Vandaag de rest van de aardappelen geoogst, ongeveer 10 kilo totaal van 2,5 -3 m2 grond. Toch leuk en lekker!
Verder onkruid gewied en andijvietjes geplant.
Wat een heeerlijke dag voor tuinwerk!!!
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Angelique schreef: Hier was het maar frisjesik ben wel nieuwsgierig. Afijn, weer 8 aardbeien geplukt en een flinke pluk rucola. Die is echt heerlijk!
En verder gisteren een ontzettende moestuinbeginnersblunder van mezelf ontdekt......echt compleet schaamteloos![]()
Lida. S schreef: ik ben wel nieuwsgierigIk ook. Natuurlijk alleen om er van te leren.
koekje schreef: Ik ook. Natuurlijk alleen om er van te leren.Tuurlijk, ik ook.
Angelique schreef: Ja, nou komt die...niet te hard lachen he meisjes, das nie lief.Je kunt echt ZOVEEL leren op BP!
Afijn, beginner he, dus geen moeilijke plantjes pakken. Boontjes will do. Dus ik koop zaadjes...van tuinbonen, sperziebonen, peulen, sugar snaps, tuinerwten enz. Netjes over bedjes verdeeld, komt nog goed op ook. Maarja, wat nou nog wat is gewn idee, maar die eerste drie bedjes lijken wel heel erg op elkaar, alles even hoog, zelfde blommetjes, blaadjes enz. Maar toch echt drie verschillende zakjes. Goed, dus we zien al wat dingen hangen die op peulen lijken. Leuk, maar dat 1ste bed waren toch echt tuinerwten hoor, dat wist ik nog. Goed, dan maar googlen hoe een erwtwnplant te onderscheiden van een peulenplant. (Liggen er al wat mensen in een deuk...of wellicht een warme glimlach) dus eerst door de afbeeldingen, schoot niet op. Dan maar een site openen over prachtige moestuinen en guttegut, wat leerden we daar......eerst hangt er een peul aan, als dan de zaden zich vormen worden het sugar snaps genoemd en laat je ze nog langer hangen, dan worden het tuinerwtjes. 3 bedjes met dezelfde fucking k*terwten dus. Ben gewoon genept
Geen kind van de groenteboer, dat mag duidelijk zijn![]()
Angelique schreef: Ja, nou komt die...niet te hard lachen he meisjes, das nie lief.Thanks voor de lach :-D
Afijn, beginner he, dus geen moeilijke plantjes pakken. Boontjes will do. Dus ik koop zaadjes...van tuinbonen, sperziebonen, peulen, sugar snaps, tuinerwten enz. Netjes over bedjes verdeeld, komt nog goed op ook. Maarja, wat nou nog wat is gewn idee, maar die eerste drie bedjes lijken wel heel erg op elkaar, alles even hoog, zelfde blommetjes, blaadjes enz. Maar toch echt drie verschillende zakjes. Goed, dus we zien al wat dingen hangen die op peulen lijken. Leuk, maar dat 1ste bed waren toch echt tuinerwten hoor, dat wist ik nog. Goed, dan maar googlen hoe een erwtwnplant te onderscheiden van een peulenplant. (Liggen er al wat mensen in een deuk...of wellicht een warme glimlach) dus eerst door de afbeeldingen, schoot niet op. Dan maar een site openen over prachtige moestuinen en guttegut, wat leerden we daar......eerst hangt er een peul aan, als dan de zaden zich vormen worden het sugar snaps genoemd en laat je ze nog langer hangen, dan worden het tuinerwtjes. 3 bedjes met dezelfde fucking k*terwten dus. Ben gewoon genept
Angelique schreef: Ja, nou komt die...niet te hard lachen he meisjes, das nie lief.Misschien Geert eens vragen