Nadeel is dat je lang op pup moet wachten, maar voldoet volgens mij verder aan je eisen; klein, vriendelijk, lichtgewicht, guitig, actief enz.
(Ik heb geen aandelen.....

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: ↑wo 28 aug 2024, 15:26 Ja, maar ik heb alleen nog maar sleurende honden gehad in mijn leven dus kennelijk ben ik ook niet erg goed in het niet aanleren of afleren ervan. En een trekkende hond van 18 kilo is minder relaxed dan een trekkende hond van 10 kgJa dan moet het wel aan jou liggen.
rosmin schreef: ↑wo 28 aug 2024, 17:12 Had je nog naar Hollandse Smous gekeken?Jaaaa, dank je voor de tip! Ik heb er naar gekeken, al eerder omdat we er in het eerste jaar van Corona een zijn tegen gekomen. Ik vind ze heel leuk. Maar ja, het fokbeleid is niet helemaal wat ik zoek...
Nadeel is dat je lang op pup moet wachten, maar voldoet volgens mij verder aan je eisen; klein, vriendelijk, lichtgewicht, guitig, actief enz.
(Ik heb geen aandelen.....![]()
Cathelijn schreef: ↑wo 28 aug 2024, 17:33 Ja dan moet het wel aan jou liggenIk ben ook gewoon alsmaar bang dat we toch weer met een Dalmaat zullen eindigen![]()
Ellendig is dat, dat gesleur. Dan toch maar een cavia aan een lijntje![]()
Het lijkt me super lastig om naar een ander ras over te stappen, mij is het in ieder geval nog niet gelukt
rosmin schreef: ↑wo 28 aug 2024, 17:12 Had je nog naar Hollandse Smous gekeken?Ooit teruggefokt door gebruik te maken van border terriers. En ja, die vind ik toch echt leuker
(Ik heb geen aandelen.....![]()
frodo quin schreef: ↑wo 28 aug 2024, 18:02 Lizzy, heb je eigenlijk ooit een boston terriër overwogen? Wel kortsnuitig. De mate waarin wisselt, maar lijken mij wel toffe hondjes.Nee, eerlijk gezegd niet. Die vallen vanwege de kortsnuitigheid af.
Lizzy schreef: ↑wo 28 aug 2024, 17:48 Ik ben ook gewoon alsmaar bang dat we toch weer met een Dalmaat zullen eindigenMuisje eet minimaal 450 gram kvv per dag. Das nogal wat met zn 12 kilo maar het blijft een mager scharminkel. Maar ja nee, echt serieus, ik wil dat niet meer. Ik vind ook de grote hoeveelheden die ze eten een ding worden.
Hoeveel eet de gemiddelde Whippet? Of een Petit Basset?
Hylos schreef: ↑wo 28 aug 2024, 23:44 Muisje eet minimaal 450 gram kvv per dag. Das nogal wat met zn 12 kilo maar het blijft een mager scharminkelDat is inderdaad best nog veel. Maar ja, stel je hebt er twee en je voert 800 gram.... Ik voer 2 kg.je verbrand veel als je adhd hebt.
Zou je een cockapoo ofzo ook iets vinden? Heb ooit eens een super leuk sportief exemplaar gezien, heel leuk hondje.
Lizzy schreef: ↑wo 28 aug 2024, 21:36 Nee, eerlijk gezegd niet. Die vallen vanwege de kortsnuitigheid af.Snap ik hoor. Vielen bij mij om de zelfde reden af. Het lijkt simpel met zoveel rassen, maar dat is het niet perse.
Ik weet het, ik ben onmogelijk hahahaha
frodo quin schreef: ↑do 29 aug 2024, 07:52 Snap ik hoor. Vielen bij mij om de zelfde reden af. Het lijkt simpel met zoveel rassen, maar dat is het niet perse.Liefst wel een (wat oudere) pup ja. Maar als er een klik is met ons en met Sjoerd (even voor de duidelijkheid hier: Fritzi klikt met iedereen maar we nemen er geen hond bij zo lang Sjoerd en Fritzi nog de hele dag door spelen met elkaar. Ze is nu zo happy, vrolijk en blij: daar brengen we geen verandering in aan): is volwassen ook geen probleem.
Moet het trouwens een pup zijn? Bij een herplaatser/asielhond kan je meer op het individu af gaan. Ik ken bv zelf wel een aantal border collies die ik tof vind, maar de gemiddelde border is geen match met mij.