Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
dancingdaydream schreef: Ik ben nu voor het eerst vlees aan het drogen, mager lam, al het vet etc weggesneden en heb echt ministukjes van een halve cm dik en dat dan nog eens platgedrukt. Het is nu 6 uur in de droger, en het ziet er al erg droog uit, hier en daar nog wat "olie-achtig" maar verder goed droog. Alleen de dikste stukjes zijn nog een héél klein beetje zacht binnenin. de dunne droge stukjes zijn makkelijk te scheuren. Moet dit echt nog langer drogen tot de 10 uur? lijkt me dat het dan zo kei en kei hard word. Ik heb wel echt hele kleine stukjes gemaaktik droog meestal long, soms hart en pens (stinkt wel enorm) omdat dat beter gaat.
Irish schreef: Ik heb laatst lamspens gedroogd en het viel me heel erg mee qua stank!he dat is goed om te weten, ik heb tot nu toe alleen runderpens gedroogd, ga ik ook proberen: lamspens drogen!
Tis echt leuk!![]()
Tanna schreef: Ik heb dit weekend lamslong gedroogd. Dat snijd ik altijd in dunne plakjes, dan wordt het mooi droog. Deze keer was ik echter vergeten het apparaat uit te zetten toen ik naar bed ging en heeft de long zo'n 22 uur staan drogen. Het was heel erg knisperig geworden, net een soort chips...... ::)Maar ze smaken lekker, krijg ik de indruk!Misschien een gat in de markt ontdekt, long chips, veel natuurlijker kan het niet![]()
Tanna schreef: Ik heb dit weekend lamslong gedroogd. Dat snijd ik altijd in dunne plakjes, dan wordt het mooi droog. Deze keer was ik echter vergeten het apparaat uit te zetten toen ik naar bed ging en heeft de long zo'n 22 uur staan drogen. Het was heel erg knisperig geworden, net een soort chips...... ::)Maar ze smaken lekker, krijg ik de indruk!Ik heb hier ook van chippies, maar het is door meerdere honden goed gekeurd!![]()