Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door CindyMayella
pearlsofpassion schreef:
Wil je nu zeggen dat Appie's beide ouders bij dezelfde fokker vandaan komen en ze dus hoogstwaarschijnlijk nauw verwant zijn? :o
Of heb ik dat verkeerd begrepen? :-\
Nee, niet nauw verwant.... Appie's moeder heet van de Vossebelt (als ik het goed heb uitgezocht), komt dus daar vandaan..... Appie's vader komt officieel uit Finland, maar heeft als achternaam ook van de Vossebelt..... Zo bedoelde ik het ;) .... Misschien beetje verkeerd uitgelegd ......
Door Angelique
Hope schreef:Ik begrijp dat ook niet zo goed. Ik ben echt bereid om iemand te betalen voor goede zorgen. Ik koop mijn pup niet voor niets juist bij die ene fokker, maar omdat die in mijn ogen echt zorg en liefde aan het nest besteed. Van mij mag iemand daar echt best een zakcentje aan over houden.

Bij Lizzy begrijp ik de lage pupprijs ook niet zo goed. Prima natuurlijk, als je er zelf achter staat en tevreden mee bent. En ze zal er vast goed over hebben nagedacht :)
Maar ik vind dat een pupkoper die zijn huiswerk goed geeft gemaakt de meerwaarde van dit rietjes-avontuur zou moeten kunnen begrijpen en er zelfs heel blij mee kan zijn, en dat daar dan ook best een extra vergoeding tegenover mag staan. Ik zou er dat in elk geval wel voor over hebben.
Niet dat de prijs dan ineens 2x zo hoog moet zijn, maar je koopt iets "exclusiefs" en dat mag dan toch ook wel iets meer kosten?
Dat mag...nu nog alleen wat pupkopers vinden die daar net zo over denken.
Door pearlsofpassion
Ik heb ook een vraagje Lizzy.
Aangezien veel fokkers al meer vragen voor een hondje dat geschikt is voor de fok dan eentje die uitgesloten wordt. Wat ik kan begrijpen.
Ga jij dan geen onderscheid maken tussen een uraatvrije of 'gewone' pup?
Ik veronderstel dat je er uiteraard rekening mee houdt bij het plaatsen en dat er enkel met de uraatvrije pups verder gefokt kan worden? Maar ook als huishond is zo'n uraatvrije toch wel heel fijn en toch wel waard om ietsje meer voor te betalen?
Door Hope
hannabelgje schreef:Nou ik vind niet dat fokkers er niks aan over mogen houden. Dat staat ook nergens. Maar veel fokkers beweren bij hoog en bij laag dat dat echt niet zo is. Dan hebben ze 8 pups liggen, vragen er 1200 euro per stuk voor. Totaal dus 9600 euro. Maar daar houden ze dan niks aan over. Dat vind ik toch een beetje apart.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Maar bekijken die dat dan per nest of over meerdere jaren?
Want stel je hebt een keer een heel klein nest, of een nest vol pech, of een fikse mastitis of weet ik veel wat. Als je dan met het geld wat je overhoudt uit nest A, nest B fokt en daarmee heb je veel pech, dan is je geld van nest A op en heb je dus niets overgehouden.
Door pike
pearlsofpassion schreef:Ik heb ook een vraagje Lizzy.
Aangezien veel fokkers al meer vragen voor een hondje dat geschikt is voor de fok dan eentje die uitgesloten wordt. Wat ik kan begrijpen.
Ik veronderstel dat je er uiteraard rekening mee houdt bij het plaatsen en dat er enkel met de uraatvrije pups verder gefokt kan worden? Maar ook als huishond is zo'n uraatvrije toch wel heel fijn en toch wel waard om ietsje meer voor te betalen?
En wie bepaald dan dat die hond is uitgesloten voor de fok? De fokker? Als de koper later wil fokken vermeerderen houdt niemand hem tegen.
Door Els&Flow
pike schreef:
En wie bepaald dan dat die hond is uitgesloten voor de fok? De fokker? Als de koper later wil fokken vermeerderen houdt niemand hem tegen.
De fokker bepaald dat. Vaak word er dan contractueel vast gelegd dat er niet meer met dat hondje gefokt mag worden en bij oa labradoodles gaan ze daar nog een stap verder in, die worden al gecastreerd/ gesterilliseerd afgeleverd met 8 weken..
Door Erna
pearlsofpassion schreef:Ik heb ook een vraagje Lizzy.
Met het gevaar dat mijn kop eraf wordt geschoten maar Liz zal ongetwijfeld snappen wat ik bedoel. Liz had geen sperma uit de VS over hoeven laten komen, dat is een keuze geweest. Voor een uraatvrije reu kun je ook veel dichterbij huis terecht waardoor je niet zulke hoge kosten maakt. Dus moet je kopers laten opdraaien voor een prijzige keuze die je zelf hebt gemaakt?
Door ChantalKrijn
Els&Flow schreef:De fokker bepaald dat. Vaak word er dan contractueel vast gelegd dat er niet meer met dat hondje gefokt mag worden en bij oa labradoodles gaan ze daar nog een stap verder in, die worden al gecastreerd/ gesterilliseerd afgeleverd met 8 weken..

