Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pike
Doranto schreef:Als het écht glad is (bevroren) dan zijn volgens mij álle zolen glad, dan helpt alleen nog van de antislip-netjes.
Maar ik vond wel dat je met wat meer profiel minder snel op glibberige ondergrond uitglijdt die niét bevroren is. Dat lijkt me ook logisch want dan drukt het profiel dieper de grond in.
Ja, op natte zandgrond werkt dat perfect. Of vochtige stenen. Maar op bv. leemgrond werkt dat niet. Want die blijft plakken in je profiel waardoor je dus als het ware met leemschoenen aan je voeten loopt. En dan ga je alsnog aan de glibber.
Door pearlsofpassion
Ik heb Vivo's gekocht. Primus Lite, dus een basis schoen voor dagelijks gebruik. Gewoon platte zool, zonder profiel.

En ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld. Misschien verwachtte ik er teveel van, na alle verhalen hier. OK, het zijn geen smalle schoenen, maar echt heel ruim aan de tenen ook niet. Ik zit aan de zijkanten nog steeds gewoon tegen de kant aan. Vooraan past hij perfect, cm'tje over, maar de zijkant van m'n grote en kleinste teen zitten nog steeds tegen de schoen aan. Rechts zelfs de voorlaatste teen ook.
Een maat groter zal niet helpen aangezien de lengte van de voet wel gewoon klopt.

En wat me vooral tegenvalt is de zool. Die is echt een stuk minder flexibel dan ik me had voorgesteld. En de ondergrond erdoor voelen vind ik ook ontzettend tegenvallen. Het zijn echt nog steeds harde zolen.
Ik vroeg me voorheen af of m'n nep-all-stars ook niet hetzelfde effect zouden hebben en nu blijken die zelfs meer gevoel met de ondergrond te geven dan de vivo's. De zolen zijn ook flexibeler. En dat vind ik dus wel tegenvallen.
Bij de meeste teenslippers voel je zelfs meer keitjes ed erdoorheen.

Maar goed, het zijn wel aangename schoenen, daar niet van. Maar voor mij dus niet zo bijzonder of anders dan wat ik al droeg... En die nep-all-stars hebben geloof ik nog geen 20 euro gekost. :-\ Vandaar dat ze zo minimalistisch zijn natuurlijk. Tis gewoon geen kwaliteit. Dus ik hoop dat de vivo's dan wel minstens gewoon een stuk langer mooi blijven en meegaan.
Door Lizzy
pearlsofpassion schreef:Ik heb Vivo's gekocht. Primus Lite, dus een basis schoen voor dagelijks gebruik. Gewoon platte zool, zonder profiel.

En ik ben eerlijk gezegd een beetje teleurgesteld. Misschien verwachtte ik er teveel van, na alle verhalen hier. OK, het zijn geen smalle schoenen, maar echt heel ruim aan de tenen ook niet. Ik zit aan de zijkanten nog steeds gewoon tegen de kant aan. Vooraan past hij perfect, cm'tje over, maar de zijkant van m'n grote en kleinste teen zitten nog steeds tegen de schoen aan. Rechts zelfs de voorlaatste teen ook.
Een maat groter zal niet helpen aangezien de lengte van de voet wel gewoon klopt.

En wat me vooral tegenvalt is de zool. Die is echt een stuk minder flexibel dan ik me had voorgesteld. En de ondergrond erdoor voelen vind ik ook ontzettend tegenvallen. Het zijn echt nog steeds harde zolen.
Ik vroeg me voorheen af of m'n nep-all-stars ook niet hetzelfde effect zouden hebben en nu blijken die zelfs meer gevoel met de ondergrond te geven dan de vivo's. De zolen zijn ook flexibeler. En dat vind ik dus wel tegenvallen.
Bij de meeste teenslippers voel je zelfs meer keitjes ed erdoorheen.

Maar goed, het zijn wel aangename schoenen, daar niet van. Maar voor mij dus niet zo bijzonder of anders dan wat ik al droeg... En die nep-all-stars hebben geloof ik nog geen 20 euro gekost. :-\ Vandaar dat ze zo minimalistisch zijn natuurlijk. Tis gewoon geen kwaliteit. Dus ik hoop dat de vivo's dan wel minstens gewoon een stuk langer mooi blijven en meegaan.
Jammer :-\

Heb je al geprobeerd de binnenzool eruit te halen? Ik heb nu 2 paar Vivo's en zonder binnenzool lopen de schoenen echt totaal anders als met.

