Lizzy schreef: ↑za 21 jun 2025, 14:55 Vandaag stond er fazant op het menu. Met loden kogeltje:Niks bijzonders naar mijn idee.
20250621_144829.jpg
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Lizzy schreef: ↑za 21 jun 2025, 18:17 Nou, het is een looie kogel. Die ziet er anders uit als de metalen die ik tot nu toe gevonden heb.Hoe weet je dat het geen bismut is? Bismut munitie wordt weliswaar heel zwak afgestoten door een magneet, maar volgens mij moet je dan wel een hele sterke magneet hebben.
Lizzy schreef: ↑zo 22 jun 2025, 07:27 Het kogeltje is in het echt zwarter. En verder weet ik niet of het geen bismut is. Het voelt aan als lood en het is niet magnetisch. Ik weet verder niet wat ik kan doen om te kijken of dit wel/geen lood is.Een rontgenfoto. Lood en bismut zien er dan anders uit. Zo wisten we dan Oscar bismut kogeltjes in zijn buik had. Die waren er de foto erna weer uit.
doranto schreef: ↑zo 22 jun 2025, 16:03 Honyx hier ook hoor toen wij een keer een foto hadden laten maken. De verbaasde blik van de dierenarts en dat die dacht dat er op Honyx geschoten was, was goud waardJaaaa dat was hier ook. Al was het wel zo dat met Oscar zijn verleden dat ook weer niet zó gek zou zijn geweest. Maar zijn dieet was toch wel de grootste waarschijnlijkheid.![]()
Lizzy schreef: ↑di 24 jun 2025, 10:46 Ik heb geen idee hoe vaak er met Bismut, lood, rvs geschoten wordt natuurlijk. Is er nog iets over de hardheid van bismut en lood te zeggen? Ik weet nog wel dat wij vroeger met loden kogeltjes gingen vissen en dat was vrij zacht materiaal?ja die ken ik ook nog wel de loodjes om de vislijn te verzwaren.