Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

koekje schreef:@diego: echt wel!
Er is weer polio in Oekraïne en Syrië. Omdat door politieke onrust/oorlog de vaccinatiegraad is gezakt naar een lager percentage:
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/P/Polio/ ... wereldwijd

Ook 1 van de redenen waarom ze in west Europa niet zo happig zijn om vluchtelingen op te nemen, in NL geeft dat een risico op een poliouitbraak onder grevos en antroposofen (die laatste groep minder snel, omdat die wat minder gecentreerd op elkaar wonen en dat een minder homogene bevolkingsgroep is).
Door slechte hygiëne, niet door het ontbreken van vaccinaties..al is dat wel wat men wil dat wij geloven.En een site van het rivm neem ik zelf bij voorbaat altijd met een grote korrel zout. ;)
Is het poliovirus – een menselijk darmvirus; door ons eigen lichaam aangemaakt en in de natuurlijke situatie als commensaal (in het lichaam wonend) in onze darmen verblijvend – BIJ IEDEREEN – eigenlijk wel de oorzaak van polio? Is het vaccin verantwoordelijk voor het ‘uitroeien’ van polio of waren er andere factoren in het spel? Is het poliovaccin veilig? Veel te veel vragen nog over dit vaccin en dan ben ik oprecht blij dat vaccineren in ons land een eigen keuze is en geen verplichting! Hopelijk blijft dit ook zo want ziektekiemen spuiten plus toxische,lichaamsvreemde stoffen in een baby die een nog niet ontwikkeld immuunsysteem heeft is niet mijn keuze. Helaas zijn de tentakels van de farmaceutisch bedrijven wereldwijd diep in de politieke arena doorgedrongen.
Diego schreef:Door slechte hygiëne, niet door het ontbreken van vaccinaties..al is dat wel wat men wil dat wij geloven.En een site van het rivm neem ik zelf bij voorbaat altijd met een grote korrel zout. ;)
Is het poliovirus – een menselijk darmvirus; door ons eigen lichaam aangemaakt en in de natuurlijke situatie als commensaal (in het lichaam wonend) in onze darmen verblijvend – BIJ IEDEREEN – eigenlijk wel de oorzaak van polio? Is het vaccin verantwoordelijk voor het ‘uitroeien’ van polio of waren er andere factoren in het spel? Is het poliovaccin veilig? Veel te veel vragen nog over dit vaccin en dan ben ik oprecht blij dat vaccineren in ons land een eigen keuze is en geen verplichting! Hopelijk blijft dit ook zo want ziektekiemen spuiten plus toxische,lichaamsvreemde stoffen in een baby die een nog niet ontwikkeld immuunsysteem heeft is niet mijn keuze. Helaas zijn de tentakels van de farmaceutisch bedrijven wereldwijd diep in de politieke arena doorgedrongen.
Zo denk ik er dus ook over!
Hope schreef:In mijn eerder genoemde schema staat het Rota-virus nog niet in.
Vandaag staat op nu.nl dat men wil dat alle baby's daartegen gevaccineerd gaan worden.
En weer een vaccin erbij... Die lijfjes van de baby's en kleine kinderen krijgen wat te verduren zo.
Het worden er steeds meer en meer en steeds vreemdere vaccins. Op deze manier gaat zelfs de diepst slapende nederlander door het eigen gesnurk heen onraad ruiken. Dan gaan we dus de goede kant op.

Mag inmiddels duidelijk zijn dat ik pro vaccin VRIJ ben. :) Neemt niet weg dat een ieder moet doen wat zijn gevoel in geeft. Je moet het wel durven( we zijn en worden toch bang gemaakt en gehouden). En als je als ouder nachten wakker ligt omdat je je kindje niet laat vaccineren is ook niet gezond natuurlijk. Maar ik ben blij dat mensen steeds meer bewust worden. Ik zal nooit tegen iemand zeggen dat die niet moet vaccineren, maar ik kan mensen er wel op wijzen dat het een keuze is en geen verplichting zoals ze doen voorkomen.
weet je Hope, kleine kinderen kunnen heel wat te verduren krijgen van het ropa virus en dat heeft dan toch weinig te maken met hygiëne en zo. Het is gewoon echt heel zorgelijk en daar moet je niet zo luchtig over doen. Dat steekt me een beetje. Kinderen zijn heel, heel ziek en komen er meestal wel door. Ik denk ook, dat je niet tegen alles moet enten, maar als je kind echt ellendig ziek wordt, dan denk je daar misschien anders over.
Het is makkelijk om te zeggen, dat ze sterk worden en weerstand opbouwen, maar als er bijna geen weerstand meer is, word je als liefhebbende omgeving heel ongerust.
Vaccin vrij is een goed idee, maar draag dan ook zelf de kosten, als het niet goed gaat, dat hoort er volgens mij bij.

