Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

hannabelgje schreef: Fijn dat hij er is. Uitgesapt ben ik niet hoor, binnen een paar weken begint de summer juice detox 2014. Daar doe ik weer gezellig aan mee dit jaar.
Mijn versapers heb ik binnen 5 minuten schoon na gebruik. Wat duurt er bij jou zo lang dan?
Vandaag was de opening voor de pulp verstopt geraakt. Toen was ie dus heel lastig uit elkaar te krijgen en leeg schrapen voordat ik hem kon afspoelen. Misschien beter afwisselen met makkelijk te persen groenten of fruit óf het toch nog kleiner snijden voordat het de pers in gaat. En verder ben ik zelf niet zo stabiel op de benen dus duurt alles wat langer.
Ik ben ook nog gewoon aan het sappen hoor! Alleen nu ook af en toe wat eten er bij, toch wel lekker, hahaha.
Na het weekend (zondag BBQ...) ga ik denk ik een paar sapdagen inlassen en ik denk dat ik ook aan de big summer detox mee ga doen... ondanks dat hij weer op mijn verjaardag valt ::)
Vandaag de versapers afgestoft. Voor schoonzus een liter bloodbuilder gemaakt en voor mezelf een halve liter. Ik heb weer een stok gevonden voor achter die deur en bij de biowinkel oersterk gekocht.
Ik heb nu gewoon een kilo appels, kilo wortels en drie bieten fijngesneden en door het machien gehaald. Is toch handiger dan met een recept werken.
Jaaaaa we gaan het ook weer proberen  :D

Hebben via MP een Philips sapper terug gekocht, een iets nieuwer model dan we 2 jaar geleden hebben verkocht. Achteraf heb ik daar toch wel spijt van gehad. De sapper die op de Magimix zit werkt op zich prima maar het is veel snij en schoonmaakwerk en dan is de Philips toch handiger. Even getwijfeld over een slowjuicer maar goed het prijsverschil is zo megagroot eerst maar eens kijken hoe enthousiast we er nu mee blijven  ;)

Ga het topic door worstelen voor lekkere recepten. Heb Hannabelgje PB gestuurd dat ik ook heel graag de uitwerking met nieuwe recepten zou willen  :D

Ga voor de aankomende week een menuutje samenstellen met een ochtendsap/smoothie, een sap voor de lunch en 's avonds een soep of salade. Dat wil ik in iedergeval 7 dagen volhouden  :)

Heb er zin an!
hannabelgje schreef: Nee en de soep is ook alleen groentjes dus moet kunnen. Heel lekker soepje is dat. Van courgette, broccoli, bleekselder, spinazie, prei en groentenbouillon. Kan ik meteen de broccoli roosjes gebruiken.
Gooi je de groenten met bouillon in de pan, koken en dan pureren?
Hier is het sappen ook nog steeds een groot succes. Ik maak het mezelf wel makkelijk. Neem gewoon wat me lekker lijkt en bijna altijd is het dan ook lekker :)

Met het warme weer vaak iets met komkommer, appel, peer en selderij.
Ik start de dag vaak met appel en gember.

Als ik een recept met amandel melk heb, dan neem ik tegenwoordig de kant en klare amandelmelk bij de biowinkel.

Super verwen shake is amandelmelk, tahin, banaan en cacao :P :P :P :P
hannabelgje schreef: Ik doe de groenten in de pan met wat olijfolie op zacht vuur. 15 minuten laten zweten. Dan bouillon erbij en nog 15 minuten zachtjes koken dan de staafmixer erdoor. Eet smakelijk!
Thx! Hij staat op het avond menu  :)

Heb ook ergens het recept voor de champignonssoep gezien die zal ik nog even terug zoeken en ook op het avond menu zetten  :)

Vind het zelf wel prettig om een soort van leidraad te hebben anders is de kans groter dat ik tussendoor wat anders ga eten.

Appel, bleekselderij en gember vind ik ook heerlijk! Of appel wortel en gember  :D
Van de week hadden we visite en heb ik vanwege het warme weer "ijs" gemaakt:
appel, limoen, gember sappen en er een fikse hand bevroren frambozen (lidl) bij gooien, staafmixer erop en  voillá lekker ijsje :P :P :P :P

Heerlijk, vullend en zonder geraffineerde suikers. De kids vonden het ook heerlijk en zo hebben ze dan weer een portie fruit binnen :biggrin2:
Gisteren begonnen met actief sappen. Het werken met de Philips is een verademing tov de Magimix. Minder snijwerk, sneller juicen (omdat je niet al die kleine stukken erin hoeft te proppen) en veel makkelijker schoonmaken  :)

In de middag nog wat olijfjes en plakjes Groningse worst gesnacked  :-[. Had een stukje gefietst en kwam bloed chagrijnig en hongerig terug…

'S Avonds een salade van paprika met blauwe kaas en een dressing van balsamico en een scheutje olijfolie.

Voor vanmorgen een sapje met sinaasappel, spinazie, limoen en een banaan gemaakt en voor vanmiddag ananas, bramen, blauwe bessen en joghurt. Vanavond salade met geitenkaas, gerookte kip, walnoten, mango en een dressing van mangoazijn en olijfolie  :D

Wil straks de gezonde snacks van Hannabelgje maken met de noten, dadels en gedroogd fruit kijken of dat lukt en of ik dat lekker vind  :)
Snack is redelijk gelukt, hazelnoten, dadels en een restje tutti frutti wat ik nog liggen had. De weegschaal weegt niet meer dus de hoeveelheden op de gok bij elkaar en denk dat ze wat uit balans waren dus het mengsel is redelijk stevig maar niet stevig genoeg om het echt een reep te kunnen noemen. De smaak is goed dus het komt evengoed wel op  ;D

Vanmorgen een sap met ananas, broccoli en gember. Omdat ik niet van dat hele zoete houd er nog een citroen doorheen geperst maar vond het nu weer iets te zuur  ::). Op het laatst nog 2 schepjes chia zaadjes erdoor heen geroerd.
Voor vanmiddag een sap met ananas, appel, bleekselderij, limoen, spinazie en een avocado erdoorheen geblenderd.

Voor vanavond de soep van Hannabelgje met de groenten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door