Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Extreme
Geen verstand van of het iets zou kunnen zijn, qua pijnstilling of dat het uberhaupt te doen is om je kanjer onder narcose te krijgen met zijn angst, maar ik moest aan de goud implantaten denken toen jij schreef over zijn pijn mbt oa LSI. Heb even gedacht moet ik het wel posten maar heb liever dat je het leest en denkt dat is niks dan achteraf had ik het maar geweten.
Er is denk ik genoeg over terug te vinden, maar heb voor het gemak even een link als begin hierbij gezet.
http://www.holistischdierenarts.nl/goudkorrels-implanteren/
Door Kaela
Extreme schreef: Geen verstand van of het iets zou kunnen zijn, qua pijnstilling of dat het uberhaupt te doen is om je kanjer onder narcose te krijgen met zijn angst, maar ik moest aan de goud implantaten denken toen jij schreef over zijn pijn mbt oa LSI. Heb even gedacht moet ik het wel posten maar heb liever dat je het leest en denkt dat is niks dan achteraf had ik het maar geweten.
Er is denk ik genoeg over terug te vinden, maar heb voor het gemak even een link als begin hierbij gezet.
http://www.holistischdierenarts.nl/goudkorrels-implanteren/
Nee dat is allemaal geen optie meer. Ik heb er ook goede dingen over gehoord, maar helaas.
Door Extreme
Kaela schreef: Nee dat is allemaal geen optie meer. Ik heb er ook goede dingen over gehoord, maar helaas.
Hmm jammer dat het geen optie meer is. Ik begrijp dat er geen andere opties meer zijn, pijnstilling en duimen dat hij nog een poos bij je mag zijn?
Door Daantje
Ook van ons een hele dikke knuf voor jullie kanjer Oscar  :-*
Mooie foto's  :smitten: :smitten:

Het is een fijn bericht dat Oscars klachten redelijk te handelen zijn op dit moment.Dat is al winst.
Hopelijk geniet ie samen met jullie nog een hele poos voor wat er mogelijk is voor hem.

Jullie zijn toppertjes !
Door Kaela
Even een kleine update van onze kant. Want jullie hebben heel hard voor ons geduimd en omdat alles zich wat voort sleepte heb ik niet meer zo aan dit topic gedacht.

Aan het begin van dit topic ging het heel slecht met Oscar. Fysiek, maar ook met zijn gedrag. Door alle pijn was hij zo moe, had hij een heel kort lontje en een bomvolle stressemmer. We hebben hem toen heel wat extra medicijnen gegeven. En daardoor ging zijn maag opspelen. Hij is ontzettend ziek geweest en we hebben ons heel erg afgevraagd wanneer het middel eigenlijk erger is als de kwaal.

Op dit moment gaat het op de meeste vlakken heel erg goed met Oscar. Zijn pijn is weer onder controle, al is dat kwetsbaar. Ik ben, nu hij niet meer bang is door het vuurwerk, begonnen met wat vaker een rondje te fietsen. Ik fiets dan nog geen kilometer, maar goed, we fietsen weer. Hij heeft heel lang héél weinig bewogen, dus het moet ook weer van ver komen. Zijn bespiering is dan ook behoorlijk afgenomen. Hij wil ook uit zichzelf weer bijna altijd de grote rondjes lopen. En waar hij in november met regelmaat 2 van de 3 dagelijkse rondjes niet mee wilde, wil hij nu meestal wel weer mee. De avondwandeling is het lastigste, dan wil hij vaak niet. En dat vind ik heel erg, want hij ging altijd met plezier mee en niet willen is een heftig signaal voor mijn gevoel.
Zijn maag houdt zich al een tijd rustig *knock on wood!*. Ik ben heel streng, hij krijgt alleen smuldier (bot verdraagt hij niet meer) en als beloningen gekookte kip. Her en der een stukje gedroogd spiervlees gaat goed, maar zeker niet teveel. Dat is heel raar, want hij was een kliko en juist met zijn gedragsissues kiepten we er in enorme hoeveelheden beloningen in. Maar als we ons hieraan houden gaat het goed en gelukkig redden we het tegenwoordig ook heel aardig zonder veel voerbeloningen.

Dat wat nu nog enorm speelt is zijn angst in de auto. Wat een ongelooflijke ramp is de nieuwe auto. Ik heb zó veel spijt dat we de oude verkocht hebben. Maar goed, het is niet anders. We gaan het idee om hem in de achterbak te willen hebben opgeven. Meneer K is bezig een goed rek achter de voorstoelen te maken, zodat hij los op de achterbank kan. Want ik heb geen trek meer in tuigjes en gordels. En dan gaan we proberen of het dan op de achterbank beter gaat. Meneer K is optimistischer dan ik, maar ik krijg in deze héél erg graag ongelijk.

