Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Duuk ligt nu in de tuin, aan de andere kant. Uit het zicht van ALLES. Geen konijnen, geen paarden, geen Nelson en vriendlief komt er nu ook niet. Hij heeft een mand, een bak water en zijn voer, wat nu voor drie kwart op is. Zijn kop heb ik verzorgd, het zijn wat schrammen.

Ik heb geen idee van welke stichting hij komt. Ik weet dat hij rechtsreeks uit het asiel in Spanje bij mijn broer in huis is komen wonen.

Hij ligt nu vast aan het tuig van Nelson, maar ik heb hem dubbel gezekerd aan een halsband. Ik durf hem echt niet aan alleen een tuig te hebben nu.
Hij is nu rustig en door mij prima te benaderen. Hij is erg alert en zodra er een blad ritselt gaat hij staan.

Goh, vier weken op een hond passen.
Heel eerlijk? Ik zou willen dat ze om waren. Ik merk dat het erg moeilijk is om over de hond van een ander beslissingen te moeten nemen. Stel dat hij zich ernstig bezeerd had, of erger, zich verhangen?
Ik vind deze zorg niet erg prettig.  :-\ :'(
Je broer ziet jouw berichten vast wel als hij gaat eten vanavond.

Tot die tijd heb je in ieder geval rust weten te creëren.
Anders zou Duuk niet eten.
Goed gedaan dus!

Waar hij nu is, kan hij daar in de nacht ook blijven?
Is er schaduw en eventueel beschutting tegen de regen?

Hoe is het nu met jullie zelf?
oooohw, balen!!! Het leek een tijdje terug beter te gaan, maar vooruitgang is ook stapjes terug zetten... Ik snap dat je hem niet los in huis wil, maar is los in de garage geen optie? Of kan hij daar ook dingen kapot maken? Zo moeilijk, want je hebt nu zeker geen bench meer?

Sterkte!!  :bigarmhug:
Borke schreef: Je broer ziet jouw berichten vast wel als hij gaat eten vanavond.

Tot die tijd heb je in ieder geval rust weten te creëren.
Anders zou Duuk niet eten.
Goed gedaan dus!

Waar hij nu is, kan hij daar in de nacht ook blijven?
Is er schaduw en eventueel beschutting tegen de regen?

Hoe is het nu met jullie zelf?

Helaas.
Ook dezecrust was van korte duur.
Ik heb een bench, maar die zit aan elkaar met ty-wraps. Niet veel bijzonders dus.
Duuk blaf, hangt aan de ketting, hijgt, gaapt en heeft het tuig kapot gebeten.
Ik laat hem nu onder begeleiding in huis, Nelson zit buiten.

Ik zit echt met mijn handen in mijn haar. Ik ga zo medicatie ophalen, dit kan zo echt niet langer.
Ik durf zo de nacht niet in.

Hoe kan dit nou toch???  :'( :'( :'(
Hope schreef:
Helaas.
Ook dezecrust was van korte duur.
Ik heb een bench, maar die zit aan elkaar met ty-wraps. Niet veel bijzonders dus.
Duuk blaf, hangt aan de ketting, hijgt, gaapt en heeft het tuig kapot gebeten.
Ik laat hem nu onder begeleiding in huis, Nelson zit buiten.

Ik zit echt met mijn handen in mijn haar. Ik ga zo medicatie ophalen, dit kan zo echt niet langer.
Ik durf zo de nacht niet in.

Hoe kan dit nou toch???  :'( :'( :'(
Kan me voorstellen dat je wanhopig bent  :-\  Is het mogelijk om die stichting te benaderen en Duuk eventueel onder te brengen bij het opvangadres waar hij vandaan komt. Of in ieder geval dat hun meedenken over deze situatie die onmogelijk zo nog bijna 3 weken kan voortduren. De hele situatie rondom deze hond is door iedere betrokkene onderschat, maar het is ondoenlijk om dit nu alleen op jouw schouders te laten rusten. Jij hebt ook je eigen dieren en mensen van wie je de veiligheid moet kunnen waarborgen.

Edit...eerst lezen, dan ratelen.  ::)
Laatst gewijzigd door Angelique op zo 27 jul 2014, 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lil
Vreselijk. Heel veel sterkte!

Jammer dat hij rechtstreeks uit het asiel is gekomen en niet via een opvang. Ik hoop dat je snel professionele hulp hebt via een da of GT of wie dan ook.
Ik zou niet wachten tot je broer reageert,

nu eerst zorgen voor rust en kalmte bij Duuk en voor jullie zelf  (interactie van stress verder voorkomen)
dus niet talmen, maar direct  DA bellen en vragen of ie per direct huisbezoek kan doen, zodat stress niet nog meer explodeert,
om Duuk zijn wonden te verzorgen/ + gedrag/angst te beoordelen/ evt. sederen
Hope schreef:

Goh, vier weken op een hond passen.
Heel eerlijk? Ik zou willen dat ze om waren. Ik merk dat het erg moeilijk is om over de hond van een ander beslissingen te moeten nemen. Stel dat hij zich ernstig bezeerd had, of erger, zich verhangen?
Ik vind deze zorg niet erg prettig.  :-\ :'(
4 weken is dan lang ja. Ik heb ooit 3 dagen een wegloper hier gehad en ik vond het drama. Dan besef je pas hoe makkelijk je leeft met deuren open, eigen honden die achter de hekken blijven enz. Nooit zal er hier nog een wegloper komen logeren, die verantwoording is mij te groot en dan was mijn wegloper niet eens bang uitgevallen c.q verder normaal in de omgang.  :-\
En bij jullie lijkt de situatie alleen maar de verslechteren naarmate hij langer duurt.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door