Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Anne in Zweden
- pien - schreef: vr 19 feb 2021, 15:27 Is dat waar ? ? ? Hoe krijg ik dit van mijn netvlies als het waar is?
:2funny:

Voor het overige sterkte, Pien. Ik hoop dat je gewoon vergeten bent die ene mondhoek op te trekken! :D
Door sam28
- pien - schreef:Is dat waar ? ? ? Hoe krijg ik dit van mijn netvlies als het waar is?
;D ;D ;D

Ik heb dezelfde vraag.

Wanneer wil de neuro je zien? Ik hoop ook dat je je mondhoek vergeten bent op te trekken. :-*
Door koekje
- pien - schreef: vr 19 feb 2021, 15:27 Is dat waar ? ? ? Hoe krijg ik dit van mijn netvlies als het waar is?
Ja. En dat gaat niet van je netvlies. Voortaan gewoon wielrenners vermijden, net als ik :cool:

Succes bij de neuroloog :-*
Door koekje
Ik heb trouwens ook wat te klagen.
Het modderseizoen is weer begonnen. En ik was nog niet bij met strijken van de laatste schoolsluiting :(
Door - pien -
sam28 schreef: za 20 feb 2021, 10:18 ;D ;D ;D

Ik heb dezelfde vraag.

Wanneer wil de neuro je zien? Ik hoop ook dat je je mondhoek vergeten bent op te trekken. :-*
Maandag mag ik er heen.
Door Siberienne
Vandaag de hele dag regen en dus vieze natte prut ipv heerlijk sneeuw. Dus ik dacht, ik maak een appeltaart! Recept van Otto, al vaker gemaakt. Vorige keer bodem niet zo goed gerezen. Dus nieuw bakpoeder gekocht, wat backing soda erbij en nu is hij wel gerezen maar smaakt vies! Zoutig en nattig. Echt raar smaakje. Teveel baking soda? Ik snap er eigenlijk niks van....
Door koekje
Ik zou denken ook teveel baking soda. Ik heb zo ook eens een pan rabarbermoes om zeep geholpen.
Ik gebruik voor een deeg meestal alleen bakpoeder. Of nix. Een taartbodem hoeft van mij weinig tot niet te rijzen.

Kunnen we meedenken met het recept, of ga je zelf nog een keer aan de bak?
Door pluk
Siberienne schreef:Vandaag de hele dag regen en dus vieze natte prut ipv heerlijk sneeuw. Dus ik dacht, ik maak een appeltaart! Recept van Otto, al vaker gemaakt. Vorige keer bodem niet zo goed gerezen. Dus nieuw bakpoeder gekocht, wat backing soda erbij en nu is hij wel gerezen maar smaakt vies! Zoutig en nattig. Echt raar smaakje. Teveel baking soda? Ik snap er eigenlijk niks van....
Baking soda heeft een zuur nodig om zn werk te doen. Zonder zuur schijnt t een vieze smaak te kunnen geven. https://www.24kitchen.nl/populair/versc ... -bakpoeder
Door Siberienne
pluk schreef: za 20 feb 2021, 23:21 Baking soda heeft een zuur nodig om zn werk te doen. Zonder zuur schijnt t een vieze smaak te kunnen geven. https://www.24kitchen.nl/populair/versc ... -bakpoeder
Dat zal het wel zijn. Vorige keer was het deeg niet goed genoeg gerezen, nu had ik een nieuw bakpoeder, (Noors ipv mijn wijnsteenzuur) en een dikkere room die minder zuur was. Bij dat bakpoeder had ik nog baking soda gebruikt maar dat bleek ook al in het bakpoeder te zitten. En wat meer dan de vorige keer want ik dacht ‘nu zal het deeg rijzen ook’.. beetje en-en-en....
Door - pien -
Siberienne schreef: zo 21 feb 2021, 08:18 Dat zal het wel zijn. Vorige keer was het deeg niet goed genoeg gerezen, nu had ik een nieuw bakpoeder, (Noors ipv mijn wijnsteenzuur) en een dikkere room die minder zuur was. Bij dat bakpoeder had ik nog baking soda gebruikt maar dat bleek ook al in het bakpoeder te zitten. En wat meer dan de vorige keer want ik dacht ‘nu zal het deeg rijzen ook’.. beetje en-en-en....
Ik vind het altijd maar een ingewikkeld gedoe die bakpoeder en baking soda :confused1:

De neuroloog vond dat er niks aan de hand was. Misschien heb ik dit altijd gehad...er was in elk geval geen reden tot nader onderzoek. Ik had al zo'n vermoeden maar als ik niet was gegaan was ik misschien rond blijven lopen met onzekerheid, dat dan weer wel ::)
Door Siberienne
- pien - schreef: ma 22 feb 2021, 10:55 Ik vind het altijd maar een ingewikkeld gedoe die bakpoeder en baking soda :confused1:

De neuroloog vond dat er niks aan de hand was. Misschien heb ik dit altijd gehad...er was in elk geval geen reden tot nader onderzoek. Ik had al zo'n vermoeden maar als ik niet was gegaan was ik misschien rond blijven lopen met onzekerheid, dat dan weer wel ::)
Het viel mij laatst bij mijn meneer ook op tijdens de Noorse les achter de webcam maar niet in het echt. Blijkbaar is het iets met camera’s 😂

Mijn tweede appeltaart is met een kleine theelepel alleen bakepulver (bakpoeder) wel goed gelukt !

Klaag; ik slaap zooooo beroerd. Leeftijd dingetje. Opvliegers dus. Ik word er echt simpel van.
Door dinky89
Ik maak appeltaartdeeg met alleen ei, bloem (met beetje bakpoeder), boter en suiker. Wat ik nog wel eens doe tegen een zompige bodem is, wanneer ik andere appels dan goudreinetten gebruik, een beetje custard op de bodem onder het appel/rozijnen/kaneel mengsel. Ook wel eens panko voor gebruikt.
Baking soda heb ik nog nooit gebruikt bij het bakken dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

Wel fijn dat de neuroloog niet met gekke dingen is gekomen Pien!
Door - pien -
Siberienne schreef: ma 22 feb 2021, 11:30 Het viel mij laatst bij mijn meneer ook op tijdens de Noorse les achter de webcam maar niet in het echt. Blijkbaar is het iets met camera’s 😂

Mijn tweede appeltaart is met een kleine theelepel alleen bakepulver (bakpoeder) wel goed gelukt !

Klaag; ik slaap zooooo beroerd. Leeftijd dingetje. Opvliegers dus. Ik word er echt simpel van.
;D ;D ;D

Fijn dat je appeltaart gelukt is, jeej!

Dat is erg vervelend. Ik heb geen tips, behalve 'kijk naar wat je eet en drinkt' en heb je een goed supplement?
Ik had zelden opvliegers, gelukkig. Volgens onze drogist helpt Femalis bij veel vrouwen, bij mij net niet :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door