koekje schreef:@diego: echt wel!Door slechte hygiëne, niet door het ontbreken van vaccinaties..al is dat wel wat men wil dat wij geloven.En een site van het rivm neem ik zelf bij voorbaat altijd met een grote korrel zout.
Er is weer polio in Oekraïne en Syrië. Omdat door politieke onrust/oorlog de vaccinatiegraad is gezakt naar een lager percentage:
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/P/Polio/ ... wereldwijd
Ook 1 van de redenen waarom ze in west Europa niet zo happig zijn om vluchtelingen op te nemen, in NL geeft dat een risico op een poliouitbraak onder grevos en antroposofen (die laatste groep minder snel, omdat die wat minder gecentreerd op elkaar wonen en dat een minder homogene bevolkingsgroep is).

Is het poliovirus – een menselijk darmvirus; door ons eigen lichaam aangemaakt en in de natuurlijke situatie als commensaal (in het lichaam wonend) in onze darmen verblijvend – BIJ IEDEREEN – eigenlijk wel de oorzaak van polio? Is het vaccin verantwoordelijk voor het ‘uitroeien’ van polio of waren er andere factoren in het spel? Is het poliovaccin veilig? Veel te veel vragen nog over dit vaccin en dan ben ik oprecht blij dat vaccineren in ons land een eigen keuze is en geen verplichting! Hopelijk blijft dit ook zo want ziektekiemen spuiten plus toxische,lichaamsvreemde stoffen in een baby die een nog niet ontwikkeld immuunsysteem heeft is niet mijn keuze. Helaas zijn de tentakels van de farmaceutisch bedrijven wereldwijd diep in de politieke arena doorgedrongen.