Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gisteren vond ik een portemonnee. Omdat deze op een parkeerterrein vlakbij een strandtent lag, belde ik (Pum wilde niet meer lopen en ik wilde haar niet in de auto laten) de strandtent om te vragen of de eigenaresse van de portemonnee misschien bij hen op het terras zat, dit bleek niet het geval.

Eenmaal thuis belde ik 0900 8844 om vervolgens te horen dat dit gesprek mij 2,8ct per minuut koste, dus ik hing op; dat kon dan toch de politie niet zijn. Om er na een rondje googlen achter te komen dat dit dus wél het geval is :o
Ik weet wel dat verloren voorwerpen via de gemeente gaan, maar aangezien dit om de portemonnee van een Duitse ging, leek het mij dat zij de politie zou bellen. Mij werd toch geadviseerd de portemonnee naar een stadsdeelkantoor te brengen

Eenmaal op het stadsdeelkantoor wees de baliemedewerker op een bak; daar mocht ik de portemonnee in doen. Die zou maandag opgehaald worden en dan kon de eigenaresse vanaf woensdag haar portemonnee terug kunnen vinden op een site :o Op mijn mededeling dat dit de portemonnee van een Duitse dame was, die vast woensdag wel terug wilde zijn in DL zei de medewerker 'tja, misschien kun je hem dan bij de politie afgeven' Zogezegd zo gedaan, en men ging in hun systeem kijken of de mevrouw bekend was bij hen (wat ik niet hoop voor haar :biggrin2: ) ik heb hen ook het kenteken van de auto waar de portemonnee naast lag doorgegeven.

Een uur later word ik gebeld; een medewerker van de strandtent, of ik heb gebeld had ivm de portemonnee. Ja. En of hij mij de eigenaresse van de portemonnee aan de telefoon mocht geven. Ja tuurlijk!!
Uitgelegd waar ze de portemonnee op kon halen, ze was dol en dolblij. Ik ook; eind goed, al goed

Maar ik vind het echt te zot voor woorden dat je moet betalen om de politie te spreken! En de procedure gevonden voorwerpen verbaast me ontzettend! :???:
Gecondoleerd Kim!
Inge en Bono schreef:Gisteren vond ik een portemonnee. Omdat deze op een parkeerterrein vlakbij een strandtent lag, belde ik (Pum wilde niet meer lopen en ik wilde haar niet in de auto laten) de strandtent om te vragen of de eigenaresse van de portemonnee misschien bij hen op het terras zat, dit bleek niet het geval.

Eenmaal thuis belde ik 0900 8844 om vervolgens te horen dat dit gesprek mij 2,8ct per minuut koste, dus ik hing op; dat kon dan toch de politie niet zijn. Om er na een rondje googlen achter te komen dat dit dus wél het geval is :o
Ik weet wel dat verloren voorwerpen via de gemeente gaan, maar aangezien dit om de portemonnee van een Duitse ging, leek het mij dat zij de politie zou bellen. Mij werd toch geadviseerd de portemonnee naar een stadsdeelkantoor te brengen

Eenmaal op het stadsdeelkantoor wees de baliemedewerker op een bak; daar mocht ik de portemonnee in doen. Die zou maandag opgehaald worden en dan kon de eigenaresse vanaf woensdag haar portemonnee terug kunnen vinden op een site :o Op mijn mededeling dat dit de portemonnee van een Duitse dame was, die vast woensdag wel terug wilde zijn in DL zei de medewerker 'tja, misschien kun je hem dan bij de politie afgeven' Zogezegd zo gedaan, en men ging in hun systeem kijken of de mevrouw bekend was bij hen (wat ik niet hoop voor haar :biggrin2: ) ik heb hen ook het kenteken van de auto waar de portemonnee naast lag doorgegeven.

Een uur later word ik gebeld; een medewerker van de strandtent, of ik heb gebeld had ivm de portemonnee. Ja. En of hij mij de eigenaresse van de portemonnee aan de telefoon mocht geven. Ja tuurlijk!!
Uitgelegd waar ze de portemonnee op kon halen, ze was dol en dolblij. Ik ook; eind goed, al goed

Maar ik vind het echt te zot voor woorden dat je moet betalen om de politie te spreken! En de procedure gevonden voorwerpen verbaast me ontzettend! :???:
Je goede daad van de dag in elk geval gedaan :) .

Politie bellen, tja criminaliteit loont :-X .
Ik bel niet meer zo snel nadat ik merkte dat je als melder er voor betaald, en in sommige gevallen hang je best lang aan de telefoon, en ik vertik het om voor een ander zijn aso gedrag te betalen.

