Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door plant
hannabelgje schreef: Wat hebben jullie als bodem gebruikt voor de moestuin? Ik zie dat de vulling voor zo'n vierkante metertuin rond de 50 euro kost :o. Ik wil er nogal wat neerzetten en failliet gaan is geen optie.
Ik heb zelf van pallets ook zo'n vierkante metertuin gemaakt en volgestort met eigen compost.
Op die manier kost het niks :D

De tuinbonen kunnen  nu al de grond in.
En ik heb al spinazie gezaaid.

Wat ook goed kan met een vierkantemetertuin is een frame erboven zetten . En daar kassenfolie overheen leggen (en vastmaken)
Dan krijg je een minikas.
Zoals nu voor spinazie is dat heel mooi.
Door Nynke
Ik heb vandaag (binnen) rode bietjes,basilicum en snijbiet gezaaid. De peultjes die ik eerder deze week gezaaid heb zijn al 10 cm groot  :o, ik heb er 4 in de koude bak buiten gezet gisteren en 4 staan nog binnen, eens kijken wat het verschil wordt  :) De doperwtenplantjes komen ook goed op, maar de bosuien en de paprika's nog niet. De laatste hebben een kiemtijd van 2-3 weken, dus da's niet zo raar, ik heb ze 30-1 gezaaid  :biggrin2:
Door -Annemarie-
Nynke schreef: Die had ik bij Vreeken's gekocht in Dordrecht. Maar ik las net op http://www.mooiemoestuin.nl dat de Bouwmaat deze zakken ook verkoopt, maar dan per 100 liter  8) Ik had maar 6 liter gekocht  ;)
Ok! Dordt is voor ons niet handig.  ;D
Diana 'kennen' we wel (van het peperforum).  :)  De bouwmaat moet je een pasje voor hebben toch? Op zich is een grote zak niet verkeerd.
Denk dat we dan toch naar Blijham (had ik echt nog nooit van gehoord.....) rijden, dat is voor ons makkelijker.

Dank!  :-*
Volgens mij kun je het ook online kopen bij Vreeken.nl  :)

Ik ga ook beginnen met een bak! Ik ben echt een supernitwit in moestuin (zowieso tuinieren) wat zijn makkelijke groentjes om mee te beginnen?
Laatst gewijzigd door ChantalKrijn op zo 03 feb 2013, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Door -Annemarie-
Overigens las ik hier: http://www.makkelijkemoestuin.com/vermiculiet.html  dat je beter geen vermiculiet kunt gebruiken dat in de bouw voor isolatiedoeleinden gebruikt wordt. Dus alleen de agri-variant.
Beter maar niet naar de Bouwmaat dan?  :-\

Wij gaan Blijham combineren met een boodschappen tripje Duitsland.  :)  Dat moet dan wel snel gebeuren, want er komen hier ook twee of drie vierkante meter bakken.
En ik ben nog op zoek naar een kleine compostbak. Al dan niet zelf te maken.  :)
Door ~anna~
Ik gebruik zwarte cementbakken en in de bodem gaatjes.
Eerste laag kleikorrels, dan wat oude grond en de bovenste laag nieuwe grond.
Lekker spinazie uit de bak, ik zaai ongeveer een pakje, kan meerdere malen oogsten.
Radijs, pluksla, snijsla, kruiden, bloemen en in mei boontjes en vruchtgewassen.
Ik heb altijd volle grond tuin gehad en nu doe ik het de laatste jaren zo.
Het enige wat ik niet zaai en poot in bakken is snijbiet, wortels, aardappelen, mierikswortel
aardperen, schorseneren, knoflook, spruitjes, grote kolen en..waar ik nu ff niet op kan komen.
Makkelijk hoor, als ik lui ben koop ik selderij en peterselie plantjes kant en klaar.
Aardbeien gaan ook prima in bakken.
Laatst gewijzigd door ~anna~ op zo 03 feb 2013, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lonaa
Nynke schreef: Ik heb vandaag (binnen) rode bietjes,basilicum en snijbiet gezaaid. De peultjes die ik eerder deze week gezaaid heb zijn al 10 cm groot  :o, ik heb er 4 in de koude bak buiten gezet gisteren en 4 staan nog binnen, eens kijken wat het verschil wordt  :) De doperwtenplantjes komen ook goed op, maar de bosuien en de paprika's nog niet. De laatste hebben een kiemtijd van 2-3 weken, dus da's niet zo raar, ik heb ze 30-1 gezaaid  :biggrin2:
Doperwtplantjes komen hier ook goed op.  :biggrin2:
Ik ga ze morgen overpotten.

De paprika's zitten hier nog in een koffiefilter (deno-methode, helpt ze kiemen) en ik zag vandaag dat ze allemaal gekiemd zijn!
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door