Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Too
Kaio schreef: di 08 feb 2022, 13:50 Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad Sam, dat voelt daarna toch ook wel weer beter en opgeluchter.

Zojuist hier terug van de DA, Fozzy is onder zeil geweest voor een onderzoek. Tot nu toe goed bij weer. Maar vermoeden is bevestigd, een stemband is volledig verlamd. :-\
Wat ons betreft kunnen we maar kiezen uit 2 opties nu ....
Kak! :-\
Door Too
Als je 2 hoog woont ben je niet gewend aan mensen langs je ramen ... word er een tikkie onrustig van ::)
Ze, de schilders, zijn echt niet heel vervelend en echt vriendelijk maar dat ge-heenenweer op alle etages, hun diepzinnige conversatie, de overvloed aan muzikale versnaperingen .. ben er wel weer even klaar mee.
Door Ronald
sam28 schreef: di 08 feb 2022, 15:53 Wat een rot bericht Kaio!!!!

Ik ben gedeeltelijk stress kwijt maar ben er nog niet. Ik voel me slap en mijn ogen voelen alsof ik heel hard heb gehuild (en dat heb ik niet). Ik ben doodop.
De TL belde me en bood aan me ziek te melden maar dan word het een ding. En ik wil niet dat het een ding word dus heb ik maar 4 vrije dagen opgenomen. Dan hoef ik pas volgende week weer te beginnen en dan begin ik met een 2 daagse cursus. Ik ben blij dat hij de noodzaak in zag.
Bij ons heb je een soort bijzonder verlof. Hierbij word je niet ziek gemeld, maar hoef je ook geen (eigen) snipperdagen in te leveren. Kan/mag natuurlijk niet onbeperkt, maar in het kader van burnout-preventie of zoiets kan het dus wel.
Misschien eens iets om een keer te bespreken als je je beter voelt?

Voor nu gewoon heel veel sterkte. En een knuffel. Virtueel.
Door Ronald
Kaio schreef: di 08 feb 2022, 13:50 Zojuist hier terug van de DA, Fozzy is onder zeil geweest voor een onderzoek. Tot nu toe goed bij weer. Maar vermoeden is bevestigd, een stemband is volledig verlamd. :-\
Wat ons betreft kunnen we maar kiezen uit 2 opties nu ....
Kwalitatief Uitermate Teleurstellend... :'(

Heel veel sterkte en ik hoop dat Fozzy er goed uitkomt!
Door sam28
Siberienne schreef: ma 07 feb 2022, 20:04 Prima Sam! Misschien kun je toch ook een checken in de CAO of bij een vakbond hoe dat zit mee bereikbaarheid en hoeveel uur mag volgens de Arbo. Ik weet dat daar lang en vaak over gediscussieerd is en het kan nooit kwaad je rechten te weten. In mij ervaring weten ziekenhuizen het zelf niet eens altijd goed.... ben je aangesloten bij een vakbond?
Ik ben helaas nog niet aangesloten, dat is de planning maar steeds komt het er niet van. Dat kan ik wel eens gaan regelen nu ik toch thuis ben.
Ronald schreef:Bij ons heb je een soort bijzonder verlof. Hierbij word je niet ziek gemeld, maar hoef je ook geen (eigen) snipperdagen in te leveren. Kan/mag natuurlijk niet onbeperkt, maar in het kader van burnout-preventie of zoiets kan het dus wel.
Misschien eens iets om een keer te bespreken als je je beter voelt?
Ja idd. Maar ik geloof niet dat we dat hebben. Fijn dat het bij jullie wel bestaat!!
Door Kaio
sam28 schreef: Ik ben helaas nog niet aangesloten, dat is de planning maar steeds komt het er niet van. Dat kan ik wel eens gaan regelen nu ik toch thuis ben.
Ja idd. Maar ik geloof niet dat we dat hebben. Fijn dat het bij jullie wel bestaat!!
Misschien toch ook eens nazoeken?

