Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door charmed
Al zittend verbrand een vrouw 1500 calorieën. Ze zeggen dan ook dat het verstandig is als je wilt afvallen, zo'n 1300 calorieën te gebruiken. Ik heb echter geen idee wat ik aan calorieën eet. De combinatie bewegen/gezond eten is de optimale combinatie voor het afvallen. Althans bij mij is dat gebleken wel zo te zijn.

pearlsofpassion schreef: Bij mij werkt dat traag afvallen gewoon niet hoor.

Het niet meer aankomen is geen probleem.  Ook nadat ik 2 jaar geleden redelijk ongewild op crashdieet geweest ben (kortstondige depressie) en daarbij 5kg op een week tijd en nog eens 8 in de volgende 2 maand verloren heb.  Aankomen is het probleem niet.  Als ik niets doe, blijft mijn gewicht mooi stabiel.
Als ik echter mijn eten begin te minderen in de hoop wat kg'n die in een 2 weken zonde op huwelijksreis erbij gekomen zijn, eraf te krijgen, dan heb ik nog kans dat ik gewicht bij krijg.  Ik ben al een half jaar aan het minderen in eten en gezond eet ik zowiezo, en er zijn er juist 2 bij.

Ik heb gisteren eens ingegeven wat ik op een dag gegeten heb aan caloriën.  Dat is een doorsnee dag, wat aan de hoge kant van wat ik allemaal gegeten heb. Zo'n dag waarop ik niet speciaal oplet en eigenlijk gewoon eet waar ik zin in heb.  Ik kwam aan 1600kcal.  Terwijl ik er volgens de richtlijn 2100 nodig zou hebben.  Maar er zijn dus genoeg dagen dat ik nog minder eet dan die 1600kcal. 
Dus wat is dat nu? Heb ik gewoon minder nodig?  Komt het door de pil? Want dat ik daar dikker van wordt, is wel heel erg duidelijk.

Of is het zo dat mijn lichaam zijn verbranding stap voor stap efficienter wordt, zonder dat ik iets van gewicht verlies?
Want ik begin dat laatste ook te denken. En dan denk ik: ik moet nog opletten dat ik straks niet nog zwaarder wordt op maar 1500kcal of minder per dag.  Want wat dan? Dat kan ook niet gezond zijn.  En het is vooral niet vol te houden.
En het is geen aanleg voor overgewicht, dat is er nooit echt geweest.  Ik was een volslank kind, maar nooit dik, en als tiener ook gewoon gezond gebouwd. 
Ik heb nu ook geen echt overgewicht. Ok, de bmi zegt van wel, en als je mensen vraagt zullen ze zeggen dat er misschien iets af mag, maar dat ik toch niet dik ben.  Maar ik wil die kg's van de huwelijksreis gewoon terug kwijt zodat ik daarna weer gewoon op 9kg lager dan nu kan blijven hangen, zoals ik in mei nog deed.  Is dat nu zoveel gevraagd?

Als het niet lukt met minderen, dan ga ik ook crashen tot ik op dat gewicht ben. En het daarna behouden is nooit een probleem geweest met mijn normaal eetpatroon. Ik zie niet in waarom dat nu wel zo zou zijn.  Het is gewoon mijn lichaam dat halsstarrig weigert ook maar een kg af te geven.  >:(
Door Laura2004
Ik heb geen overgewicht, maar ik weeg hier 5-6 kg minder dan in Nederland en dat terwijl mijn eetpatroon hetzelfde is, maar de wandelingen hier zijn fysiek zwaar, omdat ik door de bergen wandel. In Nederland kon ik drie uur wandelen zonder moe te worden, als ik hier een uur heb gewandeld ben ik lichamelijk moe.
Door Arkay
Je kan ook te weinig eten waardoor je echt niet afvalt.
Ik ben nu in een jaar 10 kg afgevallen maar heb ook echt wel stil gestaan en als ik dan weer even goed keek wat ik at , dan zag ik vrij snel dat ik eigenlijk te weer te weinig at en dat er soms toch weer wat minder gezonde dingen bij waren gekomen bijv. een nootje is lekker maar wel beperkt.

de volgende regel klopt ook want overdag ben je actief en heb je brandstof nodig terwijl je savonds niet zo heel veel meer doet.
ontbijt als een koning
lunch als een prins
diner als een bedelaar
als je naar de nederlandse eetgewoonten kijkt doen wij het precies anders om voor veel mensen is het avondeten de grootste maaltijd.
Door Kaio
nah niet alleen in nederland hoor.
Bovendien wordt in nederland heel veel graan en zetmeel gegeten, alles is erop ingericht, dat merk je als je geen granen ed meer eet, en toch moet werken, ontzettend lastig in elkaar te passen, en dan heb ik nog de luxe van een koeling op het werk.
Door eelke
Toen ik enthousiast aan het afvallen was at ik 1300 - 1700 calorieën per dag. Ongeveer dan, ik hield dat bij op de site van het voedingscentrum (en trok me verder van hun advies niks aan ;) )

Verder wat avond eten betreft de helft minder aardappels/rijst/pasta, 100 gram vlees, en de rest aanvullen met extra groenten zodat je in grammen echt niet minder eet. Na een uurtje of 1,5 nog een mager toetje, en nog later op de avond wat te snacken als komkommer, augurken, olijven of zo'n uitdeelzakje snoep.
Water en thee ipv van fris.

