Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Kaela schreef: di 01 jul 2025, 13:58 Hiep hiep! Drie jaar vandaag! En mijn puppie is inmiddels helemaal van de vlechten. Dus mama oefent zich een bult en heeft zojuist haar eerste opvlecht gemaakt!

Ze is ook van de feestjurken, dus zo dag kreeg ze voor haar verjaardagsfeestje de mooiste feestjurk. Die moest gister ook aan naar haar verjaardagsfeestje bij de opvang. Dus die ligt nu in de week om alle taart eraf te krijgen :biggrin2: ze voelde zich de koning te rijk, precies zoals het hoort als je jarig bent!

IMG_7407.jpeg
3 jaar??? Hoe dan?! :o
Van harte gefeliciteerd met je heerlijke puppenkind :-*
En die vlecht doe ik je echt niet na! :biggrin2:
Door dinky89
Van harte gefeliciteerd met je dochter Kaela! Vlechten zien er mooi uit! En klinkt als een heerlijke verjaardag met de mooie feestjurk (wel nieuwsgierig hoe de feestjurk er uit ziet ::) ). Nog maar een jaartje dat ze naar de basisschool mag :o
Door Kaela
dinky89 schreef: di 01 jul 2025, 16:45 Van harte gefeliciteerd met je dochter Kaela! Vlechten zien er mooi uit! En klinkt als een heerlijke verjaardag met de mooie feestjurk (wel nieuwsgierig hoe de feestjurk er uit ziet ::) ). Nog maar een jaartje dat ze naar de basisschool mag :o
IMG_7352.jpeg
IMG_7352.jpeg (516.65 KiB) 157 keer bekeken
Tadaaaaa!

Ja basisscholen. We hebben er nu vier bezocht en moeten kiezen. Een heeft een wachtrij, een heeft dalton onderwijs en de andere twee zijn beide traditioneel. Alle drie de beschikbare scholen hebben leuke extra’s. Er is gewoon niets op aan te merken. Dus vinden we het ook lastig kiezen!
Door zurca
frodo quin schreef: di 01 jul 2025, 17:54

Zurca, wat vind jij van de koeljas? Scheelt het echt?
Nou ik was dus best sceptisch maar ik kan nu echt zeggen dat het Pippa zeker helpt!
Die heeft het snel warm en wandelen staat dan niet op haar "to do lijstje". Prima, geen probleem daar houden we rekening mee maar met dagen als deze moet ze toch ff eruit in de middag. Dan krijgt ze dus deze jas aan (merk Ruffwear) en dan loopt ze mee, amper hijgen, kwispelend staartje...Ik gebruik m alleen voor een blokje om, voor echt een wandeling zou ik extra water meenemen om nog een keer nat te maken.
Door doranto
frodo quin schreef: di 01 jul 2025, 17:54 @Kaela: proficiat met het jarige kind. Ik vind de vlechten knap gedaan hoor.

Zurca, wat vind jij van de koeljas? Scheelt het echt?
Bij ons had Honyx als het warmer was ook altijd een koeljas aan. Bij hem was het verschil ook enorm! Hij kon heel erg slecht tegen warmte. Met jas kon hij goed meewandelen terwijl dat zonder jas gewoon onmogelijk was voor hem.
Door dinky89
Kaela schreef: di 01 jul 2025, 18:38 IMG_7352.jpeg

Tadaaaaa!

Ja basisscholen. We hebben er nu vier bezocht en moeten kiezen. Een heeft een wachtrij, een heeft dalton onderwijs en de andere twee zijn beide traditioneel. Alle drie de beschikbare scholen hebben leuke extra’s. Er is gewoon niets op aan te merken. Dus vinden we het ook lastig kiezen!
Dat is wel echt een geweldige jurk! :D
Maken de scholen nog veel verschil in reistijd of veiligheid qua route naar de school? Wanneer het inhoudelijk moeilijk kiezen is zouden dat aspecten zijn die voor mij mee zouden gaan tellen ;)
Door pike
Kaela schreef: di 01 jul 2025, 13:58 Hiep hiep! Drie jaar vandaag! En mijn puppie is inmiddels helemaal van de vlechten. Dus mama oefent zich een bult en heeft zojuist haar eerste opvlecht gemaakt!

