Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Hope
Lizzy schreef: Ik heb het nu met die bloedluizen wel gedaan.
Dat las ik al ja.
ik ga even kijken wat voor hok het uiteindelijk wordt voor ik besluit wat ik ga doen.

Stap 1 in het Neerkantse kippenpaleis is genomen. Ik heb een bak gemaakt met zandbakzand, een leuke stapel keien bij elkaar verzameld en wat lavendel gepland (het enige plantje dat onze tuinrenovatie heeft overleeft  ::) ).

Waar drinken jullie kippen uit?
Door Angelique
Ik heb zo'n rvs kiepemmer. Je ziet 'm ook bij Eelke in de ren staan. Niet heel bijzonder hoor, gewoon leuk  :biggrin2: dan staan er ook nog wat bakken en er hangt een oude voersilo die ik ook dagelijks vul om file bij de emmer tw voorkomwn.
Door eelke
Angelique schreef: Ik heb zo'n rvs kiepemmer. Je ziet 'm ook bij Eelke in de ren staan. Niet heel bijzonder hoor, gewoon leuk  :biggrin2: dan staan er ook nog wat bakken en er hangt een oude voersilo die ik ook dagelijks vul om file bij de emmer tw voorkomwn.
Ja die. Maakt wel moeilijk schoon. Hij staat nu bij mijn konijn (daar ben ik nog steeds over aan het dubben)
Door Hope
Ik vind zo'n plastic ding gewoon zo stom staan. Maar ik ga gewoon eens kijken naar alternatieven dan!
eelke schreef: Ja die. Maakt wel moeilijk schoon. Hij staat nu bij mijn konijn (daar ben ik nog steeds over aan het dubben)
Ook niet als je er krantensnippers in doet, beetje warm water en schudden maar? Zo maak ik de drinkflessen van de nijnen altijd schoon.
Door Jantina
Wij hebben gewoon die plastic drinktorens. Kosten geen fluit dus gewoon een paar keer per jaar vervangen. Ik zet ze inderdaad wel op een stoeptegel, iets hoger ivm zand krabben.
Door Hope
eelke schreef: Er komt vooral veel zand in is mijn ervaring. Dus ik zette m altijd al wel wat hoger (kippen krabben in de aarde en dan vliegt t zand je om de oren)
Slim! Ga ik dat ook maar doen.
Rare vraag misschien, maar als je (ivm met meneer vos) de kippen 's nachts in het hok laat, hebben ze dan daar ook water nodig?
Door Angelique
Hope schreef: Slim! Ga ik dat ook maar doen.
Rare vraag misschien, maar als je (ivm met meneer vos) de kippen 's nachts in het hok laat, hebben ze dan daar ook water nodig?
Ligt eraan hoe laat je ze opbost en weer loslaat. Maar an sich is het geen probleem om een torentje of ander watervoorziening in het hok te maken.
Door Jantina
Hope schreef: Slim! Ga ik dat ook maar doen.
Wij hebben een nachthok, daar een overdekte ren aan vast met zand waar ook het eten en drinken in staat en daar de grote uitloop aan vast. Overdekt met een net en de bodem van houtsnippers. Ipv ophokken doen wij liever de eerste ren dicht, zodat ze zelf kunnen bepalen wanneer ze in het hok gaan en wanneer er weer uit. En dan kunnen ze ook gewoon bij hun eten/drinken. Vind het zo benauwd voor die beesten met het nachtdok dicht.
Door Angelique
eelke schreef: Denk dat ze niet per see water nodig hebben. Ophokken doe je toch als het donker wordt en in het donker doen ze toch niks...
Ja klopt, alleen zijn ze hier zomers eerder wakker dan ik  :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door