En zo viel ik een halve kilo per week af. In totaal ben ik 20 kg afgevallen en daar heb ik uiteindelijk 1,5 jaar over gedaan. Een jaar ben ik op gewicht gebleven, tot ik afgelopen zomer geopereerd werd, daar niet van hersteld ben, niet meer kon sporten, weer hormonen moest gaan slikken, en uiteindelijk weer 7 kg aangekomen ben. Mijn tweede operatie is nu achter de rug, de verwachting is dat ik volledig ga herstellen, dus begin volgend jaar ga ik ook weer starten. Nu zou dat nog een marteling zijn, ik zit hele dagen op de bank...

Ik ga dan ook weer starten met de wii fit (spel computer) dat werkt erg fijn om elke dag toch een kwartiertje tot half uurtje te bewegen en verschillende dingen aan te pakken. Kan ik ook tussendoor gewoon op de bank zitten als ik moet rusten.
Door Lil
Kaio schreef: nah niet alleen in nederland hoor.
Bovendien wordt in nederland heel veel graan en zetmeel gegeten, alles is erop ingericht, dat merk je als je geen granen ed meer eet, en toch moet werken, ontzettend lastig in elkaar te passen, en dan heb ik nog de luxe van een koeling op het werk.
Ja, hier geen koeling en dat is behoorlijk moeilijk als je geen brood eet.
Kan wel eiwitbrood maken, maar die houdt het bij een temp. van 20 graden ook niet uit.  :-\
(sla, smoothie etc kun je helemaal vergeten. Dat wordt echt vies). Een van de redenen om dan 's middags maar brood te eten.  :-\ :-X 's ochtends alleen yoghurt en en 's avonds meestal geen graan/aardappelen (soms wel).
Door keetje
Ik heb een vriendin met ernstig overgewicht, gekomen na bekkeninstabiliteit, die is van het ene crashdieet naar het andere gevlogen en viel op een gegeven moment niets meer af, kwam alleen nog aan. Toen ze me eens vertelde dat ze op dat moment "leefde" op 600 calorieën per dag en toch aankwam ben ik erg geschrokken. Haar hele stofwisseling ligt op zijn r**t. Ze is nu druk bezig met Atkins maar afvallen ho maar.
Door -Annemarie-
Lil schreef: Ja, hier geen koeling en dat is behoorlijk moeilijk als je geen brood eet.
Kan wel eiwitbrood maken, maar die houdt het bij een temp. van 20 graden ook niet uit.  :-\
(sla, smoothie etc kun je helemaal vergeten. Dat wordt echt vies). Een van de redenen om dan 's middags maar brood te eten.  :-\ :-X 's ochtends alleen yoghurt en en 's avonds meestal geen graan/aardappelen (soms wel).
Misschien kun je wel een koeltas meenemen met diepvrieselement onderin? Zo doe ik het als we bijvoorbeeld lang in de auto zitten, en ik mijn eigen lunch mee wil nemen.  :)
Door Lil
-Annemarie- schreef: Misschien kun je wel een koeltas meenemen met diepvrieselement onderin? Zo doe ik het als we bijvoorbeeld lang in de auto zitten, en ik mijn eigen lunch mee wil nemen.  :)
Ik sleep al met een handtas en een aktetas in de bus en de trein. Trein gaat nog, maar de bus is echt staan en geen bagagerek. Koeltas is me dus echt te omslachtig. Ik baal gewoon dat we geen nieuwe koelkast op de afdeling krijgen (die we hadden is stuk gegaan en ik snap de bezuiniging ook wel dat er geen nieuwe komt).
Door Arkay
keetje schreef: Ik heb een vriendin met ernstig overgewicht, gekomen na bekkeninstabiliteit, die is van het ene crashdieet naar het andere gevlogen en viel op een gegeven moment niets meer af, kwam alleen nog aan. Toen ze me eens vertelde dat ze op dat moment "leefde" op 600 calorieën per dag en toch aankwam ben ik erg geschrokken. Haar hele stofwisseling ligt op zijn r**t. Ze is nu druk bezig met Atkins maar afvallen ho maar.
Ze moet eerst weer gewoon gaan eten.
Dan geen snoep/chips, zout vermijden, max 4 boterhammen, 200 gr eiwiten, max 100gr gekookte rijst/pasta, geen licht producten, 2 liter water/thee, wel gewoon boter gebruiken per boterham/5 gr. geen kaas ivm vet en zout (ik kan 50 gr ham eten tegenover 15 gr kaas)
Met fruit opletten wat je pakt, banaan/druiven/avocado/dadel/kersen/mango zijn rijker aan suikers/vetten dus met mate.
Voor het avond eten is het vrij makkelijk zorg dat de helft van je bord vol ligt met groente en daar je rijst/pasta naast en een stukje vlees gaar 100 gr.

