Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door CindyMayella
Gister late dienst.... zo retedruk en te weinig personeel (collega corona en niemand anders beschikbaar) dat we niet eens hebben kunnen eten (nou ja, we wilden eten bestellen, lukte echt niet; heb iets uit de saladiere gepakt en op een zacht puntje gegooid en binnen 5 minuten naar binnen gewerkt) om daarna om half 11 thuis een pizzabroodje maar in de oven gedaan.... enige voordeel was, dat de shift onwijs snel voorbij ging.... pas om half 8 mn bed uit, maar nog steeds erg moe... en ik moet straks weer een late dienst :-[ :-X :-\ ...... geloof dat ik nu weer ff mn ogen dicht ga doen :'( ....
Door hannabelgje
Sta ik aan de rand van een weiland een handje gras te plukken voor mijn zieke caaf, komt de boer piepen dat het wel zijn gras is en dat ik daar niet van mag plukken. Ik zeg nog nou meneer het is echt maar een heel klein beetje. Niks mee te maken, niet meer doen. Hoe zielig ben je dan zeg. Zoë was er niet bij. Dat kan het probleem dus ook niet zijn. Wat een triest figuur. Normaal pluk ik daar ook niet, maar in de berm waar we normaal lopen. Pffff mannen..... Na het maaien blijft er altijd veel meer verspild gras achter dan dat handje wat ik nu geplukt heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door sam28
Wat een sneuneus. Treurig dat hij moet klagen om jouw handje gras.

Ik heb al een dikke week (miss 2? ik weet het niet meer goed) ENORM last van mijn schouders. Alsof iemand er met een knuppel tussen geslagen heeft. Het straalt soms uit naar mn armen, ribben en borstbeen. Soms naar boven naar mn kaken. Alles is stijf en pijnlijk. De fysio heeft afgelopen week me gekraakt maar dat heeft weinig zoden aan de dijk gezet.
Omdat ik me helemaal suf slik in pijnstillers wilde ik naar de huisarts. Ik word namelijk snachts gewoon wakker van de pijn en val pas in slaap na weer paracetamol, 600mg ibuprofen en als ik dan na 45 min nog wakker lig van de pijn een naproxen. Dat mag niet samen maar dan pas vertrekt de pijn en ik moest gewoon ook werken.
De HA heeft uiteraard geen tijd deze week. Ik heb bedankt voor de eer op maandag. Ze zoeken het maar uit. Heb van wanhoop zitten janken op de terugweg in de trein, ik ben zo moe, zo zat van de doffe enorme pijn in mijn schouders. :'( :'( Ik slik wel vaker pijnstillers maar voor mijn doen slik ik echt te veel ook.

Waar het vandaan komt? Stress? Hakverhoging aan 1 kant vanwege zweepslag? Lullige beweging gemaakt? Kou op de camping?
Ik heb geen flauw idee. Het is daarna gekomen, na de camping. Maar ja, toen mocht ik ook weer wat wandelen maar ik had ook die hakverhoging aan 1 kant (die is er sinds gister uit, ik was er klaar mee)
Door Eef+Stippels
Je zult je maar zo druk maken om een handje gras ::)
Er zijn wel veel mensen met een kort lontje op het moment :-X

Wat balen dat je zoveel pijn hebt, Sam :-X
Kun je misschien bij een osteopaat terecht? Of bij een holistische masseur die je los kan maken en je lichaam ook wat kan helpen ontspannen (voor het geval het stressgerelateerd is)?

Of misschien kan voorzichtige yin yoga of feldenkrais helpen? Als dat goed voor je voelt.

Heel veel beterschap :-*
Door hannabelgje
Getver Sam, zit er niet ergens een ontsteking ofzo? Zoveel pijn heb ik altijd alleen als er een ontsteking zit. Sterkte!

Door eelke
hannabelgje schreef: wo 12 mei 2021, 17:43 Sta ik aan de rand van een weiland een handje gras te plukken voor mijn zieke caaf, komt de boer piepen dat het wel zijn gras is en dat ik daar niet van mag plukken. Ik zeg nog nou meneer het is echt maar een heel klein beetje. Niks mee te maken, niet meer doen. Hoe zielig ben je dan zeg. Zoë was er niet bij. Dat kan het probleem dus ook niet zijn. Wat een triest figuur. Normaal pluk ik daar ook niet, maar in de berm waar we normaal lopen. Pffff mannen..... Na het maaien blijft er altijd veel meer verspild gras achter dan dat handje wat ik nu geplukt heb.

Ik heb geen idee hoeveel last zo'n boer kan hebben van mensen op zijn land. Kan me voorstellen dat het hem niet om het handje gras gaat, maar gewoon om het er vanaf blijven. En ik kan me ook voorstellen dat jij verder niets vertrapt en goed oplet, maar er zijn nogal wat uilskuikens bij natuurlijk.

Aan de andere kant, ik wil toch ook niet dat ze een bloemetje uit mijn voortuin plukken. Ook al is het er maar 1. Toch ook een beetje territoriumdrang denk ik ;) (want als ze aanbellen en het vragen zou ik het vast prima vinden).
Door sam28
Ik heb een afspraak voor morgen om 16u bij de fysio.
hannabelgje schreef:Getver Sam, zit er niet ergens een ontsteking ofzo?
Ik weet het niet. Het voelt alsof mijn spieren in een soort kramp zitten en niet los kunnen laten. Alsof je met een gestrekte arm 5kg vasthoud en je spieren beginnen te branden maar je kunt m niet loslaten.
Eef+Stippels schreef:Kun je misschien bij een osteopaat terecht?
Dat wordt idd een volgende stap, osteopaat.
Ik vind normale yoga al wat te zweverig, dus wat je opnoemt kan ik echt niet veel mee. :)
Hoewel ondertussen, na weer een nacht pijn..

