- do 01 mei 2025, 09:34
Oh wow, je hebt echt een hoop werk verricht! Gaaf hoor, helemaal top.
Hier groeit eea ook, voornamelijk nog binnen, vroeg voorjaar maar ik durf toch niet te veel te gokken nog. Maar dit weekend gaat er eea naar buiten. Ik heb binnen komkommer, courgette, tomaat, chilipeper, broccoli, erwten, sojabonen, boerenkool en zonnebloemen staan. De boerenkool die ik al buiten had gepland was meteen opgegeten door slakken … buiten staat pluksla, radijs, venkel, wortel, aardappelen, prei en lente-uitjes, maar die laatste is geen echt succes nog. Denk dat ik die nog maar een keer ga zaaien. De appelboompjes en pruim lopen nu uit. De bieslook, lavas en oregano en tijm hebben de winter overleefd. Vorige zondag ongelofelijk veel taai onkruid verwijderd (vooral hoefblad en paardenbloemen, m’n uit de rotstuin en de wilde frambozen die tussen mijn bessenstruiken willen gaan groeien). Plan is om dit weekend steunen in elkaar te gaan knutselen voor bonen en erwten, die wil ik in het oude aardappel bed gaan zetten maar ik vrees een beetje voor te veel slakken daar… effe bedenken wat ik daar tegen kan doen. Wordt vervolgd !