Toms schreef: ↑do 10 jul 2025, 11:24
Hoi, dit topic was bedoeld om fijne, gelijkgestemde baasjes te vinden
En dan kom je er achter dat je niet met iedereen op elke onderwerp gelijkgesteld bent, dan kan toch?
Er zal hier niemand ter discussie stellen dat we blij worden van vers gevoerde pups, dus die overeenkomst is er sowieso absoluut. Maar bij de zoektocht naar de match tussen baasje en fokker zijn er meer onderwerpen waarbij je wel of geen overeenstemming vindt.
Ik woon op 15 km van de Belgische grens, en no way dat ik een pup van 8 weken daar vandaan haal. En ik ging met mijn niet gevaccineerde honden ook absoluut niet de grens over op de Kalmthoutse heide. Dat risico durf ik niet te nemen. Dat gaf ook nog een keer een probleem toen we vanuit limburg naar huis moesten en een Brabantse snelweg afgesloten was. Voor mij was dat namelijk geen ding van volgens de regels willen leven maar het risico wel of niet durven nemen. Dat durfde ik niet, de kans van 0,005322% misschien dat mijn hond in beslag genomen zou worden. Dus ik heb niet eens verder nagedacht of het niet naleven gevolgen zou kunnen hebben voor een ander.
En zo is dat voor iedereen anders. Hebben we tijdens de corona crisis ook gezien. Je neemt het risico niet alleen voor jezelf, maar het kan ook gevolgen hebben voor een ander. Dus logisch dat mensen er wat van vinden en er een vraag over stellen. Zolang je daar met elkaar beschaafd het gesprek over hebt is daar niets mis mee en is het zelfs ontopic in je zoektocht naar geschikte baasjes.
Het zijn wel dotjes hoor. En stiekem vind ik ze als cavia-baasje ook wel wat weg hebben van cavia's

weten jullie al welke dame gaat blijven?