Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaela
Heel erg veel sterkte! Elk dier verdient zoveel liefde, wat een bof voor Roos dat ze bij kwam en dat mocht ervaren!
Door frodo quin
Dank jullie wel voor de lieve woorden. Dat doet deugd.

Kippen zijn zeker bijzondere dieren en liefde verdienen ze zeer zeker, net zoals elk voelend levend wezen. Jammer genoeg mist dat bij velen, zeker bij industriedieren. Ik ben ook heel blij dat ik haar dat nog heb kunnen geven.

Ze heeft nog een leven gehad waarin ze wel gelukkig kon zijn en ik ben er zeker van dat ze heel goed begreep dat ik mijn best deed om er voor haar te zijn. Dat liet ze eigenlijk wel heel vaak merken.

Roos is bijna twee jaar bij mij geweest. Voor een kip van haar "ras" en herkomst is dat al heel mooi, maar je gunt ze nog zo veel meer. Nuja, dat herkent iedereen hier wel denk ik. Je huisdier afgeven komt altijd te vroeg en je wil altijd meer voor hen.
Door pearlsofpassion
Inderdaad.
Sterkte ermee.. :-*
Het is gewoon nog zoveel zwaarder om er vrede mee te nemen in deze omstandigheden. Maar gelukkig is ze zeker geweest bij jou. En dat is wat echt telt!
Door Aquillo
Heel veel sterkte met het verlies van Roos.
Je hebt er alles aan gedaan om haar zo comfortabel mogelijk te houden.
Door hannabelgje
Een aantal rollen kvv herplaatst. Bob is zo'n ontzettende zeikerd met eten. Lam is bah, konijn is bah, eend is bah, geit is bah en kalkoen is ook meh maar dat eet ie dan met lange tanden. Alles met lam dus herplaatst. Konijn vinden de poezels wel lekker. Als ik kvv lichtjes kook met lam dan eet meneer het met smaak op. Ik zou em bijna op gekookte voeding zetten ipv rauw.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Omdat klagen vaak toch helpt...

Luis is gisterenavond door de voordeur naar buiten gegaan. Op zich mag dat want we wonen nu super rustig. Er is sindsdien bij mij weten ook nog geen auto langsgereden. Ze gingen al maanden in de tuin maar bleven daar ook.
Nu dus op straat, we zagen hem gisterenavond snel langslopen en het veld in lopen, misschien van iets geschrokken?
Alleszinds, hij is nog niet naar huis gekomen... :-[
Ik heb het tuinpoortje open gezet, aangezien ze niet over afsluitingen heen klimmen. En hij kan uiteraard ook langs de voordeur komen, al zal hij dat wss niet durven. Hij is wel een onzeker geval natuurlijk.

Ik had echt verwacht dat hij gisterenavond leuk op stap was, hij geeft wel vaker aan liever buiten te blijven 's avonds laat maar normaal haal ik hem dan toch naar binnen. Ik had dus verwacht dat hij vanmorgen wel in de tuin voor het raam zou zitten. Maar niets dus... :(

Het is moeilijk om me niet te veel zorgen te maken...

Voor alle duidelijkheid. Straat is relatief hier he.
Links van de haag is onze tuin en daar loopt hij normaal dagelijks langs die haag. Rechts is dus buiten de tuin, maar nu toch ook niet zo vreemd terrein zou ik dan denken. En super weinig verkeer dus.
20250428_144838.jpg
20250428_144838.jpg (5.95 MiB) 62 keer bekeken
Door pike
hannabelgje schreef: vr 04 jul 2025, 22:21 Een aantal rollen kvv herplaatst. Bob is zo'n ontzettende zeikerd met eten. Lam is bah, konijn is bah, eend is bah, geit is bah en kalkoen is ook meh maar dat eet ie dan met lange tanden. Alles met lam dus herplaatst. Konijn vinden de poezels wel lekker. Als ik kvv lichtjes kook met lam dan eet meneer het met smaak op. Ik zou em bijna op gekookte voeding zetten ipv rauw.

Wat lijkt me dat lastig, zo'n moeilijke eter. Ties lust werkelijk alles.

Eigen klaag: Ties is gisteren gebeten door een of meerdere dazen. Hij had allemaal bloedende bultjes op zijn oorschelpen >:( Het deed hem behoorlijk zeer, wist niet waar hij het zoeken moest. :'(
Door Aquillo
pearlsofpassion schreef: za 05 jul 2025, 08:52 Omdat klagen vaak toch helpt...

Luis is gisterenavond door de voordeur naar buiten gegaan. Op zich mag dat want we wonen nu super rustig. Er is sindsdien bij mij weten ook nog geen auto langsgereden. Ze gingen al maanden in de tuin maar bleven daar ook.
Nu dus op straat, we zagen hem gisterenavond snel langslopen en het veld in lopen, misschien van iets geschrokken?
Alleszinds, hij is nog niet naar huis gekomen... :-[
Ik heb het tuinpoortje open gezet, aangezien ze niet over afsluitingen heen klimmen. En hij kan uiteraard ook langs de voordeur komen, al zal hij dat wss niet durven. Hij is wel een onzeker geval natuurlijk.

Ik had echt verwacht dat hij gisterenavond leuk op stap was, hij geeft wel vaker aan liever buiten te blijven 's avonds laat maar normaal haal ik hem dan toch naar binnen. Ik had dus verwacht dat hij vanmorgen wel in de tuin voor het raam zou zitten. Maar niets dus... :(

Het is moeilijk om me niet te veel zorgen te maken...

