Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door hannabelgje
Heeft iemand hier ervaring mee? Onze jongste balinees Bento was afgelopen oudjaar panisch vanwege het vuurwerk. Nu wil ik dat niet meer voor hem. Is er medicatie ofzoiets voor dat iemand hier weet?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door frodo quin
hannabelgje schreef: ma 14 okt 2024, 11:02 Heeft iemand hier ervaring mee? Onze jongste balinees Bento was afgelopen oudjaar panisch vanwege het vuurwerk. Nu wil ik dat niet meer voor hem. Is er medicatie ofzoiets voor dat iemand hier weet?

Er is kalmerende medicatie die je bij de da kan krijgen. Wel je er van verzekeren dat het een kalmeringsmiddel is en niet een spierverslapper.

Gelukkig enkel bange katten gehad die met management het wel oke deden.
Door frodo quin
Nog even toevoegen dat iets als clomicalm niet sterk genoeg gaat zijn. Ik geloof dat alprazolam (humaan middel) wel gegeven kan worden, maar mijn geheugen is niet echt functioneel tegenwoordig dus kan zeker verkeerd zijn. De da zou het wel moeten weten.
Door pearlsofpassion
Oei, en vooraf trainen met video? Zou dat niet helpen?

Bij Luis lijkt feliway optimum ( je moet wel de optimum hebben, niet de classic) toch echt te helpen met spannend dingen. Ondanks mijn sceptisme.
Maar enkel dat is zeker niet genoeg. Het kan enkel helpen in de vorm van alle beetje helpen. Zelfde met valeriaan als hij daar goed om reageert. Maar als hij echt in paniek gaat, haalt dat allemaal niets uit.

Wat deed hij precies?
Had hij een plekje in een volledig donkere en zo stil mogelijke kamer waar hij weg kon kruipen?
Door pike
Als je geen alernatief hebt: Bij de dierenarts kan je diazepam of oxazepam krijgen. Het is er voor honden en katten. Dit is geen alternatief middel, het komt uit de humane geneeskunde en is een soort valium. Oxazepam is sterker dan diazepam.
Door hannabelgje
Hij was volledig in paniek. Ogen als schoteltjes. Durfde niet eens weg te kruipen. Het was zo ontzettend zielig.

Door hannabelgje
Naar de dierenarts geweest en omdat hij een hartruis heeft mag hij niks tegen het vuurwerk. Dat wordt dus weer afzien pfff.

Door frodo quin
hannabelgje schreef: do 21 nov 2024, 16:02 Naar de dierenarts geweest en omdat hij een hartruis heeft mag hij niks tegen het vuurwerk. Dat wordt dus weer afzien pfff.

Heeft angst niet hetzelfde probleem als de mogelijke meds?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door