Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kim_S
Doe mij maar een oud-Hollandsche zomer. Maar je zal zien dat als wij naar Zweden komen, dat het dan ineens weer heet wordt ::)

Hier is het binnen gelukkig goed te doen, zodra het buiten warmer is dan binnen gaan hier alle ramen en rolluiken dicht (vandaag was dat al om 7.00 uur zo). Dat houdt de hitte wel aardig buiten. Niet zo gezellig om de hele dag in het donker te zitten, maar het werkt dus houden we het zo.
Door Mandarijn
Het is 38°C op het terras in de schaduw. De heren zijn er helemaal klaar mee..... de voorspellingen voor later vandaag: hagel, windstoten en hoosbuien die lokaal kunnen vallen :-X
Door eelke
De caviaatjes smolten gisteren wel een beetje. Lopen ging wel maar ze stortten zich het liefst zo snel mogelijk neer. Had bevroren waterflessen erin maar daar deden ze weinig mee.
IMG-20250701-WA0014.jpeg
IMG-20250701-WA0014.jpeg (553.45 KiB) 75 keer bekeken
Ik moet zeggen dat ik ook wel smolt. Maar nu koelt het af, zon is weg, heerlijk alles weer open!
Door Mandarijn
Ondertussen meer dan 10° koeler buiten.....de voorspelde hoosbuien hier gelukkig niet gehad, maar hoor dat op andere plekken het bar en boos is
Door frodo quin
eelke schreef: wo 02 jul 2025, 17:43 De caviaatjes smolten gisteren wel een beetje. Lopen ging wel maar ze stortten zich het liefst zo snel mogelijk neer. Had bevroren waterflessen erin maar daar deden ze weinig mee.

IMG-20250701-WA0014.jpeg

Ik moet zeggen dat ik ook wel smolt. Maar nu koelt het af, zon is weg, heerlijk alles weer open!
Mijn ratten deden ook niets met ijs flessen, maar wel met een "iglo". Ik legde bevroren flessen of nog beter bevroren tupperware potten op de kooi. Daar een onderbak van een kooi boven en dat werkt echt wel heel goed als airco. Als het echt warm was een vochtig laken over het geheel en nog bevroren bakken langs de zijkanten. Het temperatuurverschil is dan echt enorm.

Hier ook blij met het betere weer. We hadden er allemaal echt last van, muv Wolf. Die gaat met + 30° nog in de zon liggen :o Katten hebben toch echt een veel betere hittetolerantie dan de meeste andere diersoorten.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door