Als ik dit soort dingen hoor dan denk ik toch altijd weer, wat gek dat niemand meer in de zorg wil werken? ::) Het gaat niet alleen om salaris, maar ook om verdere voorzieningen en tja niet betaald krijgen terwijl je wel aanwezig dient te zijn buiten de uren die je echt werkt, pfff klinkt ook niet geheel eerlijk hoor.
En dan hebben we het nog niet eens over de onregelmatigheid. Petje af voor mensen die dit nog doen, ik zou het totaal niet kunnen
Door MillyMol
Voor zover ik weet hanteert OLVG gewoon de regels conform de CAO ziekenhuizen Sam. Zijn het bereikbaarheidsdiensten of aanwezigheidsdiensten?
Als het goed is rekent het roosterprogramma vanzelf uit waar je recht op hebt: zowel compensatie vrije tijd als salaris. De afspraken hierover kun je ook hier vinden: https://cao-ziekenhuizen.nl/cao/bereikb ... dienst#285

Zit het probleem voor jou misschien ook in het feit dat je ook veel reistijd kwijt bent? En dat je -omdat je niet binnen 20 minuten in het ziekenhuis kunt zijn na een oproep in bereikbaarheid- je hele bereikbaarheidsdienst in het ziekenhuis moet doorbrengen, ook als er uiteindelijk niet geopereerd wordt? Of dat je vaak een extra dienst overneemt? Het zou goed zijn daar ook eens naar te kijken.
Door Kaio
Too schreef: wo 09 feb 2022, 12:22 Als je 2 hoog woont ben je niet gewend aan mensen langs je ramen ... word er een tikkie onrustig van ::)
Ze, de schilders, zijn echt niet heel vervelend en echt vriendelijk maar dat ge-heenenweer op alle etages, hun diepzinnige conversatie, de overvloed aan muzikale versnaperingen .. ben er wel weer even klaar mee.
hmmm doet me ergens denken aan die coca cola light reclames, maar vrees dat de werkelijkheid net iets anders is ;D
Door Too
Kaio schreef: do 10 feb 2022, 12:58 hmmm doet me ergens denken aan die coca cola light reclames, maar vrees dat de werkelijkheid net iets anders is ;D
:o
Dream on !
Door Too
Kaio schreef: do 10 feb 2022, 13:16 :2funny: :roflmao:

Er was iemand die helemaal doodgelukkig meezong met de Heeele grote bloemkolen en Willempie en meer van dat leuks van vruuger
Of de man die een of andere stevige techno op standje 'ook voor alle buren' had staan, hij schrok toen bleek dat ik wel thuis was ... gauw een andere zender opzette met hollandse hits oid
Kennelijk zie ik er uit als iemand die daar heel blij van wordt :???:
ik vond t in ieder geval hartstikke attent en klantvriendelijk :biggrin2:
Door Kaio
Too schreef: do 10 feb 2022, 13:39 Er was iemand die helemaal doodgelukkig meezong met de Heeele grote bloemkolen en Willempie en meer van dat leuks van vruuger
Of de man die een of andere stevige techno op standje 'ook voor alle buren' had staan, hij schrok toen bleek dat ik wel thuis was ... gauw een andere zender opzette met hollandse hits oid
Kennelijk zie ik er uit als iemand die daar heel blij van wordt :???:
ik vond t in ieder geval hartstikke attent en klantvriendelijk :biggrin2:
hmmm ik weet niet geheel zeker maar ik denk dat ik nog het eerste zou verkiezen ;D )

mag dat nog in deze tijd: grote bloemkolen? ;D (maar het is dus meer van dat kaliber dan van de coca cola :2funny: )
Door Kaela
Kaio schreef: do 10 feb 2022, 14:11 hmmm ik weet niet geheel zeker maar ik denk dat ik nog het eerste zou verkiezen ;D )

mag dat nog in deze tijd: grote bloemkolen? ;D (maar het is dus meer van dat kaliber dan van de coca cola :2funny: )
Zolang je ze niet op de foto zet en naar iemand toe appt 🤣🤣🤣
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door