bleek het dus deze keer met post.nl te zijn verstuurd, maar daar heb ik geen mail van gekregen. En post.nl bleek het pakket gewoon een paar huizen verderop gedumpt te hebben zonder dat ik daar bericht van heb gehad. >:( Ze waren er bij dat bedrijf ook niet blij mee.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3451464
Nou, wel een geluk dat het toch terecht is.. :o ;)

Ik vind van mezelf ook dat ik enkel nog kan klagen. Maar van jou was me dat nog niet opgevallen. :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3451470
Nou, ik vind het van jou niet echt klagen hoor Sonja. Ik vind het dieptriest dat het kennelijk heel moeilijk moet zijn om afspraken te maken. En vooral na te komen.
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3451494
Nou had ik me nog ingehouden, maar als jullie het toch niet erg vinden als ik klaag.... ;D Dan heb ik nog wel een sterk voorbeeldje bureaucratie:
Zoals gezegd ging er nogal wat kapot en hebben we dus deze week al de broodbakmachine en de magnetron moeten vervangen. Dus was het tijd voor een bezoekje aan de milieustraat om de oude apparaten in te leveren. Kom ik daar aan, krijg ik te horen dat mijn auto een bedrijfswagen is en dat mijn afval dus bedrijfsafval is en dat ik daarvoor moet betalen.
Ik ben hondentrimster. Ik weet niet wat ze denken dat ik met die honden doe, maar ik stop ze nooit in een broodbakmachine of een magnetron. ::)
Na wat discussie mocht ik het afval dan wel gratis afgeven, als ik kon aantonen dat mijn auto niet op een bedrijfsnaam, maar op mijn eigen naam staat. Dat is ook het geval, dus ik laat mijn kentekenbewijs zien. Moest hij persé ook nog mijn groene kaart zien. En natuurlijk heb ik dat ding ook in mijn tas zitten, maar je zal altijd zien dat op zo'n moment die kaart ergens onderin die tas tussen allerlei andere spullen zit, terwijl er intussen een hele rij auto's achter je ongeduldig staat te wachten.
En dan denk ik: Wat voegt die groene kaart nou toe? Waarom überhaupt zo moeilijk doen? Want ik kan diezelfde apparaten ook gratis door de gemeente laten ophalen en dan vraagt er niemand of het bedrijfsafval is en hoef ik ook geen groene kaart te laten zien.
Het is niet dat ik een klusbedrijf heb en met een aanhanger vol puin aan kom rijden, toch? :-X :-\
Door Siberienne
#3451496
Sonja schreef: za 22 okt 2022, 18:31 Nou had ik me nog ingehouden, maar als jullie het toch niet erg vinden als ik klaag.... ;D Dan heb ik nog wel een sterk voorbeeldje bureaucratie:
Zoals gezegd ging er nogal wat kapot en hebben we dus deze week al de broodbakmachine en de magnetron moeten vervangen. Dus was het tijd voor een bezoekje aan de milieustraat om de oude apparaten in te leveren. Kom ik daar aan, krijg ik te horen dat mijn auto een bedrijfswagen is en dat mijn afval dus bedrijfsafval is en dat ik daarvoor moet betalen.
Ik ben hondentrimster. Ik weet niet wat ze denken dat ik met die honden doe, maar ik stop ze nooit in een broodbakmachine of een magnetron. ::)
Na wat discussie mocht ik het afval dan wel gratis afgeven, als ik kon aantonen dat mijn auto niet op een bedrijfsnaam, maar op mijn eigen naam staat. Dat is ook het geval, dus ik laat mijn kentekenbewijs zien. Moest hij persé ook nog mijn groene kaart zien. En natuurlijk heb ik dat ding ook in mijn tas zitten, maar je zal altijd zien dat op zo'n moment die kaart ergens onderin die tas tussen allerlei andere spullen zit, terwijl er intussen een hele rij auto's achter je ongeduldig staat te wachten.
En dan denk ik: Wat voegt die groene kaart nou toe? Waarom überhaupt zo moeilijk doen? Want ik kan diezelfde apparaten ook gratis door de gemeente laten ophalen en dan vraagt er niemand of het bedrijfsafval is en hoef ik ook geen groene kaart te laten zien.
Het is niet dat ik een klusbedrijf heb en met een aanhanger vol puin aan kom rijden, toch? :-X :-\
Wij noemen dat ‘mannetjes met macht’ - waarschijnlijk thuis niks te vertellen

