Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

;D ;D

Goed, na een kilo of 7 aan peulen heb ik (ik denk) meeldauw erin. Mijn peulen worden zilver. Zit ook een rood beestje op. Heel klein maar.

Volgensmij kan ik daar niks meer aan doen. Dus ze gaan eruit.
Spinazie is nu ook doorgeschoten. Ik bleef maar plukken en plukken.  Heb bijna iedere dag een vol vergiet geplukt. Wist niet meer waarheen ermee.

Eind augustus weer nieuwe zaaien. Wel iets minder denk ik. Nynke nog onwijs bedankt! Dit was jouw zaad :) heeft dus nog gigantische en heerlijke opbrengst gehad :)
Waar kwam dit zaad vandaan?
Laatst gewijzigd door Nadia op zo 21 jun 2015, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
hier gisteren wat opgekuist in de moestuin...
spinazie was doorgeschoten dus die heb ik maar aan Liza de kip gevoerd. Die was er heel blij mee.
Amerikaanse roodrandsla een volle kuip: weggegeven via freecycle.... Na liters sla soep en zelf kilo's sla te eten was ik de amerikaanse roodrand wel beu.
En dan de grootste stommiteit van de eeuw vrees ik:
Ik had te veel tomaten in de serre staan, dus in de tuin een afdakje gemaakt en tomatenplanten verhuisd naar buiten...
Maar euhm die zijn precies wel ten dode opgeschreven nu :'(

de komkommers of zoals de dochter ze noemt: kwamkwammerkes doen het wel goed
Afbeelding

De aardappelen in zak met mooie bloemetjes
Afbeelding

pompoentjes
Afbeelding

De verplante tomaatjes, helaas zien ze der nu veel slechter uit :s
Afbeelding
Nynke schreef: Staan ze op de tocht Tamara? Anders misschien goed bijmesten?
Ik ben nog in de goede hoop dat ze nog weer bij komen, nu hebben ze precies wat last van de verhuis. Ze zijn wat depressief en laten hun blaadjes hangen...
Op zich is het geen ramp als ze kapot gaan, maar het is wel zonde natuurlijk
Als ze er nog doorkomen denk ik dat ik toch maar weer een miniserre ga proberen te creëren daar, maar dan moet ik eerst naar de winkel geraken voor stevig plastiek :)
De aardappels doen het goed hier.  :)  *begint positief*

Voor de rest is het helemaal naks. Denk dat we volgend jaar maar een leuk prieeltje ofzo op de plek van de moestuin zetten.  :-X

Wat in de kas staat gaat redelijk. *sluit positief af*  :biggrin2:
Nynke schreef: Misschien als het in de loop van de komende week minder fris wordt, dat ze dan bijtrekken Tamara!

Jammer Annemarie, wat gaat er mis??
Alles!  :D  Het groeit niet, of het schiet door. Het wordt opgegeten door de vogels, of door de slakken. Dit is gewoon niet ons moestuinjaar.  ;D
De eerste paprika's ook al weer geoogst, en vanavond kan ik een paar tomaatjes plukken.  De kapucijners groeien als kool, de spruitjes en spitskool doen het ook goed. Peulen pluk ik iedere dag wel een paar ons. De doperwten staan er ook goed bij, de sperziebonen willen nog niet echt goed groeien, ook de pompoenen blijven klein. twee meloenen doen het goed, maar 1 meloen wil ook nog niet groeien. Hij is ca 5 cm hoog, maar er zit wel een bloem in. Dat kan niet goed gaan. Nog steeds wel wat luis op de tuinbonen, maar ze staan er mooi bij. Vandaag nog maar een keertjes goed afspoelen, dan komt het beslist wel goed.
*Marga* schreef: Vanavond hadden we sla. Staan nog een paar kroppen en komkommers pffff.

Tuinbonen liggen allemaal in de vriezer.. :)

Morgen gaan de pronkbonen de grond in...
Wanneer heb jij de tuinbonen gezaaid? Ik was (volgens mij) mooi op tijd, en ik kan ook wel een maaltje plukken, maar de grote oogst moet echt nog komen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door