Hanny
Hanny schreef:weet je Hope, kleine kinderen kunnen heel wat te verduren krijgen van het ropa virus en dat heeft dan toch weinig te maken met hygiëne en zo. Het is gewoon echt heel zorgelijk en daar moet je niet zo luchtig over doen. Dat steekt me een beetje. Kinderen zijn heel, heel ziek en komen er meestal wel door. Ik denk ook, dat je niet tegen alles moet enten, maar als je kind echt ellendig ziek wordt, dan denk je daar misschien anders over.
Het is makkelijk om te zeggen, dat ze sterk worden en weerstand opbouwen, maar als er bijna geen weerstand meer is, word je als liefhebbende omgeving heel ongerust.
Vaccin vrij is een goed idee, maar draag dan ook zelf de kosten, als het niet goed gaat, dat hoort er volgens mij bij.

Hanny
Dat lijkt me als ouder toch echt de meest onbelangrijke overweging als je kritisch met vaccinaties om wilt gaan. Het gaat om de gezondheid van je kindje!
Mij lijkt dat je juist kritisch bent om een gezonder kind te krijgen. Dus als het goed is zijn er daardoor ook minder kosten.
Hanny schreef:weet je Hope, kleine kinderen kunnen heel wat te verduren krijgen van het ropa virus en dat heeft dan toch weinig te maken met hygiëne en zo. Het is gewoon echt heel zorgelijk en daar moet je niet zo luchtig over doen. Dat steekt me een beetje. Kinderen zijn heel, heel ziek en komen er meestal wel door. Ik denk ook, dat je niet tegen alles moet enten, maar als je kind echt ellendig ziek wordt, dan denk je daar misschien anders over.

Hanny
Geef ik dan ergens een mening over deze enting? Volgens mij schrijf ik namelijk alleen dat deze enting overwogen word om toe te voegen voor alle baby's. Dus als je mij dan persoonlijk aan wil vallen, doe dat dan in elk geval op iets wat ik ook daadwerkelijk geschreven heb.

Over de kosten dragen. Dan mogen ook alle rokers hun eigen kosten betalen als ze copd of longkanker krijgen. En alle sporters hun eigen sportblessures. En alle mensen met een eetprobleem de gevolgen van overgewicht. Die vlieger gaat dus niet op. Overigens wil inenten nog altijd (bij de meeste) entingen niet zeggen dat je kind niet ziek kan worden. Wie betaald er dan?
Laatst gewijzigd door Hope op vr 16 sep 2016, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.
In Belgie is enkel polio verplicht.
De rest mag je kiezen.
Rota wordt zelfs expliciet gevraagd of je het wil geven, de rest gaan ze min of meer wel vanuit.
Maar je mag weigeren en mij werd dat bij de geboorte ook duidelijk meegedeeld. Ook als je een deel weigert en de rest wel laat zetten, blijft dat deel gratis.

Het is gewoon lastig om er iets uit te laten omdat het in cocktails komt en er altijd wel eentje in zit die je zeker wil hebben. En dan is het een beetje alles of niets.
Cocktails heeft voor en nadelen. Aangezien ze zo staan afgesteld dat de meeste kinderen er weinig of geen last van hebben dat er zoveel kiemen in 1 keer binnen komen, is het een voordeel dat er maar 1 keer oplosmiddelen ed moeten gebruikt worden. Het zijn ook die extras die nog vaak het schadelijkst zijn aan een enting.
Als je echter wel een gevoelig kind hebt, zou je ze beter oogesplitst kunnen geven. En dan zou je dus eenvoudiger kunnen kiezen welke wel en welke niet.

Ik ga me eens verdiepen in de herhalingen. Of dat wel zo vaak nodig is. Want dat houdt me wel bezig.
Te veel zou helemaal te gek zijn, maar te weinig waardoor het dan niet zou werken is ook zonde natuurlijk...
Ik ken er te weinig van, van het nut van boosteren.
pearlsofpassion schreef:In Belgie is enkel polio verplicht.
De rest mag je kiezen.
Rota wordt zelfs expliciet gevraagd of je het wil geven, de rest gaan ze min of meer wel vanuit.
Maar je mag weigeren en mij werd dat bij de geboorte ook duidelijk meegedeeld. Ook als je een deel weigert en de rest wel laat zetten, blijft dat deel gratis.

