Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door wenchew
#3409126
Door jou foto's begin ik te snappen waarom mensen naar Noorwegen/Zweden willen verhuizen..
Maar als ik dan denk aan de winters in Noorwegen, dan ben ik meteen genezen (of misschien wen je daar wel aan..)

Vriend van mij die in Noorwegen woont zei mij dat het best lastig is te emigreren (of misschien is dat omdat zij nogal bovenop een berg wonen met nogal wat oudere mensen in de buurt...
Door millyckk
#3409146
wenchew schreef:Door jou foto's begin ik te snappen waarom mensen naar Noorwegen/Zweden willen verhuizen..
Maar als ik dan denk aan de winters in Noorwegen, dan ben ik meteen genezen (of misschien wen je daar wel aan..)

Vriend van mij die in Noorwegen woont zei mij dat het best lastig is te emigreren (of misschien is dat omdat zij nogal bovenop een berg wonen met nogal wat oudere mensen in de buurt...

Wat is hier lastig aan? ::)
Door wenchew
#3409152
millyckk schreef: wo 19 aug 2020, 17:31 [/b]
Wat is hier lastig aan? ::)
Geen aansluiting, waar verder weg van het sociale gebeuren en de winkels zodat je Noors niet optimaal wordt..

Ik zou het zelf prima vinden zo op zo'n berg 😜 maar je moet blijkbaar een soort noorse inburgeringscursus doen, waarbij je toch ook redelijk wat noors moet kunnen spreken (was wat hij mij zei)
Door Siberienne
#3409153
wenchew schreef: wo 19 aug 2020, 21:25 Geen aansluiting, waar verder weg van het sociale gebeuren en de winkels zodat je Noors niet optimaal wordt..

Ik zou het zelf prima vinden zo op zo'n berg 😜 maar je moet blijkbaar een soort noorse inburgeringscursus doen, waarbij je toch ook redelijk wat noors moet kunnen spreken (was wat hij mij zei)
Dat hoeft als EU burger niet. Maar ik snap wel wat hij bedoelt; wij zijn ook wel blij met de buren. Onze rechter buuv praat ook steeds Noors tegen ons, langzaam en duidelijk en simpele zinnen
Door M@rina
#3409158
Siberienne schreef: wo 19 aug 2020, 21:54 Dat hoeft als EU burger niet. Maar ik snap wel wat hij bedoelt; wij zijn ook wel blij met de buren. Onze rechter buuv praat ook steeds Noors tegen ons, langzaam en duidelijk en simpele zinnen
Oefening baart kunst.... Ondanks privéles, al een half jaar is het toch best lastig naast een meer dan fulltime baan een nieuwe taal te leren, komt een paar maanden onderbreking door Corona er tussendoor. Ik ga me redden in het Frans hoor, maar hopelijk komt het makkelijker spreken daar sneller.

De foto's zijn echt fantastisch. We hebben 2x een rondreis gemaakt door Noorwegen, het is er zo ontzetten mooi!
Gebruikersavatar
Door dinky89
#3409166
Siberienne schreef: wo 19 aug 2020, 21:54 Dat hoeft als EU burger niet. Maar ik snap wel wat hij bedoelt; wij zijn ook wel blij met de buren. Onze rechter buuv praat ook steeds Noors tegen ons, langzaam en duidelijk en simpele zinnen
Dat is wel superfijn bij het leren van de taal! Want uiteindelijk is het toch het fijnste wanneer je in een land de taal spreekt :) En het leren gaat toch het beste wanneer je het 'moet' doen. Klinkt alsof jij echt hele fijne buren hebt getroffen :cool:
Door Siberienne
#3409556
M@rina schreef: wo 19 aug 2020, 22:42 Oefening baart kunst.... Ondanks privéles, al een half jaar is het toch best lastig naast een meer dan fulltime baan een nieuwe taal te leren, komt een paar maanden onderbreking door Corona er tussendoor. Ik ga me redden in het Frans hoor, maar hopelijk komt het makkelijker spreken daar sneller.

De foto's zijn echt fantastisch. We hebben 2x een rondreis gemaakt door Noorwegen, het is er zo ontzetten mooi!
Vast wel, als je daar bent moet je wel. Vandaag weer een nieuw woord geleerd: loops is løps (als ik het goed schrijf). Soms is het zo makkelijk!

Heb ook nieuwe blog geschreven met wat meer foto’s erin. https://noorsekrabbel.blogspot.com/2020 ... weken.html

En even een plaatje van ons ‘buurmeisje’ de Norske skokat en mij en Shadow samen
DF45D7BA-E51C-42E5-8486-926F2FA68991.jpeg
DF45D7BA-E51C-42E5-8486-926F2FA68991.jpeg (1.68 MiB) 1660 keer bekeken
6856BA05-4D72-47DD-8DB1-8CF67C94EC21.jpeg
6856BA05-4D72-47DD-8DB1-8CF67C94EC21.jpeg (144.28 KiB) 1660 keer bekeken
Gebruikersavatar
Door doranto
#3409565
Wat een prachtige foto van jezelf met Shadow!
Dat is echt geweldig om daar te kunnen wonen :smitten:
Jouw blog vind ik geweldig! Ik volg het met groot plezier. :-*
Door Anne in Zweden
#3409579
Schitterende omgeving, wat heerlijk dat jullie het zo mooi getroffen hebben!

Overmorgen ga je aan het werk... :D Heb je er al zin in? Of ben je alleen nog maar nerveus? Hoe dan ook, het komt vast goed. Noren zijn heel aardig, heb ik mij laten vertellen. :biggrin2:
Door Siberienne
#3409584
Anne in Zweden schreef: zo 30 aug 2020, 16:49 Schitterende omgeving, wat heerlijk dat jullie het zo mooi getroffen hebben!

Overmorgen ga je aan het werk... :D Heb je er al zin in? Of ben je alleen nog maar nerveus? Hoe dan ook, het komt vast goed. Noren zijn heel aardig, heb ik mij laten vertellen. :biggrin2:
Beetje van allebei. Ja tot nu toe is iedereen echt heel vriendelijk - dus we gaan het zien
Door Siberienne
#3409585
269729EF-7585-42A9-8817-9446D9AF3E80.jpeg
269729EF-7585-42A9-8817-9446D9AF3E80.jpeg (2.96 MiB) 1536 keer bekeken
Ik kwam deze poster tegen in de stad en dacht ‘blijkbaar kunnen ze hulp gebruiken?’ (Ullevål ga ik werken) hoewel... redd kan ook ‘angstig’ betekenen. redde is wel redden.

Soms is die taal verwarrend :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Fenixjuh
#3409590
Het lijkt mij juist moeilijk om zo'n taal te leren, want je denkt snel dat je iets weet, wat dan toch niet zo is....
Maar ik denk dat als je gaat werken het vast heel snel gaat hoor!
Succes overmorgen!

Verstuurd vanaf mijn PRA-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door dinky89
#3409592
Wat Ik bij Scandinavische talen heb is dat het met lezen nog logisch lijkt maar zodra ze gaan praten er geen touw aan vast te knopen is ::) Het Noorse woord voor ziekenhuis lijkt bijvoorbeeld sterk op het Fries:
Sikehûs. Wens je alvast veel plezier op het werk!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door