Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Kaio
Ze zijn wel leuk , die bassets. Doet me denken aan een vakantie. Toen kwamen 2 basset reuen altijd in ons huisje kijken. Van geen kwaad bewust, lekker gezellig vonden ze het. ;D En gewoon lekker erbij liggen en zo.
Was alleen lastig als onze honden aan het eten waren, want die gingen gewoon mee-eten als we niet uitkeken, en toen hadden we Maci nog en die was daar niet van gediend zeg maar.
Door Lizzy
Cathelijn schreef: do 29 aug 2024, 14:19 Ah, zo mooi. Mensen hier in het dorp hebben er 1 bij hun Artesien, maar inderdaad wel iets pittiger dan de Artesien, bij hun tenminste.
Twee Artesiens en 1 Bleu? Heet ze An/Martine?
Door Lizzy
Kaio schreef: do 29 aug 2024, 14:28 Ze zijn wel leuk , die bassets. Doet me denken aan een vakantie. Toen kwamen 2 basset reuen altijd in ons huisje kijken. Van geen kwaad bewust, lekker gezellig vonden ze het. ;D En gewoon lekker erbij liggen en zo.
Was alleen lastig als onze honden aan het eten waren, want die gingen gewoon mee-eten als we niet uitkeken, en toen hadden we Maci nog en die was daar niet van gediend zeg maar.
Brutale apen ;D . Maar dat zie je wel vaak bij die Bassets, hoe meer zielen hoe meer vreugd
Door eelke
Een naakthond is ook erg prijzig denk ik?

Verder wel perfect eigenlijk. Geen vachtonderhoud, gefokt als gezelschapshond (dus geen jacht, lijkt me?) en onder de 10 kg.
Door Kim_S
eelke schreef: do 29 aug 2024, 21:04 Een naakthond is ook erg prijzig denk ik?

Verder wel perfect eigenlijk. Geen vachtonderhoud, gefokt als gezelschapshond (dus geen jacht, lijkt me?) en onder de 10 kg.
Ik zeg altijd dat dat mijn volgende hond wordt :biggrin2:
En dan wordt het er toch steeds weer een die vreselijk verhaart ;D
Door Ina
Kim_S schreef: do 29 aug 2024, 21:40 Ik zeg altijd dat dat mijn volgende hond wordt :biggrin2:
En dan wordt het er toch steeds weer een die vreselijk verhaart ;D
Maar dan moet je ook niet de behaarde hairless versie kiezen :biggrin2:

Ik zat er toevallig ook aan te denken, super leuke actieve honden ... als je de Mexicaanse versie hebt, komt die tot een kilo of 10 en heb je best wel een 'hond'.... de Amerikaanse zijn een slagje kleiner volgens mij.

Nadeel .... je moet een garderobe aanschaffen .... die bloterikken willen wel graag iets warms aan als het wat kouder wordt .... voordeel, bij die kleintjes heb je mega veel keuze en is het relatief goedkoop (passende jassen voor windhonden zijn best wel prijzig)
Door Lizzy
Ja! Ik vind naakthonden leuk! Maar over Leo's dead body zei hij..... Ik vind ze niet prettig aaien trouwens. En wat ik ook een issue vind is hun tandloosheid, dat samenkomt met de kaalheid. Dus dank voor de tip maar ik zoek nog even verder :biggrin2:
Door Lizzy
Cathelijn schreef: do 29 aug 2024, 14:49 Nee, van allebei 1 en ze heet Ellen
Ah OK. Je ziet ze zo weinig in NL dat het een bezienswaardigheid is :biggrin2: . Ik vind het zulke geweldige honden. De Bleu is wel echt nog een echte jachthond.

Maar kijk (geluid aan!):

Deze moet je niet in de stad in een eensgezinswoning proppen.
Door kiara
Lizzy schreef: vr 30 aug 2024, 07:31 Ja! Ik vind naakthonden leuk! Maar over Leo's dead body zei hij..... Ik vind ze niet prettig aaien trouwens. En wat ik ook een issue vind is hun tandloosheid, dat samenkomt met de kaalheid. Dus dank voor de tip maar ik zoek nog even verder :biggrin2:
Uh geef Leo gelijk :biggrin2:
Maar hebben ze nou geen tanden of lees ik dat verkeerd?
Door frodo quin
kiara schreef: vr 30 aug 2024, 09:34 Uh geef Leo gelijk :biggrin2:
Maar hebben ze nou geen tanden of lees ik dat verkeerd?
Ik dacht de mexicaanse inderdaad wel tanden missen of zo. Of dat ook voor de chinese geldt, geen idee. Ik geloof wel dat een Mexicaanse niet echt is wat Lizzy zoekt. Zeker niet qua jachtinstinct.
Door Lizzy
kiara schreef: vr 30 aug 2024, 10:17 Jemig nou dat vind ik dus wel een heel groot mij punt
Geen of weinig tanden.
Wat doen ze toch allemaal in de fokkerij :(
Naakt is belangrijker dan tanden. Tja. Snuit is belangrijker dan ademhalen. Vlekken zijn belangrijker dan altijd goed kunnen piesen. Korte poten (vaak gepaard met lange rug) zijn belangrijker dan gezonde wervels. De lijst is eindeloos lang.
Door kiara
Lizzy schreef: vr 30 aug 2024, 10:47 Naakt is belangrijker dan tanden. Tja. Snuit is belangrijker dan ademhalen. Vlekken zijn belangrijker dan altijd goed kunnen piesen. Korte poten (vaak gepaard met lange rug) zijn belangrijker dan gezonde wervels. De lijst is eindeloos lang.
Nooit geweten kwa tanden
Vind het maar triest
Tja ook die kort snuiten is in en in triest.
O dus dalmatiërs kunnen problemen hebben met piesen?
Pff wat voor ras hond is nog wel oké :(

Ze zeiden altijd vroeger en nog
Een onherleidbare kruising is nog het gezondst
Maar ja of dat waar is geen idee.

Uh vind je een kooiker niet leuk?
Karakter is dacht ik niet altijd leuk ( naar andere honden dan)
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door