Ik kan gewoon geen houding meer vinden die niet pijn doet.
Door Siberienne
sam28 schreef: do 13 mei 2021, 08:28 Ik heb een afspraak voor morgen om 16u bij de fysio.

Ik weet het niet. Het voelt alsof mijn spieren in een soort kramp zitten en niet los kunnen laten. Alsof je met een gestrekte arm 5kg vasthoud en je spieren beginnen te branden maar je kunt m niet loslaten.

Ik vind normale yoga al wat te zweverig, dus wat je opnoemt kan ik echt niet veel mee. :)

Je kan deze eens proberen Of deze

Helpt wel echt ontspannen heb ik ervaren. En ja, wel beetje zweverig :biggrin2:

Alternatief: feldenkrais oefeningen https://www.pilatesamersfoort.nl/video/ ... -schouders
Door Eef+Stippels
sam28 schreef:Ik heb een afspraak voor morgen om 16u bij de fysio.

Hopelijk voel je je na de afspraak meteen een stuk beter!

Ik zie yoga (en feldenkrais, tip van Siberienne), meer als stretchen en gymnastiek dan als zweverig :)
En met frozen shoulders grijp je sowieso alles wel aan, dus als iemand had gezegd dat het zou helpen om 's nachts tegen de maan te zingen had ik dat ook gedaan :biggrin2:
Maar doe vooral waar je je goed bij voelt :)
Door sam28
Eef+Stippels schreef:En met frozen shoulders grijp je sowieso alles wel aan, dus als iemand had gezegd dat het zou helpen om 's nachts tegen de maan te zingen had ik dat ook gedaan
Ik heb heel hard gezongen tegen de maan. Het hielp niet. ;D ;D ;D

Ondertussen ben ik inderdaad wel wanhopig genoeg om alles uit te proberen.
Eef+Stippels schreef:viewtopic.php?f=17&t=139068
:biggrin2: :biggrin2:
Ik kom een heel eind mee met Charlie. Het is allemaal niet vast ofzo, ik heb geen functiebeperking, alleen heel, heel veel pijn.
Denk dat ik geen beperkingen heb omdat ik ook hypermobiel ben.
Siberienne schreef:Helpt wel echt ontspannen heb ik ervaren. En ja, wel beetje zweverig
Ik zal er eens naar kijken. Door allerlei trauma trek ik ontspanning en zweverig niet. Op de een of andere manier is ontspanning zoeken een brug te ver nog.
Maar misschien, ik ga ze aanzetten en kijken of ik het trek :biggrin2:
Door Siberienne
sam28 schreef: do 13 mei 2021, 09:18 Ik heb heel hard gezongen tegen de maan. Het hielp niet. ;D ;D ;D

Ik kom een heel eind mee met Charlie. Het is allemaal niet vast ofzo, ik heb geen functiebeperking, alleen heel, heel veel pijn.

Ik zal er eens naar kijken. Door allerlei trauma trek ik ontspanning en zweverig niet. Op de een of andere manier is ontspanning zoeken een brug te ver nog.
Ik snap dat wel. Loslaten is dan eng. Tegelijk zet je jezelf nu letterlijk vast. Maar feldenkrais is dan misschien prettiger. Mijn vroegere feldenkrais lerares heeft ook een online lespakket voor nek en schouders

En meneer werkt veel met oefeningen van deze dame; https://www.jemsmovement.com/ gebaseerd op feldenkrais En niet zweverig ;)

((Tussen mijn schouderbladen zit het ook totaal vast vandaag, pijn in mijn hoofd en handen. Dus ga mijn eigen advies opvolgen. En in de tuin werken, dat helpt :biggrin2: ))
Door Eef+Stippels
sam28 schreef:
Ik heb heel hard gezongen tegen de maan. Het hielp niet. ;D ;D ;D

Jammer dat zingen niet heeft geholpen :biggrin2:

Ik heb qua feldenkrais op youtube de videos van Maria de Sousa gevolgd, en dan de 'heal your body with feldenkrais' serie, meerdere videos dus. Absoluut niet zweverig :)

:bigarmhug:
Door sam28
Ik ga op zoek en de link kijken van Sib!
Net even gewandeld, dat was even fijn.
Eef+Stippels schreef:Jammer dat zingen niet heeft geholpen :biggrin2:
Absoluut! Ik heb nu wel een nieuwe schoenencollectie van mensen die hun schoen vannacht naar mijn hoofd hebben gegooid. ;D ;D
Siberienne schreef:Ik snap dat wel. Loslaten is dan eng. Tegelijk zet je jezelf nu letterlijk vast. Maar feldenkrais is dan misschien prettiger. Mijn vroegere feldenkrais lerares heeft ook een online lespakket voor nek en schouders

En meneer werkt veel met oefeningen van deze dame; https://www.jemsmovement.com/ gebaseerd op feldenkrais En niet zweverig ;)

((Tussen mijn schouderbladen zit het ook totaal vast vandaag, pijn in mijn hoofd en handen. Dus ga mijn eigen advies opvolgen. En in de tuin werken, dat helpt :biggrin2: ))
Ik zet mezelf idd vast. Ik heb altijd wel een bepaalde spanning en pijn in mijn nek/schouders en hoofd, regelmatig een stijve nek en kan ik weer eens niet over een schouder kijken. Allemaal best te doen. Dit alleen niet.

Hopelijk werkt je eigen advies voor jou icm in de tuin! :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door