Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Muisjes zijn ook nog eens ongelooflijk schattig en mooi als je ze bezig kan zien. Dat heb ik vroeger eens als kind thuis gehad. Geweldig leuk.
En natuurlijk super nuttig. De hele voedselketen steunt erop. Ik heb die roofvogels en vossen ed allemaal graag. Maar ik heb dan wel liever dat ze van muizen kunnen leven dan van mijn kippen of konijnen.. :P
Als de volkswijsheid klopt krijg er idd enkel maar ratten in de plaats als je muizen bestrijdt, en die heb ik dan toch minder graag.
We zullen wel zien hoe het loopt. Wie weet valt het allemaal reuze mee.
IMG_4635.jpeg
IMG_4635.jpeg (4.95 MiB) 1077 keer bekeken
We beginnen op gang te komen. De eerste bedden zijn gespit of gewoeld met kalk, mest en compost.
Morgen gaat meneer hekjes aan de slootkant plaatsen. Daarna moeten nog hekjes aan 1 lange zijde en de voorkant.
Hij gaat ook vast bestrating weghalen zodat we de paardenmest vast kunnen verspreiden waar straks het grasveldje komt.

Maandag ga ik voorlangs siererwten zaaien. Die worden mooi en hoog. Klein beetje privacy maken. En dan gaan de doperwten de grond in en ga ik wortels zaaien. De framboos heb ik vandaag gepland. De blauwe bes moet ik nog even grond voor halen.

Binnen heb ik nu paprika’s en tomaten voorgezaaid. Dat zou qua groei moeten passen met de koude kas.

Al met al zijn we lekker bezig zo. Ik heb de komende vijf weken verlof om aan de slag te kunnen blijven. Dus ik hoef ook niet te overhaasten, dat gaat fysiek namelijk ook niet. Ik word er al heel erg blij van!
IMG_4636.jpeg
IMG_4636.jpeg (4.96 MiB) 1077 keer bekeken
Ik heb er speciaal verlof voor ingepland. Want het op zijn beloop laten is niet echt een optie. Ik heb twee keer per week 2 uren de handen vrij en voor de rest moet ik werken of heb ik Nina. En zolang de boel niet geschikt en veilig is voor Nina, kan ze niet mee (of wel mee maar dan kan je niets doen).
Dus dat is de prioriteit. Hekjes, terras, schaduw, gras en zandbak.
En dan kan ze mee, hopelijk gaat ze het leuk vinden. Dan lukt het wel om de boel te onderhouden. Vind dat wel spannend hoor, of dat allemaal gaat lukken!
pearlsofpassion schreef: do 13 mar 2025, 20:52 Klinkt alleszinds als een goed plan.
Had je nog een boompje? Kan er ook een schommel in...
Wel twee boompjes, maar die zijn niet geschikt voor een schommel. We gaan een eenvoudige pergola bouwen, misschien lukt het daar wel, want ze is dol op schommelen.
pearlsofpassion schreef: vr 14 mar 2025, 13:23 Zou leuk zijn...
Ik kon vroeger ook uren schommelen... :cool:
En zingen. :biggrin2:
Oh ja dat doet ze ook. En dat is zo schattig met de woordenschat en uitspraak van een 2,5 jarige!

Vandaag heb ik in de voortuin gewerkt. De grond ophogen en de planten herorganiseren en aanvullen. Straks naar de moestuin en kijken of mijn erwten die ik maandag geplant heb al opgegeten zijn door de slakken :cool:
Het vordert hier mooi. Alles war ik zaai komt op. De slakken blijven aardig weg door de droogte. Ik sleep me natuurlijk wel het ongans met water, maar ja.

Ik heb inmiddels bij het perkje van de kleine appelboom een framboos gepland en gras ingezaaid. Verder heb ik nu met de kopjes boven de grond: korenbloem, goudsbloem, oostindische kers, snijbiet, sla, rucola, wortel, wilde aardbei, rabarber en doperwten. In de kas staan de tomaten en paprika’s klaar om geplant te worden. En ik heb snack komkommers gekregen van mijn zwager, maar die gaan tzt uit de kas naar buiten. De cougettes liggen thuis te weken om te gaan zaaien.

Voor Nina hebben we nu een zandbakje en de aanleg van het terrasje vordert mooi. Ik ben zeer content met alles!
IMG_5917.jpeg
IMG_5917.jpeg (8.3 MiB) 34 keer bekeken
IMG_5916.jpeg
IMG_5916.jpeg (9.64 MiB) 34 keer bekeken
IMG_5900.jpeg
IMG_5900.jpeg (7.32 MiB) 34 keer bekeken
Oh wow, je hebt echt een hoop werk verricht! Gaaf hoor, helemaal top.

Hier groeit eea ook, voornamelijk nog binnen, vroeg voorjaar maar ik durf toch niet te veel te gokken nog. Maar dit weekend gaat er eea naar buiten. Ik heb binnen komkommer, courgette, tomaat, chilipeper, broccoli, erwten, sojabonen, boerenkool en zonnebloemen staan. De boerenkool die ik al buiten had gepland was meteen opgegeten door slakken … buiten staat pluksla, radijs, venkel, wortel, aardappelen, prei en lente-uitjes, maar die laatste is geen echt succes nog. Denk dat ik die nog maar een keer ga zaaien. De appelboompjes en pruim lopen nu uit. De bieslook, lavas en oregano en tijm hebben de winter overleefd. Vorige zondag ongelofelijk veel taai onkruid verwijderd (vooral hoefblad en paardenbloemen, m’n uit de rotstuin en de wilde frambozen die tussen mijn bessenstruiken willen gaan groeien). Plan is om dit weekend steunen in elkaar te gaan knutselen voor bonen en erwten, die wil ik in het oude aardappel bed gaan zetten maar ik vrees een beetje voor te veel slakken daar… effe bedenken wat ik daar tegen kan doen. Wordt vervolgd !
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door