(Jennerij. Ander woord is er niet voor)
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3451502
Siberienne schreef: za 22 okt 2022, 20:09 Wij noemen dat ‘mannetjes met macht’ - waarschijnlijk thuis niks te vertellen

(Jennerij. Ander woord is er niet voor)
Precies dat. "Ik sta hier omdat ik een belangrijk persoon ben. Want ik mag mensen wegsturen die stout zijn!"... Pffff....
Gebruikersavatar
Door Sonja
#3451503
Nou, ik denk dat er ergens door een ambtenaar wat regeltjes worden bedacht en vervolgens zetten ze op zo'n containerpark mensen neer met 'een afstand tot de arbeidsmarkt'. En die moeten die regels dan toepassen en dat doen ze heel letterlijk.
Door - pien -
#3451515
Stom, gewoon stom, Sonja! Als ik hier naar de gemeentewerf ga komt regelmatig de stoom uit m'n oren. Maar ja, waar kan je anders heen ::)

Gister kwam ik een mevrouw met een hele leuke hond tegen op 't dorp, we raakten in gesprek, en ze vertelde dat ze voor een andere hond van haar het C.M.-team had ingeschakeld. En vervolgens had ze het over dominant en alfa en op willen klimmen binnen de roedel :-X
M'n bek viel open...ik zei nog dat dominantie al 20 jaar uit was. Dominantie was niet het goeie woord (jaja ) maar zorgen voor veiligheid en zo.
Intussen viel haar hond uit naar elke langslopende hond, en dat waren er nogal wat op zaterdagmiddag :???:
Het was een aparte ervaring zal ik maar zeggen.
Gebruikersavatar
Door -Annemarie-
#3451584
Nieuwe (kant en klare) gordijnen gekocht voor de woonkamer en de hal. Die kwamen nogal gekreukt uit de verpakking. Twee weken laten hangen in de hoop dat de kreukels eruit zakten. Dusnie.
Heb zondag 52 m² gordijnen gestreken.
Maar ik klaag niet, want het ziet er wel weer beter uit! :)
Gebruikersavatar
Door sam28
#3451624
-Annemarie- schreef: ma 24 okt 2022, 20:21 Nieuwe (kant en klare) gordijnen gekocht voor de woonkamer en de hal. Die kwamen nogal gekreukt uit de verpakking. Twee weken laten hangen in de hoop dat de kreukels eruit zakten. Dusnie.
Heb zondag 52 m² gordijnen gestreken.
Maar ik klaag niet, want het ziet er wel weer beter uit! :)
Ik kreeg de tip om met een plantenspuit ze nat te sproeien en te laten drogen. Dan zakken de kreukels er uit 🙈
Gebruikersavatar
Door Ronald
#3451672
sam28 schreef: di 25 okt 2022, 07:08 Ik kreeg de tip om met een plantenspuit ze nat te sproeien en te laten drogen. Dan zakken de kreukels er uit 🙈
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan met mijn gezicht. Werkte niet. ::)
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3451684
Ronald schreef: di 25 okt 2022, 18:08 Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan met mijn gezicht. Werkte niet. ::)
Dan toch maar strijken...
:P
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3451690
Ronald schreef: Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan met mijn gezicht. Werkte niet. ::)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding eerder mee moeten beginnen denk ik. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Door sam28
#3451806
Ronald schreef: Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan met mijn gezicht. Werkte niet. ::)
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door