Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Kilo's aardbeien, bergen sla in tig soorten, spinazie, andijvie, peultjes, spitskool. Ook al 1x bieten gegeten. Wortels en courgettes zijn bijna te oogsten. Wachten nog op de piepers, boontjes, uien en sjalotten, prei, bleekselderij en veel is ook al een 2e keer gezaaid. Komkommers gaan slecht en aubergine heb ik ook een hard hoofd in. Tomaten wordt ook geen best jaar schat ik.
Lida. S schreef: Wanneer heb jij de tuinbonen gezaaid? Ik was (volgens mij) mooi op tijd, en ik kan ook wel een maaltje plukken, maar de grote oogst moet echt nog komen.
In de week van 1 februari heeft hij de tuinbonen gelegd in een kistje, en toen ze ongeveer 4 centimeter hoog waren heeft hij ze geplant..
kiara schreef: heeft iemand tips voor de rups die in bloemkool zit en brocolie?
Heel zorgvuldig alle rupsen verwijderen ( en vernietigen). En ter voorkoming van nieuwe rupsen een net over de kolen aanbrengen.
Bij mij zat 1 blad van de broccoli onder, blad eraf gehaald en in het gemeenteplantsoen gedeponeerd  ;)
Mochten ze daar genoeg aan hebben, worden het vanzelf wel vlinders, en anders zijn de merels die ernaast wonen er vast gelukkig mee  ::)
Mijn broccoli en bloemkool is vorig jaar compleet opgevreten door de rupsen. Ik heb het nu strak onder net staan:

Afbeelding

Gelukkig zak ik niet in karma punten, want een ander soort rups heeft de wilgenboom van de vogels helemaal kaalgevreten  :biggrin2: ::) :-X
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door