Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3471891
Klinkt als een zeer solid plan. :)
Beter voor jou als er iemand is die je kan zeggen geduld te hebben. Dat komt vanuit een.computer natuurlijk niet zo goed over en wij konden niet meekijken.
Maar we komen toch op hetzelfde plan uit.

Klinkt idd als iemand die weet wat ze doet en niet gewoon standaard raad voor iedereen. Ik hoop dat ze jou goed kan begeleiden. En ik hoop dat Siepie zich wat wil gaan openstellen en weer vertrouwen krijgen.

Je moet echt geduld hebben he Sam. Zeker omdat het een krachtige vertrouwensbreuk is geweest ipv gewoon 2 vreemde katten, heeft dat nog meer tijd nodig om dat vertrouwen te (her)vinden.

Veel succes!
We gaan keihard duimen! :-*
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471892
Fijn dat je vertrouwen heb in deze persoon en nu hopen dat het werkt. Komt ze nog terug?

En kunnen ze een hordeur in het slechtste scenario niet kapot maken met hun nagels?

Heel veel succes
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471906
sam28 schreef: zo 26 mei 2024, 11:23 Ik maak de deur met kippengaas. Die kunnen ze niet stuk krijgen.

En ja geduld. Daar blink ik echt enorm in uit 🤭
O dat is een goed idee
Gebruikersavatar
Door sam28
#3471930
kiara schreef: zo 26 mei 2024, 07:58 Fijn dat je vertrouwen heb in deze persoon en nu hopen dat het werkt. Komt ze nog terug?
Ze komt niet terug maar ik kan haar bellen, de vakantie oppas kan haar bellen en tussendoor hebben we app contact en ziet ze de filmpjes die ik maak.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3471933
sam28 schreef: zo 26 mei 2024, 23:51 Ze komt niet terug maar ik kan haar bellen, de vakantie oppas kan haar bellen en tussendoor hebben we app contact en ziet ze de filmpjes die ik maak.
O dat is wel fijn
Hoop zo voor je dat het weer goed gaat
Het is soms echt hoofdpijn die beesten hè ::)
Door frodo quin
#3471940
sam28 schreef: zo 26 mei 2024, 11:23 Ik maak de deur met kippengaas. Die kunnen ze niet stuk krijgen.

En ja geduld. Daar blink ik echt enorm in uit 🤭
Geduld is ook biet altijd makkelijk, zeker als iets zo belangrijk is, maar bij deze beter te traag dan te snel, want dan kan het voorgoed om zeep zijn.

Fijn dat je een goed gevoel had bij de gt. Dan kan je met wat verse moed aan de slag.
Gebruikersavatar
Door sam28
#3472184
Het gaat redelijk.
Zolang siepie Cato niet volledig ziet is ze (aldus gt) positief geïnteresseerd.
We hebben een tegenvaller gehad toen siepie haar kop door de deur kon steken naar de hordeur toe, dat bracht zoveel spanning dat ze heel hard blies en gromde. Ze wilde ook niet uit de kier en lief durfde niet in te grijpen. Zij zat bij siepie want we moeten om en om oefenen van plek en kat. Ze had niet door de kier gemogen maar lief is soms niet zo voorzichtig of durft niet tegen te houden.
Ik grijp wel maar zij dus niet en zo heeft ze echt eventjes kunnen blazen en brommen :-[

Maar nu met de deur kier weer iets kleiner gaat het goed. Ze is positief geïnteresseerd en snoept lekker door.
Ik hoop zo dat het over 3 weken zo gaat dat er alleen nog een hordeur is en ze elkaar kunnen zien zonder onvertogen woorden. Dat zou lekker zijn met de vakantie.
Er komt gelukkig iemand in huis met ervaring met katten. Heel lief mens denk ik. En veel thuis.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3472192
sam28 schreef: di 04 jun 2024, 16:21 Het gaat redelijk.
Zolang siepie Cato niet volledig ziet is ze (aldus gt) positief geïnteresseerd.
We hebben een tegenvaller gehad toen siepie haar kop door de deur kon steken naar de hordeur toe, dat bracht zoveel spanning dat ze heel hard blies en gromde. Ze wilde ook niet uit de kier en lief durfde niet in te grijpen. Zij zat bij siepie want we moeten om en om oefenen van plek en kat. Ze had niet door de kier gemogen maar lief is soms niet zo voorzichtig of durft niet tegen te houden.
Ik grijp wel maar zij dus niet en zo heeft ze echt eventjes kunnen blazen en brommen :-[

Maar nu met de deur kier weer iets kleiner gaat het goed. Ze is positief geïnteresseerd en snoept lekker door.
Ik hoop zo dat het over 3 weken zo gaat dat er alleen nog een hordeur is en ze elkaar kunnen zien zonder onvertogen woorden. Dat zou lekker zijn met de vakantie.
Er komt gelukkig iemand in huis met ervaring met katten. Heel lief mens denk ik. En veel thuis.
Het is toch wat met die twee
Je moet wel engelen geduld hebben ::)
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3472201
Ja, uiteraard. Dat zijn roedeldieren. Qua sociaal gedrag compleet niet te vergelijken.
Wat niet wil zeggen dat het niet fout kan gaan tussen honden of dat katten vaak fout gaat. Maar ze reageren intrinsiek heel anders, ja.
Dat zie je ook al door hoe honden en katten anders op hun mensen reageren.
Gebruikersavatar
Door kiara
#3472202
pearlsofpassion schreef: wo 05 jun 2024, 00:02 Ja, uiteraard. Dat zijn roedeldieren. Qua sociaal gedrag compleet niet te vergelijken.
Wat niet wil zeggen dat het niet fout kan gaan tussen honden of dat katten vaak fout gaat. Maar ze reageren intrinsiek heel anders, ja.
Dat zie je ook al door hoe honden en katten anders op hun mensen reageren.
Klopt katten zijn denk ik ( niet zoveel verstand van) eigenlijk liefst alleen .
Vaak gaat het wel goed 2 of zo
Maar ook ik heb meegemaakt met een kat dat ze het niet naar der zin had bij mij.
Constant gepest door de andere 2.
Ze woont nu al 2 jaar bij mijn zoon en heeft het super naar der zin in der eentje.
Dus goede keuze geweest.
En ik kan der zien wanneer ik wil.
Maar boeit haar niet dat ze mij ziet, ze is stapel gek op mijn zoon ::) :biggrin2:
 Terug naar “Bar-plaats”

Barfplaats wordt gesponsord door