Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door dinky89
Kleine klaag, om half 5 werd ik gebeld dat de vervanging van ons kunststof kozijn morgen niet doorgaat omdat de monteur ziek is. Nu uitgesteld naar 23 mei. Tja, die paar weken extra kunnen er ook nog wel bij op de ruim 2 jaar dat we er al mee bezig zijn. Het was ook wel uitzonderlijk geweest wanneer er een keer iets goed zou gaan bij de kozijnen want er is iedere keer wel wat ::) Nadeel is dat de buurman het raam dus ook niet heeft gewassen dinsdag omdat die morgen vervangen zou worden ::)

En voor het verhogen van de feestvreugde vloog er op de weg terug naar huis vanuit het werk een steentje tegen de voorruit van de auto met een ster tot gevolg :-X
Door pearlsofpassion
hannabelgje schreef: wo 07 mei 2025, 14:17 Ze zijn pas 2 jaar oud zo lang eten ze dus nog geen brok. Gisteren begonnen met theelepel kvv mengen door het natvoer.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk
2 jaar is tijd zat om blaasgruis te ontwikkelen.
Cuzco kreeg na 1 jaar ook behoorlijk last. Zo zijn we met rauw begonnen. Volledig op rauw nooit meer wat gemerkt.
Door hannabelgje
pearlsofpassion schreef: 2 jaar is tijd zat om blaasgruis te ontwikkelen.
Cuzco kreeg na 1 jaar ook behoorlijk last. Zo zijn we met rauw begonnen. Volledig op rauw nooit meer wat gemerkt.
Heb je wel eerst een oplosdieet gegeven? Of gewoon meteen rauw? Sinds gisteren voelen de heren zich duidelijk wat beter en zijn ze erg drukjes. Ook de plasjes overal worden minder gelukkig.

Door pearlsofpassion
Gewoon meteen rauw. Maar zo erg is het bij Cuzco nooit geweest.
Hij heeft nooit bloed geplast of heel veel gaan plassen.
Je kan het al vroeger merken aan de houding. Als ze hoog op de poten met bolle rug beginnen plassen, is het teken dat ze ongemak krijgen bij het plassen.
Omdat dat iets is waar katten op brok heel erg snel last van krijgen, lette ik toen erg op.
Als er echt veel gruis in de baas zit, er al bloed bij zit en ze het niet vlot meer uitgeplast krijgen, zou ik wel eerst gaan oplossen.
Door dinky89
Ongeveer anderhalve maand geleden een mamafiets gekochte met het idee dan makkelijk op pad te kunnen. Vervolgens bezig met een buggydrager en eenvoudige paraplu buggy gekocht die mee kan op de fiets. Ik krijg het niet voor elkaar om hem te monteren dus twee fietsenwinkels gevraagd die de betreffende moederfiets verkopen welke buggydrager er op past. Krijg ik van beide terug dat de buggydrager die ik had gekocht geschikt zou zijn en dat ik wel langs kon komen bij de werkplaats, dan kunnen ze er naar kijken. Begin vorige week eerst bij winkel 1 langs. Kreeg te horen dat ik afspraak zou moeten maken voor de werkplaats en dat ze komende twee maanden vol zitten.... Na overleg konden ze toch wel even kijken en komen ze tot conclusie dat het niet zou passen en ik maar moest kijken op google welke wel past ::) Ik vervolgens naar fietsenwinkel 2. Ook daar had werkplaats geen tijd maar ik kon ruim week later wel terecht en dan zouden ze hem voor mij monteren. Dat was vandaag waarbij ook zij tot conclusie komen dat het niet past, in tegenstelling tot advies dat ook zij hadden gegeven ::) Zij wilden mij wel verder helpen en hebben gebeld met Gazelle of zij wellicht speciale buggydrager hebben voor hun moederfiets. Daarna hebben ze ook nog contact gehad met fabrikant van de buggydrager. Resultaat is dat er geen geschikte buggydrager blijkt te zijn voor de Gazelle moederfiets :???: Vanuit de werkplaats heeft monteur nu wel idee om hem toch aan mijn fiets vast te maken waarvoor ik volgende week dinsdag langs kan komen. Hopelijk kan de speciaal hiervoor aangeschafte buggy dan toch mee op mijn fiets.

