Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door EllenL
cool, volgens mij kan je geen bestandjes hier neerzetten, maar ik wil je wel mijn mail adres pb-en en dat je het dan mailt...  :angel2:
Door Poedelpret
Saille schreef: cool, volgens mij kan je geen bestandjes hier neerzetten, maar ik wil je wel mijn mail adres pb-en en dat je het dan mailt...  :angel2:
Geen probleem!
Door saluki
Ik dacht dat vloeibaar niet zo gezond was dan dat je het zelf moet kauwen?? :biggrin2: stroomt zo door enzovoort, maar ja wat is nu de echte waarheid :-[
Door Angelique
saluki schreef: Ik dacht dat vloeibaar niet zo gezond was dan dat je het zelf moet kauwen?? :biggrin2: stroomt zo door enzovoort, maar ja wat is nu de echte waarheid :-[
Het idee achter deze smothies is dat je een bijna onmenselijke berg groente en fruit per daf ff naar binnen slobbert, wat je al kauwend echt niet vlot weg gaat krijgen op een dag. Alles kauwen zal wellicht beter zijn, maar als ik soep eet, heb ik ook gegeten en dat is ook soep. Maar aangezien je van een beker kouwe gemalen kermit best een tijdje vol zit, stroomt het naar mijn idee toch neit net ze snel weg als een glas water.
Door Mevroi Kruim
Kauwen is absoluut beter, alleen, wij mensen hebben geen goeie kauwertjes meer voor groen spul. Dan moet je een chimpansee-gebit hebben, daarmee krijg je dat allemaal wel goed vermalen. Wij kunnen dat niet meer. Dan kun je dus gaan komen, waarmee je een deel van de voedingsstoffen kwijtraakt, of je kunt pureren, net als we voor de honden doen, om de celwanden kapot te krijgen zodat de voedingsstoffen uit de cellen kunnen.
Mijn gebit is sowieso naadje dus slaai en aan verwanten krijg ik heel slecht weg en om dan toch rauwe groente zinvol binnen te krijgen is blenderen een goeie optie. Alleen niet alles natuurlijk, de kaken moeten ook nog wat doen.
Door Mevroi Kruim
Ja, maar die kunnen geen celwanden van planten baas. Echte herbivoren hebben daarvoor a. een goeie set maalkiezen en b. een lange darm of veel magen met heel veel bacterien die dat wel kapot krijgen.
Door saskia37
Vandaag heb ik rucola met banaan, kiwi en appel en een eetlepel gebroken lijnzaad en ik moest er eerst wel erg aan wennen, was wat bitter maar na een paar uurtjes in de koelkast was het niet meer bitter en goed te drinken.
Heb ook al avocado met peer en appel gedaan maar dat vond ik niet zo lekker,  en de spinazie met sinasappel, peer en appel, amandelen, inca berry en lijnzaad was wl lekker.
Heb nu andijvie in huis gehaald :biggrin2:
Door Deesje
saluki schreef: Voor het verteren maken we enzymen aan hé!  ;)
het stukje voorvetereing kun je doen door de smoothie niet echt te drinken maar elke slok even in je mond te ervaren en verwerken, soort van kauwen zonder het zware werk.. daarmee wordt dan ook je lichaam voorbereid dat er 'wat' komt...
Door EllenL
Dian schreef: als ik die kleur smurfensnot alleen al zie, heb ik genoeg gehad :P
is een kwestie van wennen, na een poosje denk je 'hey, lekker, groen = gezond en smakelijk'  ;D ;D
Door Hanny
Hoe zit dat dan met de nitraten in de groene groenten, die jullie dagelijks gebruiken?
Ik weet best, dat het voordeel soms echt wel beter is dan het nadeel, maar is daar informatie over? Vooral omdat je het dagelijks drinkt.
Ik heb ook wel gelezen, dat sommigen zelf graag hun groenten zouden willen verbouwen, maar deze tijd van het jaar is er dus echt helemaal niets aan bladgroenten, alleen uit de kas, of verweggistan. Het blijft ingewikkeld om een beetje milieu vriendelijk te eten, of in dit geval drinken.

Hanny
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door