Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Ina
zurca schreef: di 10 sep 2024, 19:50 Ik zit er echt mee, vind het zo sneu....geen eigenaar, stichting die niet in de buurt zit, mogelijk naar het asiel...
Maar goed, eerst afwachten of de wonden herstellen.
Vond de dierenartsenpraktijk iig erg aardig. De assistente verbond me door met de behandelend da. En die nam ook even de tijd om te vertellen. En dat ik dus gewoon nogmaals mag bellen. Er naar toe gaan zal niet gaan, we zijn inmiddels weer thuis.. Maar bellen zal ik zeker nog doen.
Wat mag die arme langpoot blij zijn dat jij langs fietste ....mijn hemel, wat een ellende verhaal.
Hopelijk knapt hij/zij op en gaat er een baasje komen wat de ziel verdient....want een stichting/baas die niet de moeite en verantwoordelijkheid wil nemen voor zo'n dier verdienen het niet hem terug te krijgen :'(
Door dinky89
Heel logisch dat dit hondje in je gedachten blijft zurca. Wel heel fijn dat dit hondje bij een lieve dierenarts terecht is gekomen en jij ook gerust contact op mag nemen ook al is het niet jouw hond. Ik wil jou ook sterkte wensen met het verwerken van deze traumatische gebeurtenis :-* Jij hebt in ieder geval gedaan wat je kon en nu is het duimen dat dit hondje er door komt en een liefdevol huisje krijgt.
Door - pien -
Helemaal eens met dinky!
Wat een geluk dat jij in de buurt was voor het arme schaap, en hij krijgt nu goeie zorg en hopelijk een veilig huisje :-*
Door Charlie Angel
dinky89 schreef:Heel logisch dat dit hondje in je gedachten blijft zurca. Wel heel fijn dat dit hondje bij een lieve dierenarts terecht is gekomen en jij ook gerust contact op mag nemen ook al is het niet jouw hond. Ik wil jou ook sterkte wensen met het verwerken van deze traumatische gebeurtenis :-* Jij hebt in ieder geval gedaan wat je kon en nu is het duimen dat dit hondje er door komt en een liefdevol huisje krijgt.
Dinky zegt het allemaal al zo goed. Wat een verhaal joh en wat fijn dat jij wel stopte. Afbeelding sterkte hiermee en wat fijn dat je mag bellen en zo weet hoe het gaat met de arme ziel.
Laat je hier ook nog wat weten?

Bedankt dat je stopte. Afbeelding
Door zurca
::) :-X
Van "bellen en zelfs langskomen " naar "ik mag u niks zeggen" :-X
Ik bel zojuist naar de dierenartsenpraktijk om te informeren naar hoe het met de hond gaat...
Willen ze eerst mijn voor en achternaam, wat getik op een pc en toen " ik mag u niets zeggen over deze hond"
Toen ik zei dat ik mijn gegevens achter wou laten want dat ik niet zou willen dat dit dier naar een asiel zou gaan zoals mij gisteren werd gezegd, kreeg ik dan nog te horen dat ze mij kunnen verzekeren dat dit niet zou gebeuren...

De dierenambulance had ik via mail nog contact mee gezocht en daar kreeg ik van te horen dat er een eigenaar gevonden was en dat daar goed contact mee is...

Ik moet het maar los laten maar een vreemd verhaal is het wel.
Vind het ook erg jammer dat ze niet eens kunnen vertellen hoe het nu met de hond is...ze beseffen blijkbaar niet wat zoiets met iemand kan doen. Dat klinkt heel dramatisch en zo erg is het dan ook niet maar het doet wel wat met mij...ik stond gisteren wel met een net aangereden hond die voor dood door de automobilist was achtergelaten en echt lekker geslapen heb ik niet. Een kleine update over de hond zou dan fijn geweest zijn :-X
Door kiara
zurca schreef: wo 11 sep 2024, 16:18 ::) :-X
Van "bellen en zelfs langskomen " naar "ik mag u niks zeggen" :-X
Ik bel zojuist naar de dierenartsenpraktijk om te informeren naar hoe het met de hond gaat...
Willen ze eerst mijn voor en achternaam, wat getik op een pc en toen " ik mag u niets zeggen over deze hond"
Toen ik zei dat ik mijn gegevens achter wou laten want dat ik niet zou willen dat dit dier naar een asiel zou gaan zoals mij gisteren werd gezegd, kreeg ik dan nog te horen dat ze mij kunnen verzekeren dat dit niet zou gebeuren...

