Toen ik enthousiast aan het afvallen was at ik 1300 - 1700 calorieën per dag. Ongeveer dan, ik hield dat bij op de site van het voedingscentrum (en trok me verder van hun advies niks aan

)
Verder wat avond eten betreft de helft minder aardappels/rijst/pasta, 100 gram vlees, en de rest aanvullen met extra groenten zodat je in grammen echt niet minder eet. Na een uurtje of 1,5 nog een mager toetje, en nog later op de avond wat te snacken als komkommer, augurken, olijven of zo'n uitdeelzakje snoep.
Water en thee ipv van fris.
En zo viel ik een halve kilo per week af. In totaal ben ik 20 kg afgevallen en daar heb ik uiteindelijk 1,5 jaar over gedaan. Een jaar ben ik op gewicht gebleven, tot ik afgelopen zomer geopereerd werd, daar niet van hersteld ben, niet meer kon sporten, weer hormonen moest gaan slikken, en uiteindelijk weer 7 kg aangekomen ben. Mijn tweede operatie is nu achter de rug, de verwachting is dat ik volledig ga herstellen, dus begin volgend jaar ga ik ook weer starten. Nu zou dat nog een marteling zijn, ik zit hele dagen op de bank...
Ik ga dan ook weer starten met de wii fit (spel computer) dat werkt erg fijn om elke dag toch een kwartiertje tot half uurtje te bewegen en verschillende dingen aan te pakken. Kan ik ook tussendoor gewoon op de bank zitten als ik moet rusten.