Dat kun je doen, maar dat heeft geen enkele rechtsgeldige waarde. Het komt er op neer dat je moet hopen dat beide partijen zich er aan houden omdat ze dat aan elkaar beloofd hebben. Verder is het hun eigendom en mogen ze er mee doen wat ze willen. Ook fokken
Door Martine-Tom
Erna schreef:Met het gevaar dat mijn kop eraf wordt geschoten maar Liz zal ongetwijfeld snappen wat ik bedoel. Liz had geen sperma uit de VS over hoeven laten komen, dat is een keuze geweest. Voor een uraatvrije reu kun je ook veel dichterbij huis terecht waardoor je niet zulke hoge kosten maakt. Dus moet je kopers laten opdraaien voor een prijzige keuze die je zelf hebt gemaakt?
Lique zegt ergens eerder al dat het maar net is wat men bereid is ervoor te betalen. Als Liz 2000euro per pup zou vragen en mensen zijn bereid dat te betalen (al was het alleen maar voor de uraatvrije pups) dan is dat toch niet laten opdraaien voor...? Dan krijgen ze er immers ook iets extra's voor terug, een hond zonder uraatproblemen.
Ik snap jouw insteek wel hoor. Maar zolang mensen grof geld neertellen voor een silverlab om maar eens wat te noemen, waarom zouden pupkopers dan niet bereid zijn om hier meer voor te betalen?

Ik kan een halfje wit bij de supermarkt halen voor 50ct, ik kan ook kiezen om naar een warme bakker te gaan en 1e neer te leggen. En als ik echt gek wil doen kan ik ook een biologische zuurdesem bakker zoeken en dan 1,50e neerleggen voor in de basis hetzelfde product...
Door Erna
Martine-Tom schreef:Lique zegt ergens eerder al dat het maar net is wat men bereid is ervoor te betalen. Als Liz 2000euro per pup zou vragen en mensen zijn bereid dat te betalen (al was het alleen maar voor de uraatvrije pups) dan is dat toch niet laten opdraaien voor...? Dan krijgen ze er immers ook iets extra's voor terug, een hond zonder uraatproblemen.
Ik snap jouw insteek wel hoor. Maar zolang mensen grof geld neertellen voor een silverlab om maar eens wat te noemen, waarom zouden pupkopers dan niet bereid zijn om hier meer voor te betalen?

Ik kan een halfje wit bij de supermarkt halen voor 50ct, ik kan ook kiezen om naar een warme bakker te gaan en 1e neer te leggen. En als ik echt gek wil doen kan ik ook een biologische zuurdesem bakker zoeken en dan 1,50e neerleggen voor in de basis hetzelfde product...

Klopt maar zo werkt het dus niet in hondenland.
Door Martine-Tom
Erna schreef:Klopt maar zo werkt het dus niet in hondenland.
Jammer dat men het dan wel wil voor een apart kleurtje, maar niet voor een stap in de richting van een gezonder ras...
Door Els&Flow
ChantalKrijn schreef:Dat kun je doen, maar dat heeft geen enkele rechtsgeldige waarde. Het komt er op neer dat je moet hopen dat beide partijen zich er aan houden omdat ze dat aan elkaar beloofd hebben. Verder is het hun eigendom en mogen ze er mee doen wat ze willen. Ook fokken
Daarom worden die doodles ook zo jong gecastreerd. Een kennisje had een niet gecastreerde reu maar wel zo'n contract. Zij wilde hem toch graag een keertje laten dekken ondanks dat contract. Fokker kwam daarachter ( Hondje komt uit Amerika) en dat werd een dikke vette rechtszaak die ze (de koper) wel verloor. In Nl weet ik niet hoe dat werkt, alleen dat de hondjes veel te jong gecastreerd worden.
Door Martine-Tom
Zomaar aagje, zonder al teveel kennis van dallie-land. Ik zag dat jij ook wel eens gele (?) pups had, dat is toch ook weinig voorkomend?
Wijkt de prijs van die pups dan ook af?
Door Hope
Jammer is dat vind ik.
Wij konden ook goedkoper een lab met stamboekpapier kopen. Gewoon netjes via de rasvereniging. Maar wij waren dus wel zo gek om 300 euro extra te betalen voor een versgevoerde hond en een fijne lijn met alleen maar hele goede testresultaten qua gezondheid.
Door ChantalKrijn
Els&Flow schreef:Daarom worden die doodles ook zo jong gecastreerd. Een kennisje had een niet gecastreerde reu maar wel zo'n contract. Zij wilde hem toch graag een keertje laten dekken ondanks dat contract. Fokker kwam daarachter ( Hondje komt uit Amerika) en dat werd een dikke vette rechtszaak die ze (de koper) wel verloor. In Nl weet ik niet hoe dat werkt, alleen dat de hondjes veel te jong gecastreerd worden.
Daar zeg je het al, Amerika. Daar kan alles :P De enige reden dat die doodles zo jong gecastreerd worden is dat de baasjes braaf naar de fokker luisteren. Maar in principe is die afspraak niet rechtsgeldig, dus als ze het niet doen staan ze ook volledig in hun recht :)
(Edit: In Nederland dan he, andere landen zal het misschien anders geregeld zijn)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door