Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Siberienne
Ik ruim alles op binnen de bebouwde kom en zorg hier dat het niet op smalle wandelpaadje ligt of op de loipe. Maar ben wel serieus afgehaakt toen iemand begon dat in het bos eigenlijk alle poep ook opgeruimd moest worden want het staat zo lelijk en misschien loopt en kind ook buiten het pad. Maar het valt nu ook zo op in de sneeuw :biggrin2:

(Was dus op FB, wel grappig dat het overal hetzelfde is met klagen over poep, of je nu hier woont of in NL. Er lag ook wel veel poep in het dorp langs de weg moet ik zeggen, en op opritten en stoepen. Da’s serieus niet fijn als je de kinderwagen elke keer onder hebt zitten. Vooral halfbevroren en dat het er dan binnen lekker vanaf dooit...)
Door dinky89
Zo was ik bij mijn vorige huis erg blij dat ik niet het grasveldje voor mijn deur had. Dat lag vol hondenpoep en qua doorheen lopen was het niet doorgaand dus weinig risico op er in stappen. Maar in de zomer kwam mij daar toch een stank af! Naar de winkel toe was het daar adem inhouden op de stoep vanwege de stank :-X
Door pearlsofpassion
IMG_20200929_084807.jpg
IMG_20200929_084807.jpg (4.19 MiB) 1562 keer bekeken
Ik denk niet dat dat veel commentaar nodig heeft...
Hij had ontzettend veel geluk dat zijn schoenen en broek proper gebleven zijn. Maar ik ben wel met emmer sop en borstel naar school kunnen gaan om de fiets daar af te wassen want no way had het gelukt om nog een keer thuis te komen zonder zichzelf te besmeuren...
En dikke chance dat hij spatborden had, je had die moeten zien! Als hij die niet had gehad, had het gewoon in zijn nek gehangen. :-X
Kleine broer Maxime heeft nog een loopfiets en geen spatborden...

En dit is geen losstaand voorval. Dit zijn tijden wekelijkse taferelen geweest..
En de stank... :censored2:
Door hannabelgje
Hier ligt bijna nergens hondenpoep. Zelf loop ik alleen in verwegistan waar ik het niet opruim. Of het moet niet ver genoeg in de berm liggen. Dan krijgt het een zetje. Toch weer een voordeel dat veel Belgische honden hier hun erf nooit af komen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Door Eef+Stippels
pearlsofpassion schreef: wo 17 feb 2021, 19:07 IMG_20200929_084807.jpg

Hij had ontzettend veel geluk dat zijn schoenen en broek proper gebleven zijn. Maar ik ben wel met emmer sop en borstel naar school kunnen gaan om de fiets daar af te wassen want no way had het gelukt om nog een keer thuis te komen zonder zichzelf te besmeuren...
En dikke chance dat hij spatborden had, je had die moeten zien! Als hij die niet had gehad, had het gewoon in zijn nek gehangen. :-X

En dit is geen losstaand voorval. Dit zijn tijden wekelijkse taferelen geweest..
;D ;D
Sorry ik moet daar wel om lachen :P
Maar wat vreselijk vies :-X
Door Siberienne
pearlsofpassion schreef: wo 17 feb 2021, 19:07 IMG_20200929_084807.jpg

Ik moet ineens denken aan een verhaal van de fokker van onze honden. Hij deed mee aan sledehonden races maar als de teams in beweging komen, komen vaak ook de darmen in beweging. Hij moest als een van de laatste teams van start en nou ja, de sneeuw was nogal bruin. En het was niet zo koud. En toen zette hij wat later in de race zijn capuchon op... ::)
Door pike
Siberienne schreef: do 18 feb 2021, 14:44 Ik moet ineens denken aan een verhaal van de fokker van onze honden. Hij deed mee aan sledehonden races maar als de teams in beweging komen, komen vaak ook de darmen in beweging. Hij moest als een van de laatste teams van start en nou ja, de sneeuw was nogal bruin. En het was niet zo koud. En toen zette hij wat later in de race zijn capuchon op... ::)
Waarschijnlijk had hij meer gehad aan een spatmasker :biggrin2:

Ik wist trouwens niet dat honden in draf of galop ook kunnen poepen..
Door Siberienne
pike schreef: do 18 feb 2021, 15:42 Waarschijnlijk had hij meer gehad aan een spatmasker :biggrin2:

