Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Vanuit huis opgegroeid met de Cocker spaniel en heel veel opvanghonden... Altijd waren er minimaal 2 honden thuis.
Na een paar weken samenwonen kwam Tosca vanuit het asiel = x labrador/rottweiler
Na een lange zoektocht werd het de Saarlooswolfhond
1995 Kayleigh als pupje
1997 Baryak als 2-jarige herplaatser
1999 Werd ons eerste nestje geboren van Kayleigh maar door een virus na 3 dagen nog 1 teefje over.. En we wilden een reutje... Zo kwam Trigger bij ons, 6 weken ouder als ons nestje
2005 Nestje Saarlooswolfhonden opgevangen. Na 6 weken een telefoontje of we een pup terug wilden... ze was niet lief. Zo kwam Oya terug bij ons
2009 Yrsa onze eerste buhund .. manlief wilde graag iets kleiners
2011 Silas uit Zweden gehaald (moest herplaatst worden)
2012 Tjusa uit het nestje van Yrsa en Silas
Pff dat word een waslijst ;D

Tijdens mijn jeugd

Bob een duitse staander reu
Prins een engelse spaniel reu
Lady een schotse collie teef
Sherry een basset artesien normandie teef
Loerie een basset artesien normandie teef
Duffie engelse basset teef
Siela engelse basset teef

en toen ging ik op mijzelf, de eerste jaren geen hond gaat.
Toen  ging ik samen wonen en mijn ex had
Rakker kruising labrador/chowchow reu 12 jaar geworden
Quintus langharige teckel reu 14 jaar geworden
daar kwam toen voor mij bij
Lancie ruwharige dwergteckel teef 12 jaar geworden

Met de laatste heb ik een tijd alleen gewoond toen zij stierf kwamen
Wendy malthezer chiwawa kruising teef Veelste jong gestorven, nog geen jaar oud, zat in de hersenen iets niet goed.
Toeska onherleidbare bastaard teef en haar vriendin Sara (leek op een jack russel)teef beide ergens rond de 12 jaar geworden.
Dollie schotse collie kruising teef 14 jaar geworden
Foofur ruwharige dwerg teckel teef is met mijn dochter mee verhuisd bijna 16 jaar geworden
Lola malthezer teef 13 jaar geworden
Sam witte herder reu 13 jaar en 11 maanden geworden
Jojo golden retriever teef en dat is de enige levende nog

Word een hele lijst als je altijd tweede handjes hebt allen Foofur heeft van pup af aan bij ons gewoond.
Laatst gewijzigd door Samjo op wo 19 mar 2014, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Thea schreef: Toen ik 14 was mijn eerste eigen hond gekocht van eerste verdiende geld ;)
Blacky een cocker spaniel 15 j geworden ook toen ik op me zelf ging wonen met me meegegaan. Met die hond kon ik lezen en schrijven begreep me zonder woorden. :)
Toen Tosca een Bouvier helaas maar 3 jaar geworden :'(
Toen Sieta een Dalmatische hond helaas moeten herplaatsen omdat we te weinig ruimte hadden. Is heel goed op een manege terecht gekomen.
Jaren geen hond ???
7 j geleden Boy kruising Friese Stabij die woont sinds 1 nu onze dochter omdat hij haar het meeste miste toen ze ging samen wonen.
En sinds 2 1-2 jaar Bency kruising Friese Stabij /Wetterhoun ;)
Dat snap ik nooit zo goed. Ik woon met 2 dalmatische honden in een klein flatje zonder balkon.
Vroeger nooit honden gehad, helaas. 
Mijn ouders hadden het niet zo op honden. Was hun te lastig, ze verharen enzo.
Heb wel altijd als klein kind al een hond willen hebben, maar dus nooit gekregen.

Toen ik 20 was en op mezelf woonde heb ik mijn 1e hond gekregen, een Amerikaans Canadese witte herder, Dana. Ze is net geen 14 j geworden.
Daarna een Saarlooswolfhond, Kayla en Kruising Saarloos/witte herder, Reno.
Blackie, zwarte labrador rond mijn 10de. helaas vd markt en snel zwaar ziek  :'(
Simba, kruising labrador groenendaler. uit het asiel. enorm dominant en die is dan bij toeval terug gerraakt bij zijn eerste baasje. die waren hem kwijt (weggelopen)
Op mijn 18de Yengees, Toller. wij hebben lief en leed gedeeld tot haar 13,5j. en toen heb ik haar moeten laten inslapen omdat ze lymfeklierkanker had  :'(
Chelsey kwam toen Yengees 7 was. Zij is een border collie.
Scoop is er sinds eind Augustus. hij is een koningspoedel.
*Dorothea* schreef: O en waar ik naar benieuwd ben, kwam er gelijk een hond toen je op jezelf ging wonen?
Nou, nee. Het hondenras was al uitgezocht (RR) maar die kwam uiteindelijk pas jaren later.  :)

Nadat ik uit huis ging, woonden we twee-hoog-achter in het centrum van Rotterdam, met de wens om voor een tijd naar het buitenland te gaan. Dat werd uiteindelijk Noorwegen. Huisdieren waren in die periode echt geen optie voor ons.

Toen we weer in Nl. woonden -rijtjeshuis met tuin- kwamen er twee katten uit het asiel. De hondenwens was er nog steeds, maar in ons geval niet realistisch als je allebei fulltime werkt.
Onze eerste hond (Tristan) kwam toen de jongste dochter naar de basisschool ging. Toen had ik voor mijzelf de rust om een hond op te voeden en er genoeg tijd aan te besteden.  :)
opgegroeit met teckels een glad en een ruwhaar. Fred en Tjalda.
Daarna schotse terriers bij mijn ouders, Scottie, Lynn, Vera, Fleur en Ellis.
Eenmaal op mezelf mijn eerste opvanger Anouk een border collie mix. Daarna kreeg ik Zhiva van mijn ouders mijn eerste schotse terrier.
Verhuisd naar Aruba  : Kira de rottweiler, Lina de pinchermix en Chien de pitbullmix. Zhiva was uiteraard mee, maar is als enigste ook weer terug naar NL gegaan. Eenmaal in NL zijn Twister en Gentle erbij gekomen. Beide schotse terrier.
En nu dus Kaya de mechelse husky en Chakotay de Alaskan Malamute.

Best al veel pootjes staan er op mijn hart als ik het zo eens op een rijtje zet......
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door