Een maand geleden vroeg onze buurman of ik op de kippen wilde passen (met Leo natuurlijk). Hij ging een weekje op vakantie. Dag 1 zag ik al dat 1 kip boven bleef, in het nachtverblijf. De dag erop weer. Dus heb ik haar opgepakt en buiten gezet. Ze begon toen wel een beetje te scharrelen maar het zat me toch niet lekker dus heb haar opgepakt.
Ik zal jullie niet met de details vermoeien

maar wat we aan de onderkant aantroffen was dermate ernstig dat Leo haar in wilde laten slapen. Ik wilde dat niet dus we hebben haar in bad gedaan met haar onderkant, helemaal schoon gemaakt (

) en de overgebleven wond dik in de honingzalf gezet. Ook hebben we haar in de schuur bij ons gezet in een grote bench.
Goed, iedere dag wond schoongemaakt, honingzalf erop en vandaag zijn we zo ver dat de wond dicht is en de korsten zo goed als weg zijn (er zit nog 1 stukje van 2 mm). Ze mag dus weer terug naar de buurman, hij heeft nog 8 andere kippen. Ze moet ook echt weer terug want met dat warme weer krijgen wij vliegen in de schuur en de muizen welen tierig, de schuur stinkt enorm naar muizenzeik.
Maar nu de vraag: hoe introduceren wij haar het beste terug in haar groep? Vroeger zou ik haar gewoon (als de rest op stok is) erbij hebben gezet. Maar nu vraag ik het maar even, anno 2025