Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door pearlsofpassion
De bodem kan ook plaatselijk vervuild zijn.
En misschien geeft de ene regenwater en de ander kraanwater. Hebben de ene kippen veel uitloop en groen en de anderen niet. Krijgen ze groenafval dat evt bespoten is of niet.
Maakt allemaal verschil...
Door Lizzy
pearlsofpassion schreef: ma 12 mei 2025, 10:57 De bodem kan ook plaatselijk vervuild zijn.
En misschien geeft de ene regenwater en de ander kraanwater. Hebben de ene kippen veel uitloop en groen en de anderen niet. Krijgen ze groenafval dat evt bespoten is of niet.
Ja, dat zal best wel een rol spelen. Hoewel de Nederlandse autoriteiten ( ::) ) hier hadden gezegd dat het niet aan het voer ligt maar aan de grond waar de kippen op gehouden worden "Begin april kwam nieuws naar buiten vanuit onderzoek die een van deze commerciële organisaties heeft gedaan. Daaruit bleek dat hoe meer kippen vrij rondlopen, hoe meer PFAS ze in de eieren vonden. Uit eerder onderzoek in opdracht van de GGD ZHZ bleek ook dat wormen die kippen zelf uit de grond pikken een waarschijnlijke bron lijken".

Da's natuurlijk debiel want vrije uitloopkippen en bio kippen en bio dynamische kippen lopen ook buiten....
Door frodo quin
doranto schreef: za 10 mei 2025, 21:54 Volgens mij wordt het biologisch voer standaard getest. Dat merk wat wij voeren in iedergeval wel. Zelfs de verpakking wordt getest.
Welk voer voeren jullie?
Door frodo quin
pearlsofpassion schreef: ma 12 mei 2025, 10:57 De bodem kan ook plaatselijk vervuild zijn.
Of buren die spuiten. Ik ben opgegroeid met een maisveld achter de tuin. Toen ik gisteren planten aan het water geven was was mijn buur er enkele meters verder aan het doodspuiten. Gif blijft niet enkel op de vierkante meter waar hij opgespoten wordt. Gif dat al lang verboden is zit nog op gewassen, slaat neer met regen,... Het verdwijnt niet zomaar.
Door pearlsofpassion
Nooit nog, nooit nog laat ik het na om mn hennen broeds af te maken.
Ik heb zonet de hardste les ooit mogen leren.

Ik heb dit jaar al zeker 7 keer een hen broeds af gemaakt. Sommige hennen al meermaals. Mn bench om hen broedsaf te maken was altijd wel gevuld.
Dus vorige week had ik er even geen zin meer in en liet ik hen eens doen. Eerst 1 hen, dag erna 2 en sinds vanmorgen plots 3. Ze zaten natuurlijk allemaal op hetzelfde nest en de anderen moeten per se ook in dat nest leggen. Maar op zich lukte dat de hele week wel.
Telkens haal ik ze er minstens 's avonds af om de gelegde eieren van die dag te rapen.
Maar vandaag vond ik onder die 3 broedse kippen ook Ashley. Een jonge hen, net een jaar oud, dood... verstikt door die andere 3. :'(
Ik ben zo ongelooflijk kwaad! :argue2: :rant: Ik weet ook even met mijn verdriet totaal geen blijf.
Zo'n zinloos verlies! :'(

Morgen vliegen die broedende &#%@ alledrie de bench in. Goed geweten!

Ik kan het gewoon niet bevatten... hoe kunnen ze zoiets doen?
En Ashley... mijn mooie, lieve meisje. Ik wou met haar zeker nog fokken. Ze was zo goed gelukt en droeg zo'n goede genen. En gewoon.... waarom? Zo zinloos... en zo jong nog..
Oh ik ben zo kwaad!
Door pearlsofpassion
Vandaag bij daglicht merkte ik dat het niet Ashley maar Kaitlyn was. Dat is een 3 jarige hen en iets minder leuk karakter. Persoonlijk vind ik dat iets minder erg. :-[ :-X
Maar het blijft uiteraard een groot verlies en een drama dat ik in mijn leven nooit meer mee wil maken. :'(
Er zitten nu 2 hennen in de bench. 3 passen er niet in, dan gaan er nog meer doden vallen, vrees ik.
Door frodo quin
Oh, dat is wel heel naar :(

Ik heb wel al gehoord dat sommige kippen zich doodbroeden, maar dit is wel heel bizar. Hebben die dan zo een one track mind op dat moment dat ze het gewoon niet opmerken? Ik kan mij niet voorstellen dat het expres was
Door Anne in Zweden
Aargh, wat een ellende, PoP! Natuurlijk stiekem wel fijn dat het toch niet Ashley was, maar wat je zegt, het blijft een groot verlies en het is voor de kip ook niet leuk om zo aan haar einde te komen. :(
Door hannabelgje
Jeetje pop. Ik liet ze altijd broeden gewoon ook bij elkaar. Nog nooit iets geks gebeurd behalve dat ze elkaars eieren jatten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Door pearlsofpassion
Ze willen allemaal per se op dat ene nest. En.dat is een houten bakje waar eigenlijk maar 1 kip deftig in past. Dus dat wringt vreselijk. Ze hebben zo ook al eieren vertrappeld.

Ze zullen het idd niet express gedaan hebben. Maar als ze broeds zijn kunnen ze aan niets anders denken dan plat op het nest zitten. 2 van de 3 toch. Karlien is wel hardnekkig maar nog een beetje bij zinnen normaal. Die anderen zijn echt ergens anders in hun hoofd.
Ik had uiteraard ook nooit gedacht dat dit kon. :'(
Door hannabelgje
Nee dat snap ik. Je verwacht dat een kip zich daar wel onderuit wurmt. Ik had een oud konijnenhok staan waar ze in gingen zitten.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door