Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Antonia schreef: Volkoren pasta is niet geraffineerd. Of gebruikt jouw mams geen volkoren pasta?
en pasta is te allen tijden geraffineerd.. meel - deeg - pasta  ;) waarbij inderdaad volkorenmeel iets minder akelig is maar ook volkorenmeel is niet ideaal (zeker niet na het kookproces enz) het werkt gigantisch door op je suikerspiegel en je hormoonhuishouding..

maar op zijn tijd mag dat best eens.. als je basis goed is kan je lichaam dat ook verwerken zonder heftige reacties  :D
Deesje schreef: en pasta is te allen tijden geraffineerd.. meel - deeg - pasta  ;) waarbij inderdaad volkorenmeel iets minder akelig is maar ook volkorenmeel is niet ideaal (zeker niet na het kookproces enz) het werkt gigantisch door op je suikerspiegel en je hormoonhuishouding..

maar op zijn tijd mag dat best eens.. als je basis goed is kan je lichaam dat ook verwerken zonder heftige reacties  :D
Pasta is altijd bewerkt, maar toch niet geraffineerd? Raffineren betekend volgens mij dat je vanuit één product gaat splitsen in, bijv. witte bloem en tarwe zemelen, of vanuit ruwe olie naar lpg, benzine, bitumen, ... (heb ooit nog stage gelopen op een raffinaderij :biggrin2:) Bij voeding raffineren haal je dingen weg uit het oorspronkelijke product zodat je het geraffineerde product over houdt (witte suiker, witte bloem, rietsuiker, ...)
Na een sap weekje van 5 dagen, waarin ik overigens wegens kl*te nieuws gezondigd heb, toch nog -2 kg.  :)
Mijn ervaring is dat het ook wegblijft bij mij als ik niks geks doe he. En ach ja wegens zondigen doe ik nog maar een 3,5 dagje komende week. Ik voelde me voor de rest nl best wel erg goed.
Vanmorgen slechte start... ik had nog 1 avocado in de koelkast liggen, was de laatste van de 4 eetrijpe avocado's die ik nog had.. blijkt dat hij nog helemaal niet rijp is, grrrr, dus bloodbuilder met stukjes, echt niet fijn :(
Had ik hem nou maar buiten de koelkast bewaard!!
Even dit topic weer wat leven inblazen. Hoe gaat het met iedereen? Hier was ik weer een paar weken juicemoe, maar sinds gisteren de draad weer opgepakt. Helaas geen avocado's in huis dus ik heb de passion for juicemaster gemaakt. Vandaag doen we die nog een keer en morgen maak ik dan denk ik sap met sinaasappels, banaan en gember. En dan weer zorgen dat er weer avocado's in huis zijn.
Zijn er hier trouwens mensen die een slowjuicer gebruiken?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door