Wel ben ik zeer verbaasd dat Gazelle een moederfiets ontwerpt waarbij het niet mogelijk is om een buggy mee te nemen :???:
Door frodo quin
Ik ben niet bekend met het concept mamafiets, maar er van uitgaand dat het idee is dat je kleine kinderen mee op de fiets kan nemen is het wel bizar. Hopelijk is het opgelost en niet geweldig advies van de fietswinkels....
Door pike
Ik ben de teken helemaal zat. De dag begint met teken verwijderen en eindigt met teken verwijderen. Sta ermee op en ga ermee naar bed. >:( Ties zit onder de gaatjes en de bultjes waar ze gezeten hebben. Ik ben overstag en heb een scalibor gekocht :-[
Zelf heb ik er ook al een opgelopen. >:(
Door dinky89
frodo quin schreef: do 22 mei 2025, 21:25 Ik ben niet bekend met het concept mamafiets, maar er van uitgaand dat het idee is dat je kleine kinderen mee op de fiets kan nemen is het wel bizar. Hopelijk is het opgelost en niet geweldig advies van de fietswinkels....
Concept van mamafiets is o.a. meer ruimte tussen stuur en zadel om beter kinderzitje voorop te kunnen hebben. Dus ook juist de kleinere kinderen die nog voorop zitten mee te kunnen nemen.
Daarnaast heeft mamafiets dubbele standaard waardoor hij steviger staat en een stuurslot waarmee je stuur vast zet op moment dat je kind in voorzitje zet.

Als het goed is dan wordt het dinsdag opgelost.

@Pike: dat klinkt wel als enorm veel teken :-X
Door frodo quin
pike schreef: vr 23 mei 2025, 07:17 Ik ben de teken helemaal zat. De dag begint met teken verwijderen en eindigt met teken verwijderen. Sta ermee op en ga ermee naar bed. >:( Ties zit onder de gaatjes en de bultjes waar ze gezeten hebben. Ik ben overstag en heb een scalibor gekocht :-[
Zelf heb ik er ook al een opgelopen. >:(
Hier gaat er ook gif in de honden. Een band zie ik niet zitten voor hen. Niet blij mee, maar constant teken nog minder.
Door hannabelgje
Hier al een paar weken een serestoband om. Ik werd ook gek van de teken en Bob laat ze niet verwijderen.

Door pike
hannabelgje schreef:Hier al een paar weken een serestoband om. Ik werd ook gek van de teken en Bob laat ze niet verwijderen.

Oh Ties laat ze wel goed verwijderen. Vreemd genoeg, want hij maakt altijd overal een drama van. Maar als ik met het tekenkoevoetje aankom geeft hij geen krimp. Hij blijft rustig en braaf zitten ook als ik 5 minuten nodig heb om die rot teek weer terug te vinden in zijn stugge vacht. Maar het is gewoon niet leuk meer. Telkens weer opnieuw. En dan af en toe tussendoor ook nog eens een die ik gemist heb en er volgezogen afvalt in huis. Rotbeesten zijn het.
Door Siberienne
Shad poepte vandaag al lopend in huis. Op zich is dit niet onverwacht, hij heeft minder controle over zijn achterhand. Het is wel … verdrietig.

Maar moest hij dan ook per se over het kleed lopen op een dag dat hij dunne poep heeft? (En dat is een groot en zwaar katoenen ‘fillerye’ dat met geen mogelijkheid te wassen valt, ik ben bang dat dit einde kleed is) Geen ramp voor ons, maar het was zijn eigen favoriete ligplek.
Door doranto
Siberienne schreef: vr 23 mei 2025, 17:15 Shad poepte vandaag al lopend in huis. Op zich is dit niet onverwacht, hij heeft minder controle over zijn achterhand. Het is wel … verdrietig.

Maar moest hij dan ook per se over het kleed lopen op een dag dat hij dunne poep heeft? (En dat is een groot en zwaar katoenen ‘fillerye’ dat met geen mogelijkheid te wassen valt, ik ben bang dat dit einde kleed is) Geen ramp voor ons, maar het was zijn eigen favoriete ligplek.
Heb je geen waterzuiger? Je zou dan water (met evt. een sopje) er op kunnen doen en dan opzuigen.
Door Siberienne
doranto schreef: vr 23 mei 2025, 17:23 Heb je geen waterzuiger? Je zou dan water (met evt. een sopje) er op kunnen doen en dan opzuigen.
Nee die heb ik niet, helaas. Ik heb wel schoongemaakt met een sopje en nu effe buiten gelegd, even kijken hoe het eruit ziet morgen. Kleed gaat nu toch tijdelijk weg want ik vrees dat er kans is op nog wel meer ongelukjes. Even zijn eigen klein kleed neergelegd, maar ja, daar kan je beter naast liggen..
IMG_7533.jpeg
IMG_7533.jpeg (531.23 KiB) 140 keer bekeken
Door - pien -
Siberienne schreef: vr 23 mei 2025, 17:36 Nee die heb ik niet, helaas. Ik heb wel schoongemaakt met een sopje en nu effe buiten gelegd, even kijken hoe het eruit ziet morgen. Kleed gaat nu toch tijdelijk weg want ik vrees dat er kans is op nog wel meer ongelukjes. Even zijn eigen klein kleed neergelegd, maar ja, daar kan je beter naast liggen..
IMG_7533.jpeg
Gekke Shadow :-*
:bigarmhug:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door