Het is gewoon lastig om er iets uit te laten omdat het in cocktails komt en er altijd wel eentje in zit die je zeker wil hebben. En dan is het een beetje alles of niets.
Cocktails heeft voor en nadelen. Aangezien ze zo staan afgesteld dat de meeste kinderen er weinig of geen last van hebben dat er zoveel kiemen in 1 keer binnen komen, is het een voordeel dat er maar 1 keer oplosmiddelen ed moeten gebruikt worden. Het zijn ook die extras die nog vaak het schadelijkst zijn aan een enting.
Als je echter wel een gevoelig kind hebt, zou je ze beter oogesplitst kunnen geven. En dan zou je dus eenvoudiger kunnen kiezen welke wel en welke niet.

Ik ga me eens verdiepen in de herhalingen. Of dat wel zo vaak nodig is. Want dat houdt me wel bezig.
Te veel zou helemaal te gek zijn, maar te weinig waardoor het dan niet zou werken is ook zonde natuurlijk...
Ik ken er te weinig van, van het nut van boosteren
.
Waar wil je die info vandaan halen? :-\
Daar ben ik ook heel benieuwd naar! Als je betrouwbare bronnen kunt vinden, deel je dat dan hier?
In Nl mag je ook bepaalde vaccinaties weigeren of overslaan. Alleen als het een combi betreft zal het inderdaad lastiger zijn.
Het RIVM zegt over Rota:
Dit faciliteert uitbraken, in het bijzonder bij groepen die dicht bij elkaar wonen of verblijven, zoals in verpleeghuizen en in kindercentra.
O. Ik ben nog van een generatie waarvan oma oppaste en minder of niet ging werken. KDV's begonnen in die tijd te groeien omdat er steeds meer moeders bleven werken. Pas rond de 3 jaar gingen ze naar een peuterspeelzaal. Ongetwijfeld zullen ze er een keer ziek van zijn geweest.
Het is een overweging waard om het vaccin te geven zodra je kind naar een opvang gaat. Maar standaard met 6 weken? Poe...geen idee of ik dat zou hebben gedaan.

Over het boosteren zelf weet ik ook niet veel, maar wel dat ik maar 1 x de BMR heb gehad vroegah, op 9 jarige leeftijd. Dat was toen voldoende.
Over de dekkingsgraad is genoeg leesvoer: 2009 en 2016
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/210021010.pdf
http://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2016-0064.html
Door Martine-Tom

Hanny
Dus als jij heftig gebeten word door je hond of als je weill van ze krijgt betaal je dat ook zelf? Is toch ook eigen keuze?

Gelukkig leven we in een vrij en solidair land waarbij we af hebben gesproken met elkaar alle kosten op te brengen. Ik betaal mee aan jouw gebroken been omdat je zo nodig moest gaan skieen en jij betaald mee aan de behandeling van een ontstoken wond omdat mijn kat me krabde. Zo werkt dat hier nu eenmaal.
Hanny, je gaat nu wat kort door de bocht, zo werkt dat gelukkig niet. Nog altijd heeft iedereen hier recht op de zorg die hij of zij nodig heeft.
Ook kinderen die heftig reageren op een geplaatste vaccin en daardoor zorg nodig hebben en dus ook ongevaccineerde kinderen die zorg nodig hebben. Iedereen betaald hier aan mee inderdaad.
Hope gaf haar mening niet hierover, ik gaf als reactie op dat stukje wel mijn mening, misschien bedoelde je dat? Kwam een beetje over als een iets wat zure reactie naar Hope toe,maar die vermelde alleen wat ze gelezen had in het nieuws, zonder mening.

Hanny
Maar moeten we rokers en alcohol-drinkers ook zelf laten betalen? Of mensen die ongezond eten? Als je die lijn zo doortrekt hoeven we het eigen risico in ieder geval niet meer te verhogen!
Lizzy schreef:Maar moeten we rokers en alcohol-drinkers ook zelf laten betalen? Of mensen die ongezond eten? Als je die lijn zo doortrekt hoeven we het eigen risico in ieder geval niet meer te verhogen!
En wie bepaald wat gezond is? Daar zijn de meningen ook over verdeeld. Genoeg mensen die mijn voeding niet in orde vinden (geen granen en dat is echt not done! voor mij wel want dat scheelt me enorm in zo ziek zijn van de buikpijn) Dus wie bepaald dat?. Zo ook wat risico sporten zijn etc etc.
Nee geef mij dan ook maar liever de solidariteit ipv ieder voor zich. ;)

Ach ja en zoals Harry Jekkers het uitrekent betalen de rokers de pensioenen (voor wie hem kent :biggrin2: )
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door