Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Wij wilden graag naar de preikestolen maar het lijkt er op dat het weer ons pest en die dagtocht richting het zuiden niets wordt. Gisteren was het mooi weer maar waren we nog onderweg naar huisje nummer 1. Vandaag en morgen hebben we tijd maar lijkt er alleen maar regen te zijn. Overmorgen wanneer we verder noordwaarts trekken naar huisje 2 wordt er weer stralend mooi weer verwacht :(
Door Siberienne
dinky89 schreef: do 25 aug 2022, 18:20 Wij wilden graag naar de preikestolen maar het lijkt er op dat het weer ons pest en die dagtocht richting het zuiden niets wordt. Gisteren was het mooi weer maar waren we nog onderweg naar huisje nummer 1. Vandaag en morgen hebben we tijd maar lijkt er alleen maar regen te zijn. Overmorgen wanneer we verder noordwaarts trekken naar huisje 2 wordt er weer stralend mooi weer verwacht :(
Da’s balen! Van waar naar waar rijden jullie zaterdag? Moet toch ook mooie wandeling te doen zijn onderweg denk ik
Door dinky89
Siberienne schreef: do 25 aug 2022, 21:00 Da’s balen! Van waar naar waar rijden jullie zaterdag? Moet toch ook mooie wandeling te doen zijn onderweg denk ik
Van saudasjoen naar kaupanger dus denk niet dat we het aan tijd hebben voor wandeling onderweg ;)
Door Siberienne
dinky89 schreef: do 25 aug 2022, 21:52 Van saudasjoen naar kaupanger dus denk niet dat we het aan tijd hebben voor wandeling onderweg ;)
Da’s inderdaad een flink stuk - maar een prachtige route met mooi weer. Geniet ervan - en sterkte met de regendag morgen…
Door dinky89
Siberienne schreef: do 25 aug 2022, 22:18 Da’s inderdaad een flink stuk - maar een prachtige route met mooi weer. Geniet ervan - en sterkte met de regendag morgen…
Genieten doen we zeker ;-) ook vandaag heerlijk buiten geweest tussen de buien door. Onder andere naar de svandalsfossen geweest waar we alsnog zeiknat werden doordat die waterval nu extreem wild was door de regen ::) en ons huisje zit direct aan de saudafjord waarbij we vanavond eerst heerlijk buiten hebben gezeten onder de overkapping. Mag dus eigenlijk niet klagen, alleen preikestolen valt in het water ;)
Door Cathelijn
Dat is jammer, de Preikestolen is echt bijzonder. Ik ben er geweest met mijn toen 73 jarige vader. Wij zaten vlakbij in een huisje en we hadden 1 dag de kans. Het was erg bewolkt en we hadden de hoop al opgegeven toen eind van de middag het begon op te klaren. We zijn alsnog gegaan. Er kwamen allemaal teleurgestelde mensen naar beneden, maar wij, en een kleine groep andere mensen, hebben prachtig uitzicht gehad. En dus geen drukte. Het was in juni, dus licht genoeg. Een van de mooiste dingen die ik samen met mijn vader heb gedaan en we hebben het er nog regelmatig over. Dus.. als er een kleine kans is, pak hem ;)
Door dinky89
Nou, weersverwachting zegt nog steeds alleen maar regen bij preikestolen en ook de kaart met buien stemt niet optimistisch. Aangezien we niet om de hoek zitten maar op 137 km (2,5 uur rijden) wordt het hem niet. Wel goed excuus om nog eens terug te keren in de toekomst ;)
Door Siberienne
dinky89 schreef: vr 26 aug 2022, 09:37 Nou, weersverwachting zegt nog steeds alleen maar regen bij preikestolen en ook de kaart met buien stemt niet optimistisch. Aangezien we niet om de hoek zitten maar op 137 km (2,5 uur rijden) wordt het hem niet. Wel goed excuus om nog eens terug te keren in de toekomst ;)
Altijd goed idee 😂 je ‘moet’ ook Oslo nog een keer 😜
Door smulpaap
dinky89 schreef: vr 26 aug 2022, 09:37 Nou, weersverwachting zegt nog steeds alleen maar regen bij preikestolen en ook de kaart met buien stemt niet optimistisch. Aangezien we niet om de hoek zitten maar op 137 km (2,5 uur rijden) wordt het hem niet. Wel goed excuus om nog eens terug te keren in de toekomst ;)
Ik begrijp dat jullie in Noorwegen zijn ? Heerlijk! Veel plezier :)
Door dinky89
Klopt, we zijn in Noorwegen :)
Siberienne schreef: Altijd goed idee 😂 je ‘moet’ ook Oslo nog een keer 😜
Haha ja ook nog :biggrin2:
Wel jammer dat er erg veel tunnels in de route van vandaag zaten. O.a. de leardaltunnel van 25 km. Heel praktisch qua doorrijden maar dan is er niet zoveel te zien. Om toch on topic te blijven :biggrin2:
Door Siberienne
dinky89 schreef: za 27 aug 2022, 17:25 Klopt, we zijn in Noorwegen :)

Haha ja ook nog :biggrin2:
Wel jammer dat er erg veel tunnels in de route van vandaag zaten. O.a. de leardaltunnel van 25 km. Heel praktisch qua doorrijden maar dan is er niet zoveel te zien. Om toch on topic te blijven :biggrin2:
Die hebben wij een keer per ongeluk gereden door de verkeerde afslag van een rotonde te nemen. In een elektrische auto met honger is dat best lang omrijden. Gelukkig laadplek aan de andere zijde van de tunnel ;)

Was op de weg naar huis van een lang weekend in Utladalen - dal met de watervallen. Dat was wel mooi.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door