Erna schreef:Met het gevaar dat mijn kop eraf wordt geschoten maar Liz zal ongetwijfeld snappen wat ik bedoel. Liz had geen sperma uit de VS over hoeven laten komen, dat is een keuze geweest. Voor een uraatvrije reu kun je ook veel dichterbij huis terecht waardoor je niet zulke hoge kosten maakt. Dus moet je kopers laten opdraaien voor een prijzige keuze die je zelf hebt gemaakt?
Lique zegt ergens eerder al dat het maar net is wat men bereid is ervoor te betalen. Als Liz 2000euro per pup zou vragen en mensen zijn bereid dat te betalen (al was het alleen maar voor de uraatvrije pups) dan is dat toch niet laten opdraaien voor...? Dan krijgen ze er immers ook iets extra's voor terug, een hond zonder uraatproblemen.
Ik snap jouw insteek wel hoor. Maar zolang mensen grof geld neertellen voor een silverlab om maar eens wat te noemen, waarom zouden pupkopers dan niet bereid zijn om hier meer voor te betalen?
Ik kan een halfje wit bij de supermarkt halen voor 50ct, ik kan ook kiezen om naar een warme bakker te gaan en 1e neer te leggen. En als ik echt gek wil doen kan ik ook een biologische zuurdesem bakker zoeken en dan 1,50e neerleggen voor in de basis hetzelfde product...