Ik hoop ook dat je er wel lang plezier van hebt. Ik heb mijn Stealth nu echt dag en nacht aangehad de afgelopen drie maanden: zo goed als geen slijtage op de zool!
Door pearlsofpassion
De binnenzool zit er niet in.
Ja, ik vind het ook wat jammer.
Nu geen reden om geen barefoots meer te kopen, ik geloof er wel in. Maar ik had er meer van verwacht.
Door Lizzy
pearlsofpassion schreef:De binnenzool zit er niet in.
Ja, ik vind het ook wat jammer.
Nu geen reden om geen barefoots meer te kopen, ik geloof er wel in. Maar ik had er meer van verwacht.
Oh wat gek, dat er geen binnenzool in zit! Ik heb nu dus ook de PRIMUS TRAIL FG en ook daar zit een binnenzool in.
Nou, balen. En ze te koop zetten in de barefootgroep?
Door Siberienne
Jammer PoP!

@Lizzy waarom ik dat zei van die tussenschoenen? Omdat ik te ijdel ben om maar 4 paar schoenen te hebben en alleen BF... wat ik bedoelde is, al lopen je Hanwags nu prut (ik kan mijn bergschoenen ook echt niet meer aan hebben en mijn pumps ook niet), misschien zijn sommige andere schoenen nog wel OK. Dat idee.

En voor de echte moddersurfers zijn er nog de innov-8 X-talon (oid)... oftewel trailrunschoenen. Die doe ik aan om niet achter S2 te skien... maar zijn totaal niet waterdicht, dan heb je gewoon zeiknatte voeten. Wel extreem veel grip... hebben trouwens wel iets heeldrop (3 mm) maar extreem soepel. Alleen niet echt duurzaam/slijtvast.

Voor als het koud wordt moet ik ook nog op zoek naar laarzen, mijn merrels zijn na 2 jaar op. Zolen versleten en rits kapot. Dat laatste is wel te maken maar zonder nieuwe zolen werd dat ook glibberen en glijden. Helaas..
Door Kaio
Oh hmmm door mijn merrels voel je wel steentjes en kun je ook echt oprollen. Die is overigens zonder binnenzool.
Met vivo's geen ervaring
Door pearlsofpassion
Lizzy schreef:Oh wat gek, dat er geen binnenzool in zit! Ik heb nu dus ook de PRIMUS TRAIL FG en ook daar zit een binnenzool in.
Nou, balen. En ze te koop zetten in de barefootgroep?
Nee nee, er is wel een binnenzool bij, ik draag ze gewoon niet met de binnenzool erin. :biggrin2:
Nee, ik doe ze niet weg hoor. Ik vind ze verder wel aangenaam om dragen. Gewoon niet zo spectaculair.
Meneer vind dat het geen schoenen zijn, maar watersandalen. ::)

Je voelt er wel steentjes door hé, maar minder dan ik verwacht had. Ik dacht echt zo goed als op blote voeten zonder kans om je te verwonden. Maar dat zal wel iets te veel verwachting zijn... ::)
Door pike
Met de merrells voel je echt alles onder je voeten. En doorgaans is dat geen probleem, alleen heel soms, dan vloek ik wel. Maar ik moet hard op zoek naar iets meer waterbestendigs nu. Maar ga wel een deel van mijn oude schoenen aflopen. Ik loop er niet super op maar het gaat wel. Maar ik gazeker geleidelijk aan alles vervangen. De merrells waren voor mij een betaalbare proef (al stond de kleur me niet aan) en die is me veels te goed bevallen.
Door src_esther
pearlsofpassion schreef:Nee nee, er is wel een binnenzool bij, ik draag ze gewoon niet met de binnenzool erin. :biggrin2:
Nee, ik doe ze niet weg hoor. Ik vind ze verder wel aangenaam om dragen. Gewoon niet zo spectaculair.
Meneer vind dat het geen schoenen zijn, maar watersandalen. ::)

Je voelt er wel steentjes door hé, maar minder dan ik verwacht had. Ik dacht echt zo goed als op blote voeten zonder kans om je te verwonden. Maar dat zal wel iets te veel verwachting zijn... ::)
Daarvoor moet je bij Leguano zijn, tenminste bij de ballerina's voel ik echt ongeveer alles. Tot het kleinste kiezeltje. De Merrells (Vapor gloves) geven al veel meer demping en 'steun'. Ik vind de Merrells erg fijn voor langere stukken lopen, de Leguano's geven meer blote-voeten-gevoel en vind ik (nog) niet fijn om heel ver mee te lopen.
Door zurca
Pop, ik vraag me dan toch af of je de juiste maat hebt...
Ik heb van de Vivoś verschillende modellen aan gehad en had ondanks dat het dus 1 merk is, verschillende maten nodig van verschillende modellen. Bij sommige zat ik met met 38 ook met de tenen tegen de zijkant aan en dat hoort niet. Kan zijn dat de maat opzich wel oke is maar dat dan het model je gewoon niet goed past..

