Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Door Charlie Angel
hannabelgje schreef:Ja ik ben ook echt veel aangekomen, vooral sinds ik samenwoon. Met alleen wonen gaat het net ff allemaal wat makkelijker. Omdat ik eindelijk de knop heb om kunnen zetten lukt het nu wel om wat kwijt te raken en om netjes WW te volgen. Ik word alleen simpel van iedereen die daar een mening over heeft. Het lijkt wel verplicht om ongezonde dingen te eten, anders ben je niet gezellig.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Dat laatste is echt vervelend ja. Ik kan veel niet meer eten omdat mijn darmen en buik dat niet aan kunnen en dan hoor ik dat ook vaak. Nu ben ik nog steeds te zwaar dus er mag nog echt wel wat af.

Ergens heb ik dat onderzoek denk ik gemist waarin gezelligheid aan ongezonde dingen en drank wordt gekoppeld. Afbeelding

Heel veel succes, je kan het. Afbeelding
Door Kaio
hannabelgje schreef: do 13 jun 2024, 08:22 Ja ik ben ook echt veel aangekomen, vooral sinds ik samenwoon. Met alleen wonen gaat het net ff allemaal wat makkelijker. Omdat ik eindelijk de knop heb om kunnen zetten lukt het nu wel om wat kwijt te raken en om netjes WW te volgen. Ik word alleen simpel van iedereen die daar een mening over heeft. Het lijkt wel verplicht om ongezonde dingen te eten, anders ben je niet gezellig.

Ik wist niet dat pizza en big mac gezellig waren ;D
Ik vind heel eerlijk pizza zwaar overated, vind het gewoon niet zo lekker. ( of vaak zelfs vies, deeg en vet met een beetje beleg en kaas nou kan lekkerdere dingen verzinnen ::) ) Mensen kijken me ook aan alsof ik van een andere planeet kom. :biggrin2:
Trek je niks aan van die mensen, en je hoeft Jr ook niet te verdedigen. Jij doet wat voor jou goed is. En ongezond eten gezellig vinden , volgens mij zit daar het probleem :biggrin2: je kunt toch ookbegzellig iets gezonds eten? Dat hoeft helemaal niet vies te zijn.
Succes dus!
Door frodo quin
hannabelgje schreef: do 13 jun 2024, 08:22 Ja ik ben ook echt veel aangekomen, vooral sinds ik samenwoon. Met alleen wonen gaat het net ff allemaal wat makkelijker. Omdat ik eindelijk de knop heb om kunnen zetten lukt het nu wel om wat kwijt te raken en om netjes WW te volgen. Ik word alleen simpel van iedereen die daar een mening over heeft. Het lijkt wel verplicht om ongezonde dingen te eten, anders ben je niet gezellig.

Mensen vinden gewoon altijd wat. Volgens de ene ben je te dun, volgens de andere te dik. Volgens de ene moet je gezond eten, volgens de andere niet. En ja telkens die moet.

En alcohol is inderdaad ook zo eentje. Ik heb jaren geen druppel alcohol gedronken op familie-bijeenkomsten. De eerste jaren niet omdat ik besloten had dat ik een tijd geen alcohol wou drinken. De jaren nadien omdat dat blijkbaar een probleem was voor hen. Ze hebben zich er uiteindelijk over gezet en dan ben ik ook in die context af en toe terug alcohol beginnen drinken.

Bij iemand proberen onder druk te zetten om mee te drinken of mee ongezond te eten is dat vaak omdat anderen het zich moeilijk kunnen laten en ze daar harder mee geconfronteerd worden als ze in gezelschap zijn van iemand die het niet doet.

Lastig als je probeert gezonder te eten en je zit dan in een omgeving die niet steunend is, integendeel.
Door baileys
Ik ben laatst begonnen met de recepten van broodje dunner.
Hele (vind ik) lekkere recepten, makkelijk te maken, ook lekker voor de rest van de familie en geen spannende ingrediënten.

Klein simpel voorbeeld, tosti maar dan met 20+ smeerkaas.

Je kunt haar vinden op facebook en insta.
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door