Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
Nee, niets..
We geloven er niet echt meer in. We hebben gedaan wat we konden en wie weet, wordt hij toch ergens gevonden.
Maar we vrezen het ergste nu.

Dit is echt de vreselijkste manier ooit...
Door frodo quin
Dat is wel een goed idee. Misschien sherlock speurteam contacteren. Er zit nu al redelijk veel tijd tussen, dus ik zou het dan wel snel doen.
Door eelke
Ohhhh Pop, dit had ik even helemaal gemist, wat super naar dit zeg :-\ ik ga toch duimen voor een wonder
Door pearlsofpassion
Gaat dat ook voor katten? Speurhonden?
En een kat die panisch is voor honden?

En moet je dan geen zuivere geur kunnen aanbieden?
Ik heb niets dat enkel naar hem ruikt..
Cuzco zit daar altijd tussen.

En het heeft hier ook al 3 dagen gigantisch geregend. Maar echt heel veel.
Kan dat dan?
Door hannabelgje
Dat zou ik hun vragen. Die zullen dat wel weten. Klinkt cru maar als hij ergens dood ligt kan hij gevonden worden door speurhonden lijkt mij.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Ik heb hem gezien!
Net na m'n vorige bericht.
Hij stond achteraan de tuin. Maar hij durft nog niet goed, lijkt het. Hij kwam niet naar het poortje, dus nu heb ik op verschillende plaatsen stukken tuinafsluiting weggehaald.
Toen ik dichter kwam met snoepjes ging hij terug de mais in. Met eten lokken zal dus wss niet gaan, zoals verwacht.
Door frodo quin
pearlsofpassion schreef: di 08 jul 2025, 10:44 Ik heb hem gezien!
Net na m'n vorige bericht.
Hij stond achteraan de tuin. Maar hij durft nog niet goed, lijkt het. Hij kwam niet naar het poortje, dus nu heb ik op verschillende plaatsen stukken tuinafsluiting weggehaald.
Toen ik dichter kwam met snoepjes ging hij terug de mais in. Met eten lokken zal dus wss niet gaan, zoals verwacht.
Oh super!
Afsluiting tijdelijk weg is denk ik een goed idee.

Ik weet dat speurhonden ook katten opsporen. Of dat dat een goed idee is met een kat die bang is van honden gaan zij wel op kunnen antwoorden. Hopelijk is het niet nodig en loopt hij nu zelf terug. Hij heeft iig de tuin toch al gevonden
Door hannabelgje
Pfffff wat een opluchting Pop. Ik zou zeker wat eten voor hem neerzetten waar je hem hebt gezien.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Door Anne in Zweden
Ooow, dat biedt hoop! Inderdaad wat voedsel neerzetten op verschillende plekken, en ik heb ooit gehoord dat het helpt om gebruikte kattenbakkorrels rond en in de tuin te leggen, zodat hij de geur van thuis herkent.

Ik hoop toch zo dat Luis veilig thuiskomt! Maar het is alvast een goed teken dat hij nog leeft en dat hij blijkbaar nog weet waar hij thuishoort!
Door pearlsofpassion
Kattenbakinhoud had ik al gedaan. Paar dagen terug al. Nu heb ik Cuzco geborsteld en het haar daar rond laten vliegen.
We hebben daarstraks ook eten neergezet. Of hij daar wat mee wil, weten we niet.

Cuzco weet het ook. Hij loopt te ijsberen en naar de plek te kijken en hij gaat meteen mee de tuin in als wij gaan. Je merkt duidelijk dat hij weet dat Luis daar is. Maar hij durft er ook niet naartoe.
Normaal ligt hij op dit uur te slapen. Maar vandaag nog niets. Steeds maar rondlopen en kijken.
Door Anne in Zweden
In dat geval zou ik ervoor zorgen dat er vannacht eten voor hem staat op verschillende plekken, ook in de tuin en bij de deur of het kattenluik waardoor hij naar binnen kan, en er het beste van hopen. :) Het belangrijkste is dat hij na drie dagen nog steeds in leven is, en dat hij zich dus op een of andere manier heeft weten te redden. Voor de rest blijven we gewoon duimen!
Door pearlsofpassion
We gaan zeker eten zetten.
En Meneer slaapt al dagen op de bank zodat de deur waar hij normaal langs naar binnen komt, open kan blijven.

Een kat overleeft normaal wel een week zonder eten. Zeker als hij al niet zwaar was om te beginnen. Zware katten krijgen leververvetting, dat is bij slanke veel minder.
Hij heeft nog ooit een week niet gegeten, wel aan het infuus in opname, maar toen was hij ook wel door het oog van de naald gekropen. Bleek uiteindelijk maagverstopping..
Dus of dat nu wil zeggen dat hij elders eten vind, dat betwijfel ik. Hij eet volgens mij gewoon niet. Zijn eetlust is het laatste jaar zowiezo bijna onbestaande. Het lukte het laatste half jaar al niet meer om er eten in te krijgen gewoon om hem op gewicht te houden.
Ik stond op het punt bij de DA prednison te gaan vragen om nog wat tijd te kopen. Want verder heb ik eigenlijk alles geprobeerd.... :-[
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door