- zo 27 apr 2025, 13:55
Ik vind het vreselijk dat er overal gif is.
Maar dat is niets nieuws. Je ziet het ze er elk jaar op spuiten.
Dat wist ik als kind al....
Druk in maken doet het niet verdwijnen. Je kan er niets aan veranderen. Dus probeer ik me er zo weinig mogelijk druk in te maken.
Maar ik wordt wel kwaad van het feit dat ze al die giffen gewoon blijven gebruiken, hetzij in de landbouw, hetzij particulier. Dus als ik iemand weer met de sproeispuit aan de gang zie, wordt ik wel kwaad. Hoe hypocriet is dat ook.
Maar ik heb wel liever dat het ergens op een oprit toegepast wordt dan op een stuk grond waar daarna mijn eten op geteeld wordt. En dat is wel wat op grote schaal gebeurt.
Ik heb het dan over vb glufosaat ipv pfas. Maar ook over zoveel andere giffen die toevallig ( nog) niet in de media komen.
Dat alles zo opgeklopt wordt in de media en dan 1 stof tijdelijk geviseerd wordt, maar het hele plaatje nog steeds niet verandert, dat vind ik het ergste.
Maar ik laat me dus niet bang maken ivm mn eieren. Want zelfs als daar meer pfas in zit, ben ik ervan overtuigd dat ze nog steeds gezonder zijn. En wat moet je dan wel eten? Aardbeien zitten vb ook vol. Tomaten, aardappels, ga zo maar door.
Ik maak me er wel druk in dat ze duurzame dingen zoals je eigen moestuin en eieren afraden terwijl dat net een deel van de oplossing is om van al dat gif gebruiken af te raken.
Ze zeggen toch steeds dat de boeren niet zonder dat gif kunnen omdat we anders nooit voldoende voedsel kunnen produceren voor iedereen ( vegetarisch eten zou ook al veel helpen), dus moeten we met zijn allen weer meer thuis gaan produceren.
Dat mensen die dat doen geviseerd worden en bang gemaakt, doet mij denken dat er ergens mensen belang bij hebben.
Ik geloof niet dat dat correct is.
Als ik hier eieren weggeef of iets bak voor bezoek, is er nog niemand geweest die van die pfas wakker ligt hoor.