Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Je hebt geen achterom naar je tuin begrijp ik?
Zou een loopplank die gebruikt wordt om honden in de auto te krijgen nog iets zijn als schuin object zodat ze het water in kunnen?

Aan de kippen had ik overigens even niet gedacht, sorry. Die komen overal?

Als je gaat graven is het dan wellicht een optie om een oproep te doen voor sterke mannen en vrouwen? Ik zie hier plaatselijk regelmatig van die oproepjes voorbij komen en daar wordt ook op gereageerd. Hetzij tegen een kleine vergoeding of een lekkere lunch oid?

Ik probeer een beetje mee te denken want het is altijd moeilijk als je zelf eigenlijk niet alles meer kan en ook geen lotto hebt gewonnen.
Door pike
Vraagje: Als je puur een “zwembad” voor de honden wil dan zal je dat toch ook schoon moeten maken met regelmaat? Water vernieuwen? Dat soort dingen. Een ingegraven vijver van folie lijkt me dan een kleine ramp.
Bij een folievijver zal je bovendien ook de randen moeten afwerken. Je moet ook altijd doek onder de folie leggen tegen beschadiging vanuit de bodem.
Als je wil weten of je ergens diep genoeg kan graven kan je denk ik het beste met een prikstok of beter nog een grondboor de grond in gaan.
Charlie Angel schreef: ma 05 aug 2024, 13:12 Je hebt geen achterom naar je tuin begrijp ik?
Zou een loopplank die gebruikt wordt om honden in de auto te krijgen nog iets zijn als schuin object zodat ze het water in kunnen?

Aan de kippen had ik overigens even niet gedacht, sorry. Die komen overal?

Als je gaat graven is het dan wellicht een optie om een oproep te doen voor sterke mannen en vrouwen? Ik zie hier plaatselijk regelmatig van die oproepjes voorbij komen en daar wordt ook op gereageerd. Hetzij tegen een kleine vergoeding of een lekkere lunch oid?

Ik probeer een beetje mee te denken want het is altijd moeilijk als je zelf eigenlijk niet alles meer kan en ook geen lotto hebt gewonnen. Afbeelding
Geen achterom inderdaad. Het is een rijhuis.

De honden en kippen kunnen in hetzelfde deel. De rest is moestuin. De honden komen ook enkel in de tuin om bij de kippen te gaan. Heb ik ook liever niet om de moestuin herl te houden, maar willen ze zelf ook niet. Het zijn niet bepaald buiten honden, tenzij dan samen op pad. De kippen mogen niet zonder hen uit de ren ivm roofvogels, maar ze zijn graag bij de kippen dus vinden het zelf wel oke om op te passen zolang het niet te lang is en ik er het meer en deel van de tijd ook bij ben, want zonder mij buiten vinden ze niet leuk. De kippen kunnen er dus ook bij. Verder lopen er wel egels, ratten, muizen en marters door mijn tuin en zitten er veel vogels, dus die mogen ook niet verdrinken.

Ik waardeer het meedenken zeer. Kan ik wel gebruiken met mijn testbeeld hersenen ;D
pike schreef: ma 05 aug 2024, 20:27 Vraagje: Als je puur een “zwembad” voor de honden wil dan zal je dat toch ook schoon moeten maken met regelmaat? Water vernieuwen? Dat soort dingen. Een ingegraven vijver van folie lijkt me dan een kleine ramp.
Bij een folievijver zal je bovendien ook de randen moeten afwerken. Je moet ook altijd doek onder de folie leggen tegen beschadiging vanuit de bodem.
Als je wil weten of je ergens diep genoeg kan graven kan je denk ik het beste met een prikstok of beter nog een grondboor de grond in gaan.
Ik dacht aan een filter op zonne-energie (geen electriciteit in de tuin) en eventueel een stukje met waterplanten. Een zwemvijver dus, al dacht ik dat het water in een groot zwembad ook niet vervangen werd, maar daar ken ik niets van.

Als ik folie gebruik ga ik inderdaad iets met de rand moeten doen. Ingraven zou misschien kunnen, maar of de aarde, grind of zand die er dan bovenop komt geen problemen in de vijver gaat opleveren is wat anders, al zouden die ronde kiezels misschien een idee zijn.

Voorlopig is er trouwens weinig animo voor het zwembadje dat er staat.
Door kiara
Heb geen verstand van zwem vijver
Maar een vijver voor vissen van folie ( heb je ook verschil in) al menige keer gelezen dat het lek gaat. Dus ik denk met honden pootjes het nog eerder lek gaat.

Ik zou of een vijver bak nemen ( weet niet hoe diep die zijn)
Of een zwembad
Het is zo zonde van al het werk en geld als het heel snel stuk gaat
Door pike
Persoonlijk zou ik niet aan een folievijver voor de honden beginnen. Te veel werk en je krijgt het nooit netjes (of je dat graag wil weet ik niet). En dan willen ze er straks niet in als hij klaar is ::) Of het folie stuk gaat door de nagels? Ik had vroeger een folievijver in de tuin (niet speciaal voor de honden gemaakt maar wel voor de kikkers, libellen, padden e.d. Van het dikste folie dat er toen te krijgen was. Armagnac stond regelmatig in de oeverzone, want die ging er altijd uit drinken. Die bliefde geen leidingwater. En Duc stond er op een dag middenin te dansen op zoek naar de kat ;D Die vijver heeft dat allemaal doorstaan.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door