Ik voel met de merrells ook de kleinste steentjes onder m'n voeten en soms kan zo'n steentje aardig zeer doen, als of je er met je blote voeten opstapt :-X
Door pearlsofpassion
src_esther schreef:Daarvoor moet je bij Leguano zijn, tenminste bij de ballerina's voel ik echt ongeveer alles. Tot het kleinste kiezeltje. De Merrells (Vapor gloves) geven al veel meer demping en 'steun'. Ik vind de Merrells erg fijn voor langere stukken lopen, de Leguano's geven meer blote-voeten-gevoel en vind ik (nog) niet fijn om heel ver mee te lopen.
Oh, Thanx. :) Dat houdt in dan in mijn achterhoofd voor een volgende aankoop.
Het moet al erg kiezelig zijn voor ik ergens niet letterlijk op blote voeten loop, ookal doet dat idd af en toe wat pijn. Maar dat zijn ook nooit lange stukken natuurlijk.
Ik vind het zo'n fijn gevoel. Heb het zelfs een paar keer in de stad gedaan, maar dan ben ik toch bang voor glasscherven ed.

Ik ga deze nu wel houden hoor. Vooraan zitten ze zo ruim, dat ik denk dat een maat groter echt geen goed idee is. Dan gaan ze zeker flappen en me hinderen. Misschien had ik beter een herenmodel genomen. Iemand zei toch eens dat die gewoon wat breder zijn?
Ook iets om te onthouden...
Door src_esther
pearlsofpassion schreef:Oh, Thanx. :) Dat houdt in dan in mijn achterhoofd voor een volgende aankoop.
Het moet al erg kiezelig zijn voor ik ergens niet letterlijk op blote voeten loop, ookal doet dat idd af en toe wat pijn. Maar dat zijn ook nooit lange stukken natuurlijk.
Ik vind het zo'n fijn gevoel. Heb het zelfs een paar keer in de stad gedaan, maar dan ben ik toch bang voor glasscherven ed.
Nou, pijn moet je niet verwachten, dan moeten het toch al wel grove gemeen scherpe kiezels zijn, maar de waarneming van onevenheden is beduidend groter dan bij de Merrells. De ballerina's van Leguano voelen een beetje als sokken met iets extra bescherming, de Merrells gaan richting schoen, maar dan wel een heel prettige schoen.
pearlsofpassion schreef:Ik ga deze nu wel houden hoor. Vooraan zitten ze zo ruim, dat ik denk dat een maat groter echt geen goed idee is. Dan gaan ze zeker flappen en me hinderen. Misschien had ik beter een herenmodel genomen. Iemand zei toch eens dat die gewoon wat breder zijn?
Ook iets om te onthouden...
Herenmodellen schijnen inderdaad breder te zijn, volgens mij is dat ook wat de merken zelf aangeven als verschil.
Door src_esther
zurca schreef:Ik voel met de merrells ook de kleinste steentjes onder m'n voeten en soms kan zo'n steentje aardig zeer doen, als of je er met je blote voeten opstapt :-X
Misschien dat jouw voetzolen wat gevoeliger zijn? Ik kan me vergissen maar dacht gelezen te hebben dat je een fervent schoenendrager bent/was?...
Door Lizzy
zurca schreef:Pop, ik vraag me dan toch af of je de juiste maat hebt...
Ik heb van de Vivoś verschillende modellen aan gehad en had ondanks dat het dus 1 merk is, verschillende maten nodig van verschillende modellen. Bij sommige zat ik met met 38 ook met de tenen tegen de zijkant aan en dat hoort niet. Kan zijn dat de maat opzich wel oke is maar dat dan het model je gewoon niet goed past..

Ik voel met de merrells ook de kleinste steentjes onder m'n voeten en soms kan zo'n steentje aardig zeer doen, als of je er met je blote voeten opstapt :-X
Nee precies. Ik zou als ik jou was PoP eens bellen met Paul in Tilburg. En je laten adviseren. Hij is SUPER. En hij zal je dan ook uitleggen dat of de maat niet goed is of het model en wat je in de toekomst dan beter kunt kopen.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door