Ina schreef: ↑di 13 aug 2024, 22:26 O wauw .... wat is Bruuntje prachtig in zijn jasje aan het groeienBruuntje wordt inderdaad een knappe vent![]()
Echt grappig dat die 2, ondanks dezelfde rasnaam, zo ontzettend verschillend zijn.... weten jullie al of hij mee mag gaan doen in de genenpoel? ... en zouden jullie dat ook willen (want dat is misschien ook wel een dingetje, of is dat per definitie een 'vereiste'?)
Sorry, misschien heb je het al ergens beschreven, maar heb niet de puf om alles terug te lezen![]()

In oktober is de eerste “nestkeuring”, en gaan we kijken of er al duidelijke afvallers zijn bij de “pups”. Het is niet zo’n groot nest, dus als de gezondheidstesten en de karakters goed zijn dan denk ik dat ze allemaal wel ingezet zouden kunnen worden. Maar dat weten we pas zeker over een half jaar tot een jaar, als alle tests gedaan zijn en er nog een keuring geweest is.
In principe is het wel de bedoeling om met deze hondjes minimaal 1 nestje te fokken. Anders heeft het weinig zin om zo’n outcross te doen natuurlijk. Dit is ook uitgebreid aan bod gekomen bij de fokker, maar ik wist dit ook al wel van tevoren. Met een reu vind ik dat geen enkel probleem eigenlijk, er komt een teefje langs, je hond doet zijn ding (mits de tijd rijp is), je geeft de baasjes een kop koffie, en het is weer klaar

Met een teefje is dat heel anders natuurlijk, dat is echt veel meer werk, en ook de reden dat wij voor nu alleen reuen hebben

Maar ja dus, als hij mee mag doen dan gaan we daar zeker in mee.
De rasvereniging helpt ook veel mee bij deze outcross nesten, dat is wel heel fijn. Er is zo veel kennis en behulpzaamheid, echt super.