De dierenambulance had ik via mail nog contact mee gezocht en daar kreeg ik van te horen dat er een eigenaar gevonden was en dat daar goed contact mee is...

Ik moet het maar los laten maar een vreemd verhaal is het wel.
Vind het ook erg jammer dat ze niet eens kunnen vertellen hoe het nu met de hond is...ze beseffen blijkbaar niet wat zoiets met iemand kan doen. Dat klinkt heel dramatisch en zo erg is het dan ook niet maar het doet wel wat met mij...ik stond gisteren wel met een net aangereden hond die voor dood door de automobilist was achtergelaten en echt lekker geslapen heb ik niet. Een kleine update over de hond zou dan fijn geweest zijn :-X
Jemig dat vind ik wel heel erg voor jou
Heb je zo je best gedaan en denk ik constant aan gedacht ( ik heb dat al )
Vind dit echt niet kunnen
Kleine update was wel op ze plaats geweest :-*
Door zurca
Ik had inderdaad aangegeven wie ik ben en waarom ik belde. Toen ik te horen kreeg dat er niks gezegd mocht worden heb ik aangegeven dat mij gisteren gezegd was dat ik zelfs langs mocht komen om de hond te bezoeken en nu ineens niet eens even een "het gaat goed of...." kon krijgen?
Het was van hogerhand besloten dat derde niet over de hond geïnformeerd mochten worden...
Door zurca
kiara schreef: wo 11 sep 2024, 16:56 Jemig dat vind ik wel heel erg voor jou
Heb je zo je best gedaan en denk ik constant aan gedacht ( ik heb dat al )
Vind dit echt niet kunnen
Kleine update was wel op ze plaats geweest :-*
Inderdaad, dat beestje is telkens in mijn gedachten. Juist ook omdat wij zelf ook een Podenco gehad hebben...
Door kiara
zurca schreef: wo 11 sep 2024, 16:59 Inderdaad, dat beestje is telkens in mijn gedachten. Juist ook omdat wij zelf ook een Podenco gehad hebben...
Dacht ik al en ook nog is dat je zelf er 1 gehad . Maar maakt niet uit eigenlijk wat voor hond het is . Het gaat erom hoe ermee omgegaan wordt. Vindt echt triest
Door frodo quin
zurca schreef: wo 11 sep 2024, 16:57 Ik had inderdaad aangegeven wie ik ben en waarom ik belde. Toen ik te horen kreeg dat er niks gezegd mocht worden heb ik aangegeven dat mij gisteren gezegd was dat ik zelfs langs mocht komen om de hond te bezoeken en nu ineens niet eens even een "het gaat goed of...." kon krijgen?
Het was van hogerhand besloten dat derde niet over de hond geïnformeerd mochten worden...
Ik kan mij wel voorstellen dat er ergens privacy regels rond zijn, maar wel heel gek dat dat gisteren wel kon. Vanuit emotioneel standpunt is iets als "het gaat goed, het gaat niet goed, de hond is overleden" toch wel zo fijn.

Kan natuurlijk ook met een onderzoek te maken hebben, maar gek dat je gisteren zo veel info kreeg.
Door dinky89
Wat enorm vreemd dat ze nu ineens niets aan info mogen geven van hogerhand :-\ Met privacy heeft het niets van doen in mijn ogen. Je vraagt niet de naam van de hond of gegevens over de eigenaar ::)
Door zurca
En zelfs die had ik gisteren zo kunnen krijgen....
(Contactgegevens van de rescue maar daar ben ik op dat moment niet verder op in gegaan)
Door kiara
zurca schreef: wo 11 sep 2024, 22:40 En zelfs die had ik gisteren zo kunnen krijgen....
(Contactgegevens van de rescue maar daar ben ik op dat moment niet verder op in gegaan)
Nee daar sta je niet bij stil op zo’n moment denk ik althans zou ik hebben
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door