Met als gevolg dat ik (achteraf dus inbrekers) zo heb laten lopen, omdat ik geen zin meer had kosten te maken en midden in de nacht ik weet niet hoe lang aan de telefoon te hangen. En naderhand zei iemand euhh voor dat soort dingen mag je 112 bellen, haha oeps, niet aan gedacht, want die is wel gratis.
Ik laat om de meest vreemde tijden de hond uit en ik zie genoeg, maar alleen als het erg genoeg is voor 112 bel ik nog.
Volgens mij kost het de gemeenschap op deze manier meer dan dat het oplevert, en als ze bij de politie meer geld nodig hebben gaan ze toch gewoon ook voor 4 km per te hard boetes uitschrijven, ohh wacht dat doen ze al ::) .

En gevonden portemonnees bij de gemeente afgeven, was daar niet een heel tv programma over gemaakt, dat ze portemonnees met geld daar en bij de politie afgaven, en dat ze dan leeggehaald werden of helemaal verdwenen in meerdere gevallen...
Door dinky89
*Gabriëlle* schreef:En gevonden portemonnees bij de gemeente afgeven, was daar niet een heel tv programma over gemaakt, dat ze portemonnees met geld daar en bij de politie afgaven, en dat ze dan leeggehaald werden of helemaal verdwenen in meerdere gevallen...
Dat was volgens mij rambam en volgens mij hebben ze dat zelfs diverse keren getest, ook om te kijken of het gedrag anders was geworden n.a.v. de eerdere uitzending.
Volgens mij is het tegenwoordig effectiever om een medium als Facebook in te zetten (en inderdaad gelegenheden in de buurt op de hoogte te stellen) dan gevonden voorwerpen bij de gemeente af te geven :-X

Politie wil je volgens mij dwingen digitaal aangifte te doen waar je dan vervolgens eerst moet inloggen met digid ::) maar minder aangiften is een daling van de criminaliteitscijfers dus moet je vooral ontmoedigen ::)
Door Pauline
Nadat ik maandag terug ben gekomen van mijn operatie, ben ik direct naar mijn vader gegaan. Even bij hem geweest, hij was blij me te zien en vond het fijn dat de ok goed was gegaan. Dinsdag weer, samen nog even een rondje verpleeghuis gelopen, Eddie had nog een aantal foto's opgehangen en liep voorop met in zijn hand de hamer. Waarop mijn vader tegen een verzorgende die ons inhaalde zei: "Pas je op voor de man met de hamer?".....

En vanaf woensdag is het op..... Hij kon ineens niet meer lopen, raakte incontinent, wil niet meer eten en kan niet goed meer slikken, waardoor drinken ook heel lastig wordt en kan ook nog maar heel slecht praten. Ligt dus ook constant op bed (kan ook niet anders) en is terminaal. Morgen of dinsdag een gesprek met de verpleeghuisarts over palliatieve zorg, als dat nog nodig is. Broer is onderweg naar Hengelo, wil hem uiteraard ook nog graag zien. Hij is nog aanspreekbaar, maar je ziet het leven al uit hem wegglijden.

Hij wil zo graag naar mijn moeder, dat herhaalt hij steeds. En ik, ik huil de ogen uit mijn hoofd en houd hem vast en koester hem nu hij er nog is. Heb hem vanmorgen verteld dat ik las: tears are only rain to make love grow en dat vond hij zo prachtig. 18 mei wordt hij 85 en hij wilde heel graag een ballonvaart voor zijn verjaardag. Dat zit er niet meer in, maar de ballonvaart in zijn hemelvaartballon samen met mijn moeder, dat is nu zijn grootste wens. Wederom is mijn rots in de branding onverwoestbaar sterk en steunt mij in alles, huilt met me, houdt me vast en zorgt voor me. Het afscheid zit eraan te komen. De liefste vader (sorry voor de rest) van de wereld gaat op weg naar zijn grote liefde die hij bijna 3 jaar geleden heeft moeten laten voorgaan. En dat zegt hij ook: "Ze wacht op mij!". En ook dat hij absoluut niet bang is om te sterven, dat is zijn laatste geschenk aan ons. Hij ligt heel rustig, heeft (zegt hij) geen pijn en wij waken erover dat het zo rustig en comfortabel mogelijk zal zijn.

Hoe lang nog..., geen idee. Hopelijk niet te lang, maar dat hebben we niet in de hand. Ik wilde het toch even met jullie delen. :-*
Laatst gewijzigd door Pauline op zo 07 mei 2017, 17:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Door dinky89
Wat heftig dat het dan zomaar ineens zo op is voor je pa Pauline :-* Ik hoop met je mee dat leven geen lijden wordt voor hem, dat heeft zo'n mooi mens niet verdiend. Sterkte met deze lastige tijd tussen loslaten en ergens toch ook bij je willen houden omdat je hem eigenlijk niet kwijt wilt :bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door