Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Inge en Bono schreef:Gisteren vond ik een portemonnee. Omdat deze op een parkeerterrein vlakbij een strandtent lag, belde ik (Pum wilde niet meer lopen en ik wilde haar niet in de auto laten) de strandtent om te vragen of de eigenaresse van de portemonnee misschien bij hen op het terras zat, dit bleek niet het geval.Je goede daad van de dag in elk geval gedaan
Eenmaal thuis belde ik 0900 8844 om vervolgens te horen dat dit gesprek mij 2,8ct per minuut koste, dus ik hing op; dat kon dan toch de politie niet zijn. Om er na een rondje googlen achter te komen dat dit dus wél het geval is![]()
Ik weet wel dat verloren voorwerpen via de gemeente gaan, maar aangezien dit om de portemonnee van een Duitse ging, leek het mij dat zij de politie zou bellen. Mij werd toch geadviseerd de portemonnee naar een stadsdeelkantoor te brengen
Eenmaal op het stadsdeelkantoor wees de baliemedewerker op een bak; daar mocht ik de portemonnee in doen. Die zou maandag opgehaald worden en dan kon de eigenaresse vanaf woensdag haar portemonnee terug kunnen vinden op een siteOp mijn mededeling dat dit de portemonnee van een Duitse dame was, die vast woensdag wel terug wilde zijn in DL zei de medewerker 'tja, misschien kun je hem dan bij de politie afgeven' Zogezegd zo gedaan, en men ging in hun systeem kijken of de mevrouw bekend was bij hen (wat ik niet hoop voor haar
) ik heb hen ook het kenteken van de auto waar de portemonnee naast lag doorgegeven.
Een uur later word ik gebeld; een medewerker van de strandtent, of ik heb gebeld had ivm de portemonnee. Ja. En of hij mij de eigenaresse van de portemonnee aan de telefoon mocht geven. Ja tuurlijk!!
Uitgelegd waar ze de portemonnee op kon halen, ze was dol en dolblij. Ik ook; eind goed, al goed
Maar ik vind het echt te zot voor woorden dat je moet betalen om de politie te spreken! En de procedure gevonden voorwerpen verbaast me ontzettend!
*Gabriëlle* schreef:En gevonden portemonnees bij de gemeente afgeven, was daar niet een heel tv programma over gemaakt, dat ze portemonnees met geld daar en bij de politie afgaven, en dat ze dan leeggehaald werden of helemaal verdwenen in meerdere gevallen...Dat was volgens mij rambam en volgens mij hebben ze dat zelfs diverse keren getest, ook om te kijken of het gedrag anders was geworden n.a.v. de eerdere uitzending.