Ze is ook van de feestjurken, dus zo dag kreeg ze voor haar verjaardagsfeestje de mooiste feestjurk. Die moest gister ook aan naar haar verjaardagsfeestje bij de opvang. Dus die ligt nu in de week om alle taart eraf te krijgen :biggrin2: ze voelde zich de koning te rijk, precies zoals het hoort als je jarig bent!

IMG_7407.jpeg
Drie jaar :o Niet te geloven wat gaat dat toch snel allemaal. Van harte gefeliciteerd! En die vlechten zien er geweldig uit, knap gedaan hoor.
Door Kaela
dinky89 schreef: di 01 jul 2025, 20:19 Dat is wel echt een geweldige jurk! :D
Maken de scholen nog veel verschil in reistijd of veiligheid qua route naar de school? Wanneer het inhoudelijk moeilijk kiezen is zouden dat aspecten zijn die voor mij mee zouden gaan tellen ;)
Goede punten, maar de twee die bovenaan staan zitten in hetzelfde gebouw. Dus dat is voor beide precies hetzelfde. Ze hebben ook beide hele leuke ruime schoolpleinen om te spelen.
Misschien moeten we maar ine mine mutte gaan doen.

Dank voor alle lieve felicitaties allemaal! De rust is weer wedergekeerd. Ze is nu drie en een grote meid en bijzonder content daarmee. Onze lieve kleine boef!
Door frodo quin
Je zal waarschijnlijk al wat beter een beslissing kunnen nemen als je de scholen bezocht hebt.

Ik heb zelf in de lagere school Freinet gedaan. Het bestond nog niet in secundair, dus jammer genoeg kon dat niet. Regulier onderwijs paste echt niet voor mij. De ene school slechter dan de andere. Met wat ik al gelezen heb over jouw dochter denk ik dat het voor haar ook niet ideaal is. Ik ken zelf weinig van de Dalton methode. Een vriend zijn dochter gaat naar zo een school en van wat hij vertelde gaat dat meer in de richting van Freinet uit.
Door Kaela
frodo quin schreef: do 03 jul 2025, 07:53 Je zal waarschijnlijk al wat beter een beslissing kunnen nemen als je de scholen bezocht hebt.

Ik heb zelf in de lagere school Freinet gedaan. Het bestond nog niet in secundair, dus jammer genoeg kon dat niet. Regulier onderwijs paste echt niet voor mij. De ene school slechter dan de andere. Met wat ik al gelezen heb over jouw dochter denk ik dat het voor haar ook niet ideaal is. Ik ken zelf weinig van de Dalton methode. Een vriend zijn dochter gaat naar zo een school en van wat hij vertelde gaat dat meer in de richting van Freinet uit.
We hebben ze al bezocht!

Freinet ken ik niet. Dalton is een methode waarbij elke school nog heel veel ruimte heeft in beslissen hoe ze het inrichten. Dus we hebben ons ook echt over deze school laten informeren, hoe doen zij het.

We komen er wel uit, het is eigenlijk een luxe probleem dat ze beide even goed zijn.
Door Anne in Zweden
Met enige vetraging, maar alsnog gefeliciteerd met de grote kleine meid, Karin! Wat een prachtige vlechten had ze, en die jurk mag er ook zijn!

@ Koeljassen: ik heb er nog een paar liggen (Hurtta + Ruffwear), voor wie geïnteresseerd is. Hier regent het weer eens, bij volle 12 graden. >:( Maar naar het weekend toe wordt het beter - we gaan misschien zelfs weer over de 20 graden heen! :surfing: :surfing: :surfing: ::)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door