Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door - pien -
Mijn dochter wilde al een tientje inzetten ;D op 'ik denk dat er (Border) Collie in zit' omdat hij best clingy is. Maar dat zit ook in Spaniel.
We zullen het zien :D
Door Kromfohrlanders
Voor zover ik weet zijn Working Cockers feitelijk Engelse Cocker Spaniels maar dan dus werklijn.
In de praktijk zie ik wel grote verschillen, zeker ook qua drive.

Ik heb een paar "gewone" engelse cockers in mijn agility les, en die zijn leuk maar de neus wint het regelmatig... ze zijn ook niet super snel.
De Wockers die ik bij bekenden zie en op agility wedstrijden tegen kom zijn wel echt anders, vaak wat slanker / meer op snelheid gebouwd en daar zit een drive en energie in... wow.. ok, varieert nog van honden die het spelletje wel geinig vinden tot honden die als snelheidsduivels al gillend door het parcours racen.. (ik heb soms medelijden met de handler die zo'n berg energie moet zien te handlen en tijdig van alle info moet voorzien)
Maar qua papieren zijn het allemaal Engelse Cocker Spaniels. (als ze een stamboom hebben)

Ben heel nieuwsgierig waar Embark voor jullie mee komt.
Ciske (mijn zwarte mixje) is voor een groot deel ook Engelse Cocker Spaniel en Cocker Spaniel. In gedrag merk ik dat ook wel, naast de Siberische Laika. De rest van de rassen herken ik (nog) niet in haar.

Karen
Door Aquillo
pike schreef: vr 23 mei 2025, 07:05 Wolven eten ook zwijnen met varkenspest. Zelf zijn ze daar niet gevoelig voer. In regio’s waar wolven voorkomen is de varkenspest nagenoeg verdwenen.

https://www.varkensbedrijf.nl/diergezon ... p-afstand/
Maar het gaat bij het voeren van varkensvlees aan tamme honden toch om het gevaar van de voor honden dodelijke ziekte van Aujeszky? dat is toch iets anders dan varkenspest? en dan de vraag of Aujeszky alleen bij veevarkens voorkomt of ook bij wilde zwijnen?
Door pike
Aquillo schreef: za 05 jul 2025, 11:40 Maar het gaat bij het voeren van varkensvlees aan tamme honden toch om het gevaar van de voor honden dodelijke ziekte van Aujeszky? dat is toch iets anders dan varkenspest? en dan de vraag of Aujeszky alleen bij veevarkens voorkomt of ook bij wilde zwijnen?
Ja het zijn twee verschillende ziektes. Wilde zwijnen kunnen ook Aujeszky hebben.
En Aujeszky is dan voor wolven weer wel gevaarlijk en dodelijk.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door