Ik wist trouwens niet dat honden in draf of galop ook kunnen poepen..
Ja daar wordt op getrained zelfs. En de middelste hond in een 12 span heeft ook niet zoveel te willen als ‘ie moet. Alle gekheid op een stokje; het is ook gevaarlijk als ze ineens stoppen. Onze eerste husky deed het ook, die had in een team gelopen, en als ik er twee voor de step had, had de tweede hond ook niet zoveel keus. Voor de rest hebben wij het nooit geleerd. Zo’n haast hebben we niet maar het is weleens lastig als ze in volle vaart ineens stoppen.
Door pike
Siberienne schreef: do 18 feb 2021, 18:43 Ja daar wordt op getrained zelfs. En de middelste hond in een 12 span heeft ook niet zoveel te willen als ‘ie moet. Alle gekheid op een stokje; het is ook gevaarlijk als ze ineens stoppen. Onze eerste husky deed het ook, die had in een team gelopen, en als ik er twee voor de step had, had de tweede hond ook niet zoveel keus. Voor de rest hebben wij het nooit geleerd. Zo’n haast hebben we niet maar het is weleens lastig als ze in volle vaart ineens stoppen.
Daar heb ik wel beeld bij, als er een plots op de rem trapt omdat hij moet poepen. Nee, dat lijkt me ook niet echt de bedoeling. En in een span van 12 wordt de hond natuurlijk meegesleurd. Maar ik dacht ze houden dat gewoon op, daar zijn ze ook heel goed in... Zo leer je nog eens wat bij :D
Door pike
koekje schreef: do 18 feb 2021, 22:52 Wielrenners kakken en piesen toch ook tijdens het wielrennen?
Ja maar als ik Lizzy's ooggetuigenis mag geloven (en ik zie geen reden daaraan te twijfelen) springen die eventjes snel van de fiets om hun broek te laten zakken :biggrin2:

Een paard wel, die poept nog in rengalop :cool: Maar om te piesen moet die echt stil gaan staan.
Door - pien -
koekje schreef: do 18 feb 2021, 22:52 Wielrenners kakken en piesen toch ook tijdens het wielrennen?
Is dat waar ? ? ? Hoe krijg ik dit van mijn netvlies als het waar is?

Ik had zoiets geks...ik maakte een selfie om mijn coronacoupe om aan mijn kinderen te sturen en ik glimlach dapper in m'n camera, toen ging ik de beste foto uitkiezen en ineens zie ik dat m'n ene mondhoek amper mee glimlacht.
Toch maar even de dokter gebeld en die wilde me graag even zien. Allerlei testjes gedaan en die gingen/waren goed...toch wilde ze even overleggen met een neuroloog.
Die wil me nu ook even zien.
Ik schoot in de stress (is nu weer gezakt) maar ga er maar van uit dat het niks geks is. En als er wel wat aan de hand is wil ik dat ook graag weten. Nou, wordt vervolgd.
Door Siberienne
Volgens mij stappen die meestal wel af .. ik denk aan het historische poepMoment van Tom Dumoulin In de giro waarbij hij een geparkeerde camper in vloog.

Er is wel een bekend moment van een marathon loper die tijdens een wedstrijd de poep uit zijn broekje haalt en weggooit. Cor Vriend was dat geloof ik. (Ver voor jouw tijd :biggrin2: )
Door dinky89
Siberienne schreef: vr 19 feb 2021, 15:49 Volgens mij stappen die meestal wel af .. ik denk aan het historische poepMoment van Tom Dumoulin In de giro waarbij hij een geparkeerde camper in vloog.

Er is wel een bekend moment van een marathon loper die tijdens een wedstrijd de poep uit zijn broekje haalt en weggooit. Cor Vriend was dat geloof ik. (Ver voor jouw tijd :biggrin2: )
N.a.v. het moment van Dumoulin was in bureau sport wel reportage dat er ook wielrenners zijn geweest die naast ploegleiders auto kwamen fietsen en al rijdend in een petje poepten ipv af te stappen :biggrin2:

Hopelijk heb je vlot duidelijkheid Pien!
Door pearlsofpassion
Ze piesen alleszinds gewoon al fietsend. Flieter door een broekspijp en de pies langs het been naar beneden.
Geven ze zelf op tv gewoon toe...
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door