Voor alle duidelijkheid. Straat is relatief hier he.
Links van de haag is onze tuin en daar loopt hij normaal dagelijks langs die haag. Rechts is dus buiten de tuin, maar nu toch ook niet zo vreemd terrein zou ik dan denken. En super weinig verkeer dus. 20250428_144838.jpg
oh oh die is op verkenning. wilde vast wel eens ontdekken wat er allemaal in de omgeving te vinden is.
Ken je de BBC documentaire over huiskatten en hun leven buitenshuis? Bij het zien er van vond ik zeer bijzonder hoe groot hun territiorium soms is. Enorm ver van huis en haard.
https://www.bbc.com/news/science-environment-22821639

Maar vooral hoop ik dat hij zich vandaag toch wel komt melden bij jullie.. een geluk het is nu een paar dagen niet zo heet als voorgaande dagen
Laatst gewijzigd door Aquillo op za 05 jul 2025, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Aquillo
pike schreef: za 05 jul 2025, 09:00 Wat lijkt me dat lastig, zo'n moeilijke eter. Ties lust werkelijk alles.

Eigen klaag: Ties is gisteren gebeten door een of meerdere dazen. Hij had allemaal bloedende bultjes op zijn oorschelpen >:( Het deed hem behoorlijk zeer, wist niet waar hij het zoeken moest. :'(
ik klaag mee, Sinds Shed er niet meer is lust Osiris een heleboel niet meer. hij weigert t te eten.
Hij eet geen konijn, konijnenruggen, hert, reeribben, kwartellijfjes, fazantenvlees, ganzenvlees, kippenhartjes mondjesmaat, runderlever, kippenlever, niet alle soorten rundvlees, paardenvlees met lange tanden, wilde eend. geen gedroogde konijnenoren meer, maar ook geen verse en ook niet in stukjes geknipte oren. wil geen gekochte of zelf gedroogde pens, eet niet graag gedroogde snacks. (was hij altijd gek op)

Met zijn gebit is niets aan de hand . heb m binnenste buiten gekeerd bij de dierenarts. Hij is kerngezond.
Heeft zich nu wel herpakt na het heengaan van Shed, maar blijft bij dit probleem.

Zelfs gemalen weigert hij het als er bovengenoemde wild in zit rund en paard en orgaan gaat dan wel.
eet alleen nog rauwe kippenvleugels en andere kip als ik het in stukjes knip of maal, eet wel kippenmaagjes. lichtgegaarde kippenhartjes, in stukjes geknipte tamme eendenkarkassen.
gedroogde hert, licht gegaard waarbij de binnenkant nog rauw is trapt hij niet in. Gekookt met kruiden en knoflook eet hij alle vlees graag. naar ja dan mist hij bot gehalte. Had uit nood gedroogde worsten van tammenga en andere merken waarin de hoogste vleesgehaltes zitten . die lust hij als snack. had nog blik staan met 80 % vlees (voor logeehonden) die lust hij wel,
Darf kvv konijn waar andere maar een deel konijn in zit luste hij wel. maar als ik het zelf maal niet.
Ik zie mij door dit gedrag genoodzaakt een groot deel van ingekochte voorraad maar van de hand te doen als hij het na nog een maand nog steeds allemaal weigert. dan moet ik maar kvv proberen. of gedroogd en gekookt. en alle het geweigerde goed ingevrogeren voedsel maar van de hand moet doen.

Ik vrees dat zijn windhondenafkomst met het voedingspatroon een grotere invloed heeft gekregen dan zijn allesvraat podencoafkomst.
Door pearlsofpassion
Aquillo schreef: za 05 jul 2025, 11:18 oh oh die is op verkenning. wilde vast wel eens ontdekken wat er allemaal in de omgeving te vinden is.
Ken je de BBC documentaire over huiskatten en hun leven buitenshuis? Bij het zien er van vond ik zeer bijzonder hoe groot hun territiorium soms is. Enorm ver van huis en haard.
https://www.bbc.com/news/science-environment-22821639

Maar vooral hoop ik dat hij zich vandaag toch wel komt melden bij jullie.. een geluk het is nu een paar dagen niet zo heet als voorgaande dagen
Ja, dat hoop ik.
Maar hij is al 15 en heeft nooit vrij buiten geleefd, enkel binnenshuis of in afgesloten tuin. En normaal vind hij een kwartier buiten in de tuin al ruim voldoende. Hij is niet meer zo'n jonge energieke kat maar best op de sukkel.
Dus zo eenvoudig is het misschien toch niet.

Daar komt ook bij dat hij al 24u niets gegeten heeft. En eten gaat er tegenwoordig ontzettend moeilijk in. Hij staat dus ook te mager eigenlijk. Hij wordt sinds een jaar ook super misselijk als hij 24u niet eet. Dan komt alles wat hij erna eet er weer uit. Zelfs blik. Laatste keer moest ik het uiteindelijk met vanillepudding doen omdat daar suiker in zit om hem weer vertrokken te krijgen met kleine beetjes eten. Sindsdien zorgen we dat hij minstens elke dag iets eet.
Dus ik ben bang dat hij zich ondertussen ook ziek gaat voelen en dan misschien wegkruipt. :'(
Door Anne in Zweden
Ik lijd met je mee, PoP. Je blijft je zorgen maken tot ze weer op de stoep staan, als je kat de benen neemt. Hopelijk besluit Luis dat zelf een muis vangen veel te lastig is als je ook gewoon luid mauwend een bakje eten bij de butler kunt opeisen, en dat hij daarom snel weer terugkeert.
Door hannabelgje
Hè getver pop zo herkenbaar. Gelukkig staan ze hier dan midden in de nacht voor de deur te zeuren. Ik hoop dat hij vlug terug is. Hier ging ik steeds dezelfde rondjes lopen rond het huis om een spoor naar huis te maken.

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door