De 200 gr eiwit per dag heb je nodig omdat anders je spieren afgebroken worden,
wegen heeft niet zoveel zin je kleding is een veel betere richtlijn want spieren zijn zwaarder dan vet als je dezelfde massa neemt.
Door Arkay
Lil schreef: Ik sleep al met een handtas en een aktetas in de bus en de trein. Trein gaat nog, maar de bus is echt staan en geen bagagerek. Koeltas is me dus echt te omslachtig. Ik baal gewoon dat we geen nieuwe koelkast op de afdeling krijgen (die we hadden is stuk gegaan en ik snap de bezuiniging ook wel dat er geen nieuwe komt).
Er is een brooddoos waar een koelelement in past, als je salade mee wilt nemen kan je onderin het bakje van die plastic ijsblokjes leggen.
mepal, frozzypack, koziol
http://leukesuggesties.nl/frozzypack-de ... elelement/
hier kan je zien hoe die bij mepal erin zit http://www.koterkado.nl/proddetail.asp? ... 910&cat=91
http://www.koziol-shop.nl/Koziol-lunchb ... 17760.html
Door Lil
Arkay schreef: Er is een brooddoos waar een koelelement in past, als je salade mee wilt nemen kan je onderin het bakje van die plastic ijsblokjes leggen.
mepal, frozzypack, koziol
http://leukesuggesties.nl/frozzypack-de ... elelement/
hier kan je zien hoe die bij mepal erin zit http://www.koterkado.nl/proddetail.asp? ... 910&cat=91
http://www.koziol-shop.nl/Koziol-lunchb ... 17760.html
Joh ik ben in een paar winkels gaan vragen of zo iets bestond en ik was een buitenaards wezen. Bedankt voor de links, ze zijn nog behoorlijk betaalbaar ook. Ga toch maar weer eens aan de salades geloof ik.  :-*
Door keetje
Arkay schreef: Ze moet eerst weer gewoon gaan eten.
Dan geen snoep/chips, zout vermijden, max 4 boterhammen, 200 gr eiwiten, max 100gr gekookte rijst/pasta, geen licht producten, 2 liter water/thee, wel gewoon boter gebruiken per boterham/5 gr. geen kaas ivm vet en zout (ik kan 50 gr ham eten tegenover 15 gr kaas)
Met fruit opletten wat je pakt, banaan/druiven/avocado/dadel/kersen/mango zijn rijker aan suikers/vetten dus met mate.
Voor het avond eten is het vrij makkelijk zorg dat de helft van je bord vol ligt met groente en daar je rijst/pasta naast en een stukje vlees gaar 100 gr.

De 200 gr eiwit per dag heb je nodig omdat anders je spieren afgebroken worden,
wegen heeft niet zoveel zin je kleding is een veel betere richtlijn want spieren zijn zwaarder dan vet als je dezelfde massa neemt.
En dat 'gewoon' eten durft ze dus niet meer omdat ze dan nog meer aankomt. Is een cirkeltje waar ze niet meer uitkomt en ze wordt steeds zwaarder/
Door pearlsofpassion
keetje schreef: En dat 'gewoon' eten durft ze dus niet meer omdat ze dan nog meer aankomt. Is een cirkeltje waar ze niet meer uitkomt en ze wordt steeds zwaarder/
Daar heb ik dus ook schrik van.
Kan je met zachtjesaan minderen ook krijgen.

En bewegen hielp ook al niet.  Ik heb een tijdje met de fiets naar het werk gereden. Was dik anderhalf uur per dag goed doortrappen.  Heb er nooit wat van gemerkt.
Ik zou het nog willen doen, maar nu durf ik niet meer omdat het donker is als ik op het werk moet vertrekken.
Door charmed
pearlsofpassion schreef: Daar heb ik dus ook schrik van.
Kan je met zachtjesaan minderen ook krijgen.

En bewegen hielp ook al niet.  Ik heb een tijdje met de fiets naar het werk gereden. Was dik anderhalf uur per dag goed doortrappen.  Heb er nooit wat van gemerkt.
Ik zou het nog willen doen, maar nu durf ik niet meer omdat het donker is als ik op het werk moet vertrekken.
Ik denk echt dat het de intensiteit waarmee je iets doet, dat dat telt in of je afvalt of niet. Met alleen lopen/wandelen kom ik er ook niet. Ik liep altijd uren en uren met de honden. Sinds ik ben gaan fietsen gaat het er wel af door bewegen. Maar ik heb dan wel een doggyride met 3 honden erin achter de fiets. Dit is best wel zwaar aan het worden nu ik een stuk lichter weeg. Maar ik merk nu wel dat als ik een dag gefietst heb, dat ik ook meteen iets kan merken. In het donker fietsen krijg je wel meer conditie van, want ik fiets veel harder in het donker (behalve dan vandaag toen de wind draaide en ik wederom tegen de wind in moest, in de regen)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door