Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door MillyMol
Ik kreeg gisterochtend een Appje met een schermafbeelding van mijn dochter met daarop de titel van haar proefschrift en nu loop ik al twee dagen te gloeien van trots. :D

De volgende stap is het indienen bij de promotiecommissie en wachten op een datum om het te verdedigen.
Bijlagen
398529E5-1588-4057-B3BB-E09A87819725.jpeg
Titel van haar proefschrift
398529E5-1588-4057-B3BB-E09A87819725.jpeg (63.04 KiB) 835 keer bekeken
Door frodo quin
MillyMol schreef: di 26 nov 2024, 19:14 Ik kreeg gisterochtend een Appje met een schermafbeelding van mijn dochter met daarop de titel van haar proefschrift en nu loop ik al twee dagen te gloeien van trots. :D

De volgende stap is het indienen bij de promotiecommissie en wachten op een datum om het te verdedigen.
Terecht!
Ziet er ook boeiend uit :)
Door Siberienne
MillyMol schreef: di 26 nov 2024, 19:14 Ik kreeg gisterochtend een Appje met een schermafbeelding van mijn dochter met daarop de titel van haar proefschrift en nu loop ik al twee dagen te gloeien van trots. :D

Gaaaaaaaf!!!
Door Kim_S

Oh interessant onderwerp!

Natuurlijk gloei je van trots, wat super gaaf zeg! :D
Door MillyMol
Voor zover ik het begrijp (ik heb het proefschrift ook nog niet gelezen, maar wel al enkele artikelen die ze heeft geschreven) heeft ze m.b.v. een apparaatje om de nek van katten veranderingen in snelheid, richting en vibraties (bijv. door schudden, likken, krabben) in de tijd bij katten gemeten nadat ze eerst had geïdentificeerd welke veranderingen die geregistreerd werden bij welke activiteit hoorden.

Al deze gedragingen heeft ze eerst zelf handmatig gescoord om ze te identificeren, daarna laten scoren door anderen en tenslotte vergeleken met de data die door de apparaatjes werden gegenereerd om ze te valideren, zowel bij katten die op de universiteit worden gehouden als bij katten bij mensen thuis in stedelijke als landelijke omgevingen en zowel bij echte huiskatten als bij katten die regelmatig of vooral buiten leven. Bij katten jonger dan 1 jaar, katten van 1-3 jaar en katten van >3 jaar; gezinnen met kinderen/zonder kinderen; met of zonder andere kat(ten) en/of hond(en).
En zowel in de zomer als in de winter.

Alle katten waren gesteriliseerd/gecastreerd.

Daarna heeft ze m.b.v. A.I (kunstmatige intelligentie) een software model gebouwd waarmee al deze gedragingen en de duur ervan automatisch geïdentificeerd kunnen worden met dat apparaatje om de nek van de kat.

En daaruit heeft ze dan conclusies kunnen trekken (die uiteraard nog weer verder onderzocht moeten worden) ten aanzien van de invloed van verschillende factoren op het gedrag van katten in drie leeftijdsgroepen, zich uitend in hoe actief ze zijn.

In de toekomst zou dit mee kunnen helpen om bijvoorbeeld overgewicht en aandoeningen die daarvan het gevolg zijn te voorkomen door een combinatie van een chip (onderhuids geplaatst of in een halsband te laten communiceren met een voerautomaat, die dan een specifieke hoeveelheid voer afgeeft. Dit geldt natuurlijk alleen voor brokgevoerde katten (en andere dieren), maar er kan bijvoorbeeld ook iets ontwikkeld worden dat uitgelezen kan worden en de eigenaar verteld hoeveel rauw voer gegeven kan worden.

Zover is het (nog) niet, maar de mogelijkheden zijn eindeloos.
Door sam28
Ik heb een nieuwe baan !! :D

Bij het ziekenhuis waar ik nu gedetacheerd zit ga ik in vaste dienst en word dan praktijkopleider/ leerwerk coach. En ga dan over de opleiding van alle studenten van de OK en een afdeling die bij de OK hoort en ook van nieuwe medewerkers.
Door frodo quin
MillyMol schreef: wo 27 nov 2024, 12:06 Voor zover ik het begrijp (ik heb het proefschrift ook nog niet gelezen, maar wel al enkele artikelen die ze heeft geschreven) heeft ze m.b.v. een apparaatje om de nek van katten veranderingen in snelheid, richting en vibraties (bijv. door schudden, likken, krabben) in de tijd bij katten gemeten nadat ze eerst had geïdentificeerd welke veranderingen die geregistreerd werden bij welke activiteit hoorden.

Al deze gedragingen heeft ze eerst zelf handmatig gescoord om ze te identificeren, daarna laten scoren door anderen en tenslotte vergeleken met de data die door de apparaatjes werden gegenereerd om ze te valideren, zowel bij katten die op de universiteit worden gehouden als bij katten bij mensen thuis in stedelijke als landelijke omgevingen en zowel bij echte huiskatten als bij katten die regelmatig of vooral buiten leven. Bij katten jonger dan 1 jaar, katten van 1-3 jaar en katten van >3 jaar; gezinnen met kinderen/zonder kinderen; met of zonder andere kat(ten) en/of hond(en).
En zowel in de zomer als in de winter.

Alle katten waren gesteriliseerd/gecastreerd.

Daarna heeft ze m.b.v. A.I (kunstmatige intelligentie) een software model gebouwd waarmee al deze gedragingen en de duur ervan automatisch geïdentificeerd kunnen worden met dat apparaatje om de nek van de kat.

En daaruit heeft ze dan conclusies kunnen trekken (die uiteraard nog weer verder onderzocht moeten worden) ten aanzien van de invloed van verschillende factoren op het gedrag van katten in drie leeftijdsgroepen, zich uitend in hoe actief ze zijn.

In de toekomst zou dit mee kunnen helpen om bijvoorbeeld overgewicht en aandoeningen die daarvan het gevolg zijn te voorkomen door een combinatie van een chip (onderhuids geplaatst of in een halsband te laten communiceren met een voerautomaat, die dan een specifieke hoeveelheid voer afgeeft. Dit geldt natuurlijk alleen voor brokgevoerde katten (en andere dieren), maar er kan bijvoorbeeld ook iets ontwikkeld worden dat uitgelezen kan worden en de eigenaar verteld hoeveel rauw voer gegeven kan worden.

Zover is het (nog) niet, maar de mogelijkheden zijn eindeloos.
Klinkt alsof het heel goed opgezet is. Erg boeiend!
Door frodo quin
sam28 schreef: wo 27 nov 2024, 14:43 Ik heb een nieuwe baan !! :D

Bij het ziekenhuis waar ik nu gedetacheerd zit ga ik in vaste dienst en word dan praktijkopleider/ leerwerk coach. En ga dan over de opleiding van alle studenten van de OK en een afdeling die bij de OK hoort en ook van nieuwe medewerkers.
Proficiat Sam!!!
Door dinky89

Gefeliciteerd!
Door Kim_S

Jeeeeej!! :D
Gefeliciteerd! :-*
Door eelke

Gefeliciteerd! Hoef je dan geen onregelmatige diensten meer?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door