Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door frodo quin
Heeft iemand ideeën over hoe Quin haar nagels beschermen?

Haar middelste nagels van haar voorpoten slijten altijd veel meer af dan de buitenste. Die moet ik soms zelfs een beetje vijlen. Ik denk verkeerde stand van de tenen in combinatie met haar manier van lopen. Je hoort haar nagels ook altijd in huis tikken. Bij Emma nooit.

Niet echt een probleem, maar nu zijn die nagels ook aan de voorkant afgesleten. Geen idee waarom nu wel en normaal niet. Ik heb het opgemerkt doordat ze mank liep. Ze staat nu dus op gedeeltelijk huisarrest zodat haar nagels kunnen herstellen, maar dat is natuurlijk niet zo leuk voor haar.

Ik zoek iets om de nagels te beschermen tot het herstelt is wat geen schoen is. Ik had zelf aan iets als nagellak gedacht, maar of dat goed is voor de nagels weet ik niet en ik denk dat wat steviger/dikker waarschijnlijk wel nodig is. Iemand ideeën?

Op de foto is het haar linkse voet. Rechts is normaal voor haar. Het is dus geen vuil.
Bijlagen
IMG_20250709_102445.jpg
IMG_20250709_102445.jpg (2.04 MiB) 73 keer bekeken
Door eelke
Hmm ik denk dat ik verder zou kijken; er zal een reden zijn waarom ze die voet niet goed optilt tijdens het lopen, en het is denk ik beter om die reden te achterhalen ipv het symptoom op te lossen.

En tot die tijd zo veel mogelijk op gras of grond laten lopen. Waarom is een schoen geen optie? Kan een sok wel?
Door frodo quin
eelke schreef: wo 09 jul 2025, 12:41 Hmm ik denk dat ik verder zou kijken; er zal een reden zijn waarom ze die voet niet goed optilt tijdens het lopen, en het is denk ik beter om die reden te achterhalen ipv het symptoom op te lossen.

En tot die tijd zo veel mogelijk op gras of grond laten lopen. Waarom is een schoen geen optie? Kan een sok wel?
Ik denk dat het gewoon van te rennen en spelen en springen op de betonnen en asfalten straten is.

Ze is een expressieve draver, heel sierlijk, maar haar prachtige beweging zorgt voor ongelijke slijtage zoals je ook aan haar andere voet kan zien. Beetje jammer, maar het is haar natuurlijke manier van lopen. Ik denk dat ze nu gewoon wat te gek gedaan heeft.

Enkel onverhard kunnen we nergens heen. Als we bv grote boswandeling maken zoals eind vorige week is er in verhouding veel onverhard pad, maar nog steeds pakweg 18 van de 24 km is beton of asfalt. Klein rondje bos vlakbij is ook minstens 2/3 straat. Andere wandelingen zijn meer verharde wegen. Zijn kleine wegen en veldwegen waar ze los kunnen rennen en spelen, maar onverharde stukken zijn hier niet veel en kom je dus enkel na kilometers verhard.

Schoen kan, maar vindt zij niets en met die warmte en de mindere grip vind ik dat ook minder. Als ik geen oplossing voor op haar nagels zelf vindt dan moet het maar. Het is ook maar voor tijdelijk tot het wat herstelt is.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door