Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

#3471936
Lizzy schreef: zo 26 mei 2024, 11:54 Vind het er nu al rood uitzien... was gelijk al. Weet niet of dat normaal is.

Opsturen gaat niet, teek is al weg.

20240526_115035.jpg
Jemig Lizzy wat ziet het eruit :o
Ik ook 2 x gehad maar waren heel klein nog.
Heb je niks gemerkt dan?
Weet niet waar hij zat?
Maar ik voelde echt iets kriebelen :puke:
Wat zijn het ook een ruk beesten.
Naar de huisarts gaan hoor vandaag
#3471943
Ik heb zelf al een aantal keren een teek gehad. Hoe lang die er dan al zaten, geen idee, maar niet heel lang want ze waren nog plat. Op 1 nimf na, die was al dik.
Die reactie op de beet die ik op je foto zie heb ik ook gehad en erger want ik reageer heftig op beten van insecten.. :-X Maar eerlijk gezegd heb ik nooit meer gedaan dan ff een foto maken en datum noteren in agenda. Ja de beet na verwijderen ontsmet en daarna smeren met iets tegen de jeuk.
#3471951
Ik werd net door de assistente terug gebeld. De huisarts wilde weten wanneer de teek gebeten heeft. Want die telt 72 uur vanaf het moment dat je gebeten bent. Dat weet je toch niet, wanneer je gebeten bent??! Als je dat weet "hee, ik word nu gebeten" dan laat je hem niet 24 uur zitten om lekker even te kunnen drinken, dan haal je 'm er toch gelijk uit?! Dus dat klopt naar mijn beleving niet, het is vanaf het moment dat de teek verwijderd is. En verder vond ze dan dat ik een hele kuur doxy moest nemen. Ik zeg "het hele idee achter de profylaxe is dus 1 pil". Zucht....
#3471954
Lizzy schreef: ma 27 mei 2024, 15:24 Ik werd net door de assistente terug gebeld. De huisarts wilde weten wanneer de teek gebeten heeft. Want die telt 72 uur vanaf het moment dat je gebeten bent. Dat weet je toch niet, wanneer je gebeten bent??! Als je dat weet "hee, ik word nu gebeten" dan laat je hem niet 24 uur zitten om lekker even te kunnen drinken, dan haal je 'm er toch gelijk uit?! Dus dat klopt naar mijn beleving niet, het is vanaf het moment dat de teek verwijderd is. En verder vond ze dan dat ik een hele kuur doxy moest nemen. Ik zeg "het hele idee achter de profylaxe is dus 1 pil". Zucht....
Tja huisarts/ assistente ::)
Dom geklets van wanneer je gebeten bent, dan haal je hem er inderdaad gelijk uit.
Maar ik had ook gelezen van Doxy kuur . Maar ja hoe het erbij jou uit ziet zou ik dat wel doen.
Hebben ze het wel gezien?
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door