Het is nu afwachten hoe het fysiek blijft gaan. Maar het is kwetsbaar en dat is toch wel op veel momenten heel duidelijk. Ik had nooit gedacht dat het zo ver in januari zo goed zou gaan, ik heb dus ook geen idee meer wat er te verwachten is.
De auto moet wel goed gaan komen. Ik hou niet van moeten, maar hierbij geld dat wel. We hebben onwijs veel voor Oscar over, maar deze inperking van onze vrijheid heeft een te hoge prijs. Dat houden we niet vol. Het heeft geen haast, kleine beetjes vrijheid zouden alweer veel verschil voor ons maken. We gaan er ons best voor doen, want het allerliefste genieten we nog een poos van hem!
Door Borke
Oh ik herken zo wat je zegt over die inperking van je vrijheid en het worstelen met je grenzen in deze :-\ :'(

Met Sofi hebben we dat ook zo gehad toen ze een forse terugval kreeg met haar verlatingsangst, inmiddels alweer een jaar of 7 geleden, maar ik weet nog goed hoe dat voelde...
In ministapjes ging het beter en opeens ging het toen weer sneller en sindsdien eigenlijk alleen maar beter.
Ik hoop dat dat in ieder geval met het auto rijden met Oscar ook zo lukt.

Als je in de nieuwe situatie met de auto start, dan is het misschieb een goed idee om je vriend het met Oscar te laten regelen, want hij heeft er vertrouwen in. Ik heb toch vaak de indruk dat de twijfelaar de hond ook aan het twijfelen brengt.
Leo krijgt veel meer met Sofi geregeld door zijn vertrouwen. Totdat het op het geven van medicatie aankomt, want daar kom ik met 'alles' weg en pakt Leo weer niet vol vertrouwen door.

Je blijft jezelf tegenkomen met een hond 'met een rugzakje'. Maar zelfs de lastigste hond (dat was Sofi toch echt wel) kan toch nog soms enorm bijdraaien.Zoals Sofi, die inmiddels alweer 11 is :biggrin2:
"Opeens" ging alles met haar makkelijker, ik hoop met Oscar straks ook!
Door Kaela
hannabelgje schreef:Fijn dat het toch weer wat beter gaat. We gaan hard verder duimen dat het met die auto ook goed komt.

Dank je Hanna!

We denken altijd heel goed na wie wat met hem doet Borke. In deze in meneer inderdaad de aangewezen persoon. Nu is dat ook wel noodzakelijk, want ik rij, dus hij kan als bijrijder heel wat meer voor Oscar betekenen als ik. Tot nu toe heeft meneer ook op de achterbank gezeten, zodat hij lekker dicht bij Oscar zat en hem ook voertjes kon geven.

Het rek is geplaatst. Er moet nog een net overheen en dan ga ik kijken hoe ik de bank zo goed mogelijk in kan pakken. Dan zijn we klaar voor de start!
Door doranto
Fijn om te lezen dat het langzaam toch wat beter gaat.
Nu maar hopen dat het met het autorijden ook beter gaat. Zoals jij je best doet moet het vast goed komen!
Door petralita
Misschien een idee, ik wet niet of meneer k bij oscar op de achterbank gaat, zoja er even rekening mee houden
Wat ik deed en soms doe, ik het gat tussen de banken opvullen, dan ontstaat er extra ruimte en kan ik de ligkleden/manden er ook kwijt. En liggen ze wat lekkerder tijdens een lange rit, vooral voor de herder. Achterbank is zo smal. Vooral als ze omdraaien.

Misschien helpt het oscar als de eigen mand meegaat?
Door Kaela
petralita schreef:Misschien een idee, ik wet niet of meneer k bij oscar op de achterbank gaat, zoja er even rekening mee houden
Wat ik deed en soms doe, ik het gat tussen de banken opvullen, dan ontstaat er extra ruimte en kan ik de ligkleden/manden er ook kwijt. En liggen ze wat lekkerder tijdens een lange rit, vooral voor de herder. Achterbank is zo smal. Vooral als ze omdraaien.

Misschien helpt het oscar als de eigen mand meegaat?
Hij lag in de oude auto altijd op de achterbank, dat was geen probleem. We wilden hem in de kofferbak, omdat ie dan los kon liggen, meer ruimte heeft en niet meer van de bank af kan kukelen. En omdat dan de achterbank voor ons bruikbaar is, voor meerijders.
Dus op zich verwacht ik geen problemen qua comfort op de achterbank, hij lag er altijd prima. Hij vindt nu alleen de auto in zijn geheel zo eng dat ik zelf betwijfel of het wel zoveel verschil zal maken. Maar goed, dat gaan we zien. Meneer K gaat niet bij hem op de achterbank, als hij echt in paniek dreigt te raken is dat niet veilig.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door